11
d'Abril
de
2017
Act.
11
d'Abril
de
2017
El president d'Abertis, Salvador Alemany, ha afirmat en una entrevista a Catalunya Ràdio que veu dificultats en la implantació del model de vinyeta que estudia la Generalitat per substituir el sistema actual de peatges, en el qual es pagaria per temps d'ús i no per quilòmetres.
Alemany ha argumentat que aquest sistema no permetria disposar de recursos immediatament per afrontar les grans inversions que es requereixen per completar la xarxa viària, i s'ha mostrat més partidari de l'eurovinyeta que impulsa la Unió Europea i que defensa el Ministeri de Foment, amb la qual es paga per recorregut.
Alemany ha considerat que el model de vinyeta provocaria greuges territorials, però ha subratllat que la decisió final acabarà sent política.
Ha afirmat que precisament els diferents tractes al territori han provocat greuges que, al seu torn, han "deslegitimat" el sistema de peatges, i ha assegurat que el sistema actual no es pot perllongar més enllà del final de les concessions, que arribarà entre el 2018 i 2021.
Ha concretat que el cost de mantenir una autopista és de 220.000 euros per quilòmetre a l'any, amb la qual cosa ha advertit: "Les autopistes, en cap cas són gratuïtes. O les paga el contribuent, o qui té cotxe o qui les utilitza", i ha criticat que els diferents ministres de Foment hagin retardat la decisió sobre el futur model esperant que arribi el final de les concessions.
"Anar esperant que vencin les concessions no em sembla la millor manera. En algun moment s'haurà de parar, posar el marcador a zero i trobar un sistema harmònic i que entengui la ciutadania", ha argumentat.
Alemany ha argumentat que aquest sistema no permetria disposar de recursos immediatament per afrontar les grans inversions que es requereixen per completar la xarxa viària, i s'ha mostrat més partidari de l'eurovinyeta que impulsa la Unió Europea i que defensa el Ministeri de Foment, amb la qual es paga per recorregut.
Alemany ha considerat que el model de vinyeta provocaria greuges territorials, però ha subratllat que la decisió final acabarà sent política.
Ha afirmat que precisament els diferents tractes al territori han provocat greuges que, al seu torn, han "deslegitimat" el sistema de peatges, i ha assegurat que el sistema actual no es pot perllongar més enllà del final de les concessions, que arribarà entre el 2018 i 2021.
Ha concretat que el cost de mantenir una autopista és de 220.000 euros per quilòmetre a l'any, amb la qual cosa ha advertit: "Les autopistes, en cap cas són gratuïtes. O les paga el contribuent, o qui té cotxe o qui les utilitza", i ha criticat que els diferents ministres de Foment hagin retardat la decisió sobre el futur model esperant que arribi el final de les concessions.
"Anar esperant que vencin les concessions no em sembla la millor manera. En algun moment s'haurà de parar, posar el marcador a zero i trobar un sistema harmònic i que entengui la ciutadania", ha argumentat.