Vendre i exportar al mercat online

El director general de SoloStocks, Luis Carbajo, ofereix consells i casos pràctics sobre empreses que han crescut gràcies a Internet

La venda per Internet pot ser l'impuls per a algunes empreses
La venda per Internet pot ser l'impuls per a algunes empreses
Aida Corón
18 de Novembre de 2016
Act. 23 de Maig de 2017

Si Amazon ha aconseguit vendre per Internet a tot el món, per què no ha de poder una nova empresa aconseguir el mateix a petita escala? És a dir, en un mercat més limitat, com l'espanyol. Això és possible i ho demostra el conseller delegat de SoloStocks.com, Luis Carbajo, al llibre Conseguir lo imposible (Plataforma Editorial, 2015), on pretén ajudar els emprenedors i directors de pimes que volen embarcar-se en el món online per crear una empresa forta al món digital.

A més a més, Carbajo deixa molt clar que l'exportació no és només cosa de companyies tradicionals. Afirma que gràcies a la xarxa "es pot vendre a altres països, baixar costos operatius i no requerir tècnics especialitzats en comerç exterior". Com? Assumint que els límits entre l'offline i l'online "deixaran d'existir".

Però tota aquesta teoria no es desgrana només amb consells o extenses explicacions, sinó que el seu autor estudia un total de 10 casos reals d'empreses per veure tota la part teòrica més feixuga amb exemples coneguts i pràctics.

Espardenyes a les bodes
Xinetox és una de les empreses que Carbajo esmenta al llibre com a cas d'èxit de venda online. El seu origen és un estudi de disseny de pàgines web i publicitat que va adonar-se com la venda de productes per a les bodes era un millor negoci que no pas el que feien.

La transició és curiosa. L'autor del llibre explica que un dels socis, Óscar Jáudenes, va adonar-se del nínxol de mercat que hi havia al dissenyar les invitacions de boda de la seva germana. Fent una cerca a la xarxa sobre productes nupcials, va veure que les sabates, i més concretament espardenyes, era un producte molt buscat i no va dubtar-ho ni un moment a llançar-se a la piscina.

El més important d'això no és que sigui un cas d'un negoci reinventat amb èxit, que hagi creat una bona plataforma de venda online o que tinguin un pla de màrqueting potent. El més destacat és que Xinetox ha aconseguit créixer i vendre el seu producte arreu del món gràcies al bon posicionament de portals ecommerce com SoloStocks, des d'on més productes venen, els quals apleguen el gruix de les seves comandes.

 

 


Autor: Luis Carbajo
Editorial: Plataforma Editorial
Any de publicació: 2015
Tema: Empresa

Més informació 
 


Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.