Totes les empreses volen vendre

L'experta en màrqueting digital Eva Sanagustín publica un manual on defineix pas a pas les millors estratègies online

L'objectiu de totes les empreses és vendre i el màrqueting és una bona estratègia
L'objectiu de totes les empreses és vendre i el màrqueting és una bona estratègia
Barcelona
18 de Maig de 2018
Act. 18 de Maig de 2018

Els negocis es creen per guanyar diners. Vendre més és l’objectiu de tota empresa, malgrat que no sempre s’utilitza aquesta expressió. Així de clar ho deixa Eva Sanagustín a les primeres pàgines del llibre Vender más con marketing digital (Libros de Cabecera, 2018), on també deixa clar que tot i que els recursos d’una pime i d’una multinacional no són els mateixos, totes dues organitzacions poden vendre si efectuen una bona estratègia.

 

I és cert que el món online ho ha accelerat tot, que els influencers, les xarxes socials, els vídeos impactants... i una llarga llista de formats comunicatius nous han revolucionat la publicitat, però cal fer un back to basics. Sanagustín recorda que vendre una cosa sense que tingui substància o amb un missatge buit de contingut és com no fer res, pel que recomana incorporar les noves eines i tècniques que han anat sorgint a una teoria de la publicitat més clàssica.

 

Això no vol dir, però, que s’hagi d’enterrar les ja clàssiques frases de: “Si no tens web, no existeixes” o “Si no ets a Facebook, no véns”. Cal ser-hi, perquè és el nou aparador, i ho defensa fermament al llarg del llibre aquesta experta en màrqueting, tot i que sempre amb un discurs prudent per evitar que el lector tendeixi a pensar en les campanyes de social media marketing unidireccionals com la millor eina.

Perquè precisament un punt fort de la nova era és la interacció. El client vol rebre informació, però també parlar amb la marca, emetre queixes, consells, comentaris, preguntes... En definitiva, establir una relació propera. I l’empresa ho ha d’acceptar si no vol generar-se una mala imatge.

Tot això és el que explica l’autora de Vender más con marketing digital, un llibre que repassa fil per randa les millors estratègies a seguir en qüestió de publicitat i màrqueting. Començant per una anàlisi de l’entorn i identificació dels objectius, fins a la definició d’unes estratègies, calendari i eines per mesurar el resultat. Tot explicat de manera senzilla i pedagògica perquè el lector ho concebi com una guia bàsica de treball.

Un darrer element destacat és el glossari de termes, generalment de l’àmbit d’internet, que ajuda a comprendre el gruix de la teoria i adquirir uns coneixements bàsics en l’àmbit del màrqueting digital.