• Afterwork
  • El mètode per guanyar clients en l'era d'Amazon

El mètode per guanyar clients en l'era d'Amazon

Pablo Foncillas ofereix a 'Winners' consells per connectar amb els clients actuals i del futur utilitzant la tecnología com a eina

Pablo Foncillas és l'autor de 'Winners'
Pablo Foncillas és l'autor de 'Winners'
Redacció VIA Empresa
Barcelona
07 de Juny de 2019

Com puc destacar en l'era dominada per Amazon? Com connecto amb els nous consumidors? Com dirigeixo la meva empresa cap a l'omnicanalitat? Queè és l'hiperservei i la servificació? A aquestes preguntes dóna resposta Pablo Foncillas en el seu llibre Winners. En aquesta obra l'autor ofereix consells per connectar amb els clients actuals i del futur utilitzant la tecnología com a eina.

Sobreviure en l'era d'Amazon no és fàcil, ni barat, ni es fa d'un dia per l'altre. Les xifres parlen per sí soles. Solament el 25% d'empreses ven online. Solament el 7% de les empreses entén com extreure el valor del digital. Menys del 40% dels executius té criteris de medició del que és un èxit. És, no obstant això, un procés apassionant que ens obliga a posar el focus en el client per entendre'l de debó i, utilitzant la tecnología com a eina, reconectar amb ell d'una manera molt més profunda, generant relacions que desemboquin -si ho fem bé- en transaccions.

Winners ofereix una pràctica guía de les competències clau per afrontar el futur i idees i exemples pràctics per connectar amb els clients actuals i els que vindran. Perquè, al final, es tracta d'això. De buscar la millor relació possible amb les persones i entitats que generen els teus ingressos i de trobar el camí per ampliar en el futur la teva base de clients. Una forma de fer que, encara que no ho sàpiguen, segueixen les empreses que fan les coses bé, que estàn aconseguint connectar amb els seus clients i s'estàn preparant per a tot el que ve.

Segons explica l'autor, "he intentat compartir tot el que he après durant deu anys impartint conferències, cursos i sessions en més de 250 empreses de 25 països sobre com crear relacions de valor amb els teus clients utilitzant la tecnologia com a facilitadora".

Això, juntament amb la recerca sobre com el digital enriqueix i fa més complexos els processos comercials, han permès a l'expert crear un mètode, que consta de sis passos per connectar amb els teus clients:

  1. Entendre al client, escoltant-lo i entenent les seves motivacions.
  2. Redefinir la visió i els rols del teu equip redissenyant la integració dels teus canals sota una estratègia centrada en el client i reinventant les capacitats que necessitis.
  3. Desenvolupar l'estratègia figital, sumant el millor del físic amb el millor del digital.
  4. Dissenyar les experiències que vols que rebin els teus clients.
  5. Construir models de servei avançats per diferenciar-te.
  6. Connectar amb els teus clients.

​"Una vegada acabis, tornar a començar. Això és un procés de millora i ajust que no té fi. La part bona és que per fi hi ha un mètode per triomfar en l'era d'Amazon, que no és fàcil", afegeix.

Com atraure una nova generació de consumidors que canvien els seus hàbits a una velocitat mai vista? Com puc destacar en l'era d'Amazon? Com puc aprofitar els avantatges de l'omnicanalitat? Winners parla de tot això amb un estil amè i directe, de professional a professional. I amb exemples que ens permetran estar millor preparats per al que ve: un món en el qual conceptes com hiperservei o servificació, es convertirán en el pa el nostre de cada dia.

L'autor

Pablo Foncillas, format a l'Escola Suïssa, és llicenciat en dret i MBA del IESE Business School. Compagina la seva vida en l'entorn acadeèmic (dos lustres com a part del claustre de l'IESE) i com a conferenciant juntament amb rols directius i de consultoría en diverses indústries. Ha treballat pera més de 175 marques en 25 països.

És autor del llibre Sense por al canvi (2016) i coautor de Moda en l'entorn digital (2015), i publica articles en premsa generalista, especialitzada i de gestión com IE Insight o Harvard Deusto, a més de diversos casos. Ha fet classes a Espanya i en diversos països europeus i a Llatinoamèrica per a multitud de directius de desenes de nacionalitats. Ponent habitual en consells d'administració i comitès de direcció, ha estat convidat com Ted speaker i ha impartit sessions sobre temaàtiques al voltant del comerç electrònic, omnicanalitat, xarxes socials, màrqueting digital, tendències, vendes, route to market, comunicació comercial i màrqueting.