
Si Amazon ha aconseguit vendre per Internet a tot el món, per què no ha de poder una nova empresa aconseguir el mateix a petita escala? És a dir, en un mercat més limitat, com l'espanyol. Això és possible i ho demostra el conseller delegat de SoloStocks.com, Luis Carbajo, al llibre Conseguir lo imposible (Plataforma Editorial, 2015), on pretén ajudar els emprenedors i directors de pimes que volen embarcar-se en el món online per crear una empresa forta al món digital.
A més a més, Carbajo deixa molt clar que l'exportació no és només cosa de companyies tradicionals. Afirma que gràcies a la xarxa "es pot vendre a altres països, baixar costos operatius i no requerir tècnics especialitzats en comerç exterior". Com? Assumint que els límits entre l'offline i l'online "deixaran d'existir".
Però tota aquesta teoria no es desgrana només amb consells o extenses explicacions, sinó que el seu autor estudia un total de 10 casos reals d'empreses per veure tota la part teòrica més feixuga amb exemples coneguts i pràctics.
Espardenyes a les bodes
Xinetox és una de les empreses que Carbajo esmenta al llibre com a cas d'èxit de venda online. El seu origen és un estudi de disseny de pàgines web i publicitat que va adonar-se com la venda de productes per a les bodes era un millor negoci que no pas el que feien.
La transició és curiosa. L'autor del llibre explica que un dels socis, Óscar Jáudenes, va adonar-se del nínxol de mercat que hi havia al dissenyar les invitacions de boda de la seva germana. Fent una cerca a la xarxa sobre productes nupcials, va veure que les sabates, i més concretament espardenyes, era un producte molt buscat i no va dubtar-ho ni un moment a llançar-se a la piscina.
El més important d'això no és que sigui un cas d'un negoci reinventat amb èxit, que hagi creat una bona plataforma de venda online o que tinguin un pla de màrqueting potent. El més destacat és que Xinetox ha aconseguit créixer i vendre el seu producte arreu del món gràcies al bon posicionament de portals ecommerce com SoloStocks, des d'on més productes venen, els quals apleguen el gruix de les seves comandes.
![]() | Autor: Luis Carbajo |
|