• Afterwork
  • The Playcook: el 'Masterchef' català que ensenya a cuinar a les empreses

The Playcook: el 'Masterchef' català que ensenya a cuinar a les empreses

L'espai santcugatenc ofereix des de tallers de cuina al 'showcooking' empresarial, passant per 'team building', xef particular o fotografia gastronòmica

The Playcook és un espai gastronòmic situat a Sant Cugat del Vallès que ofereix activitats gastronòmiques de tota mena | Cedida
The Playcook és un espai gastronòmic situat a Sant Cugat del Vallès que ofereix activitats gastronòmiques de tota mena | Cedida
Barcelona
04 de Maig de 2024

Plantilles d'empreses jugant a Masterchef, tallers de cuina de cada especialitat, xerrades de nutrició i showcooking. Són algunes de les activitats que ofereix The Playcook, un negoci amb poc més de cinc anys de vida situat a Sant Cugat del Vallès. Els seus serveis ja han atret a grans companyies com CaixaBank, Banc Sabadell o Mango, que han organitzat a les seves instal·lacions activitats i dinars d'empresa. "El nostre no és un producte replicat com qualsevol botiga, sinó un espai gastronòmic on es poden fer diferents accions", expliquen.

I és que tot i ser un petit local, The Playcook ofereix un gran ventall de possibilitats: des de xef particular a comiats de solter, team building in situ o a domicili, cursos de cuina en línia, fotografia gastronòmica, activitats per a escoles, showcooking per a empreses, xerrades de nutrició i lloguer d'espai per festes d'aniversari o shootings. A més, al seu web es poden observar diferents tallers presencials de dues hores per 60 euros: sushi, paella, pizzes, cuina de mercat... l'elecció, a gust del consumidor. La idea és poder arribar a qualsevol persona, sigui particular o una gran firma de negocis. Tots poden aprendre o entretenir-se a través del sector gastronòmic amb una activitat adaptada als seus gustos i interessos.

The Playcook ofereix activitats de tota mena, entre elles uns tallers presencials de dues hores per 60 euros, amb especialitats en pizza, sushi, paella, cuina de mercat, etc.

Gerard Pintó i Oriol Cabanas van decidir obrir el negoci a finals de 2018. "Ens coneixíem d'estudiar nutrició a la universitat, jo tenia la meva feina de professor de cuina i ell una consulta de nutrició. Vam decidir unir idees que teníem al cap i crear aquest producte. Volíem oferir un espai que agafés la docència de la cuina i l'experiència del camp de la nutrició per engegar un projecte empresarial nou", explica Pintó, un dels dos CEOs que té The Playcook. "La gent a vegades es pensa que som un càtering, quan això és el que no fem. Vam obrir amb la idea de buscar diferents tipus d'accions que combinessin la nutrició amb la cuina", matisa. Ara, l'empresa està funcionant tan bé que està a punt d'obrir un nou local al centre de Barcelona, entre el Passeig de Gràcia i l'Avinguda Diagonal.

El team building format Masterchef, la favorita de les empreses

Tot i que Pintó insisteix que hi ha activitats per a totes les edats, com aquelles que estan orientades als nens (tallers i classes extraescolars), la més demandada és la del team building empresarial. Es tracta d'un format Masterchef que potencia aquestes habilitats a les plantilles dels treballadors: aspectes de creativitat grupal, comunicació assertiva, delegació de tasques, improvisació en temps limitat, gestió de l'estrès... tot en un ambient relaxat i distès. "Nosaltres fem el show, els relaxem i els acomodem, però alhora els posem en una situació similar a la que es veu a Masterchef, amb projector i temporitzador com a la tele. Ells arriben sense saber el que cuinaran, i això crea un superimpacte", comenta Pintó.

Al principi, els participants reben una xerrada inicial d'una mitja hora en què els expliquen l'activitat, els jocs en equip, gamificació i elecció dels ingredients. Tot seguit hi ha una hora de cuinat i després tenen una hora i mitja per degustar i gaudir del que han cuinat. Fins i tot hi ha temps per una sobretaula. "Cal dir que tothom emplata racions per a l'equip sencer, no és que cadascú cuini el que es menjarà. D'aquesta manera, queda un menú degustació molt complet amb diferents plats. Això també és una continuació del team building, perquè estan a la taula gaudint, rient i compartint l'experiència", assegura Pintó.

Taller privat de Masterchef que ofereix The Playcook | Cedida
Taller privat de Masterchef que ofereix The Playcook | Cedida

Tot i que aquesta és l'activitat "estrella", no és l'única que agrada a les empreses. No tothom vol formar part activament del món gastronòmic; hi ha qui prefereix admirar la feina que fan els professionals i aprendre des d'un seient. Això és el que s'anomenashowcooking: els cuiners preparen els plats i parlen sobre temàtiques relacionades amb la nutrició, amb la idea d'orientar els assistents. Un cop acabada l'elaboració i la xerrada, els clients gaudeixen dels plats preparats pels experts. "Amb els showcookings podem posar en pràctica la nostra idea inicial de l'empresa i parlar de temes de nutrició alhora que fem un esdeveniment corporatiu. A més, és una bona oportunitat per estar cuinant, que la gent ho pugui veure i que aprenguin nous aspectes i hàbits per millorar la seva salut", destaca Pintó.

Activitats com aquestes serveixen per ampliar l'experiència del típic dinar d'empresa. "Nosaltres oferim un dos en u: hi ha moltíssimes empreses que busquen un lloc per fer un dinar o sopar d'empresa, però nosaltres els oferim això i a més una activitat de team building. Això fa que puguem arribar a més gent, ja que ens venen companyies que volen només dinar o sopar i d'altres que busquen una activitat de team building", admet Pintó.