• Ahora Vuelvo Mama: creuar el continent en 12 hores

Ahora Vuelvo Mama: creuar el continent en 12 hores

Dos estudiants d’Esade creen una plataforma per comprar vols a baix cost d’anada i tornada en un sol dia

Ahora Vuelvo Mama permet fer viatges en només 12 hores
Ahora Vuelvo Mama permet fer viatges en només 12 hores
Barcelona
10 d'Abril de 2018

Viatjar en un sol dia a París, Roma o Londres. Bon pla? Per a Alejo Fernández-Cardellach i Naima Robert, dos estudiants d’ADE a Esade que han creat la startup Ahora Vuelvo Mama per facilitar als aventurers intrèpids escapades de 12 hores a les principals capitals europees. I per un cost que va des dels 29,95 euros fins als 69,95 euros segons la ciutat.

 

La idea va sorgir quan Fernández-Cardellach buscava un regal per a la seva xicota, la mateixa Naima Robert. Llavors es trobaven en plena època d’exàmens i marxar lluny uns dies era més aviat inviable, pel que va adquirir un dos de vols d’anada i tornada a París. “Vam veure la Torre Eiffel, l’Arc del Triomf, vam dinar en un lloc maco... En definitiva, va ser el dia romàntic que molta gent busca, i per pocs diners”, detalla. Tota una proposta revolucionària que encaixa en el nou paradigma que presenta aquest dimarts i dimecres el Fòrum TurisTIC a Barcelona.

La parella va explicar l’experiència a la gent del seu entorn i va tenir molt bona rebuda. Tanta, que a principis del 2016 van decidir emprendre i donar forma al que avui és aquesta startup. Inicialment només oferien vols amb origen des de Barcelona, però el passat mes de gener van expandir-se a Madrid. Ara, amb el model validat, preveuen expandir-se pel territori espanyol i pensar en la internacionalització a Itàlia.

 

Emprendre amb molt poc

No els va caldre cap gran inversió, només el seu propi coneixement en creació de pàgines web i la despesa mínima per adquirir una plantilla bàsica. “La resta ho vam fer tot nosaltres”, explica amb un cert to d’orgull el cofundador.

Fernández-Cardellach: “Vam optar per regalar un parell de viatgers a diferents influencers perquè ho expliquessin a les xarxes"

Bé, certament, hi va haver una petita part d’inversió en publicitat, però no els va suposar cap gran cost. “Vam optar per regalar un parell de viatgers a diferents influencers perquè ho expliquessin a les xarxes i obtenir un impacte positiu”, explica, “a un cost molt baix vam obtenir la difusió que necessitàvem”.

A més dels vols bàsics, venen cupons regals inspirats en els cofres experiència. “Com que són tipus Smartbox, per regalar i usar més endavant, ens han permès tenir finançament gratuït i anar avançant sense necessita dines fins ara”, comenta, i és que el fet que un usuari adquireixi un d’aquest cupó i no el gasti al moment, els dóna liquiditat. “Si sempre venem cupons regal, tindrem efectiu i farà que ens puguem finançar constantment”, afegeix.

Paral·lelament ofereixen facilitats com el transport de l’aeroport a la ciutat i consells sobre llocs on dinar o itineraris. Són, com diu Fernández-Cardellach, “serveix extra que ajuden l’usuari a tenir-ho tot ben lligat”. També preveuen ampliar l’oferta amb entrades a museus o lloguer de vehicles. Uns serveis que prèviament pacten amb els col·laboradors per obtenir un petit marge de benefici.

Pas a pas

Aquest curs és el seu últim any d’universitat, motiu pel qual no han pogut dedicar-se al 100% a Ahora Vuelvo Mama. La seva idea és graduar-se i centrar-se en la startup per poder captar els inversors necessaris per créixer. “Fins ara, quan algun interessat ens preguntava, anàvem veient que no els acabava d’agradar que no estiguéssim a full time”, revela, per això han deixat una mica aparcada aquesta etapa de cerca de suport fins a l’estiu.

Tot i això, ja s’han posat en contacte amb algunes acceleradores, entre les quals hi ha Lanzadera, amb experiència en el llançament de productes similars com ho és Waynabox.

Fins al moment han superat els 2.100 passatgers i, tot i que no volen revelar la facturació del 2017, el cofundador afirma que han assolit els 100.000 euros d’ingressos bruts. La idea ara és aconseguir eixamplar els marges per maximitzar els beneficis i poder aterrar a més països a més d’Espanya i Itàlia per consolidar el negoci.