Vendre més enllà del màrqueting

La consultora Kantar Worldpanel elabora una llista de reflexions i lliçons per fer créixer el nombre de clients d'una marca

Cuidar la presentació i l'atenció són dos elements clau per vendre
Cuidar la presentació i l'atenció són dos elements clau per vendre
Redacció VIA Empresa
26 d'Agost de 2016
Act. 24 de Maig de 2017

La consultora Kantar Worldpanel ha tret al mercat el llibre Impulsa tu marca, incrementa las ventas (Profit Editorial, 2016) de la mà de César Valencoso, director del departament de Consumer Insights Consulting i director de comunicació de la multinacional Kantar Worldpanel. En ell, Valencoso desmunta algunes de les teories més conegudes del màrqueting i mostra amb dades reals quins són els secrets del creixement de les grans marques.

Segons explica al llibre, les anàlisis de la base de consumidors de la consultora porten a una conclusió: no s'ha entès bé la mecànica de creixement de les marques. La cerca de fidelitat és inútil, només l'augment continuat de nous consumidors pot garantir el creixement de les empreses.

No existeix la fidelitat completa
La premissa de l'autor rau dir que no existeix la fidelitat al 100%. Ni la d'una marca ni la dels seus competidors, perquè les úniques fórmules bones per créixer es basen en la probabilitat.

Tal com explica, els compradors escullen un producte o servei en funció dels seus trets característics, de si cobreixen les necessitats del moment i de com l'empresa en qüestió es presenta en societat. Això és el que fa augmentar o disminuir la probabilitat de ser l'escollit pel consumidor.

Entre les pràctiques que més recentment s'han incorporat al mercat o que més estan ajudant a captar clients –sense estar obsessionats per fidelitzar-los – són el shopper marketing i l'atenció a la botiga. Dues entre les 20 propostes, reflexions i lliçons que ofereix aquest llibre.


 


Autor: César Valencoso
Editorial: Profit Editorial
Any de publicació: 2016
Tema: Màrqueting

Més informació