• AlertaPhone, la reparació mòbil

AlertaPhone, la reparació mòbil

La jove empresa catalana arregla 'smartphones' i 'tablets' amb una xarxa de reparadors arreu d'Espanya que es mouen fins al client

    L'equip d'AlertaPhone
    L'equip d'AlertaPhone
    Carles Planas Bou
    10 de Setembre de 2014
    Quantes vegades se us ha espatllat el mòbil? Quantes pantalles d'iPhone se us han esquerdat al caure a terra i han tardat massa a reparar-lo? Aquestes preguntes són les que van portar a AlertaPhone, una jove empresa dirigida per Raimon Roger, a sortir al mercat amb una filosofia molt concreta. "No cal llençar telèfons, amb la reparació se'ls hi pot allargar la vida i això, amb la crisi, fa que la gent ho tingui més present", expliquen.

    Primers passos i especialització en reparacions
    AlertaPhone va néixer l'any 2011 centrat plenament en el món d'iPhone. Les dues branques de l'empresa eren la venda d'accessoris per a smartphones i tablets de la casa Apple i la reparació dels seus productes de forma immediata. "Vam veure oportunitat de negoci perquè l'usuari de l'iPhone era el que més comprava i perquè llavors Apple no reparava els productes", explica Roger.

    A finals del 2011, l'empresa va redirigir-se definitivament cap a les reparacions i obrint-se als smartphone d'Android, en creixement. "El nostre nínxol de mercat era aprofitar-se de la lentitud de les grans empreses, marcades per la burocràcia, i oferir un servei ràpid i còmode", assegura el CEO de l'empresa, "llavors vam ser la primera empresa a fer reparacions en 24 hores". AlertaPhone també oferia una guia web on l'usuari podia saber com reparar el seu telèfon.

    Obertura a Espanya i proximitat al client
    Instal·lats a Barcelona i amb el negoci en ple creixement, van tenir la idea d'obrir-se a la resta de l'Estat a través d'una xarxa de reparadors locals. La idea, poc ortodoxa, permetia a AlertaPhone actuar a diverses poblacions espanyoles sense haver de fer una gran despesa en l'expansió.

    Aquesta xarxa està formada per reparadors professionals formats per la companyia, que actuen en una àrea determinada i amb total mobilitat. "Actuen com una filial i són ells qui van al client, no al revés", explica Roger, "d'aquesta manera els reparadors venen a casa teva, a la feina o on vulguis a ajudar-te".

    L'ús d'aquesta xarxa no només és un estalvi econòmic per l'empresa i un estalvi de temps per l'usuari, sinó que també aporta proximitat, confiança i versatilitat a l'hora d'actuar. "Això fa que hàguem aconseguit relacionar-nos no només amb particulars, sinó també amb comercials o botigues que utilitzen iPads per temes de gestió i que amb nosaltres s'estalvien temps i els problemes de les grans companyies", sentencia Roger.

    Un equip en creixement
    L'equip d'AlertaPhone està format per vuit membres, que mesclen l'experiència del perfil sènior amb el caràcter emprenedor i tecnològic dels joves. Actualment, també compten amb 12 reparadors distribuïts per ciutats com Barcelona, Madrid, Bilbao, Saragossa, Sevilla o València. A més, ara comencen a posar franquícies a disposició de la gent perquè puguin associar-se i fer arribar la imatge d'AlertaPhone a altres racons del país.

    Aquesta jove empresa, que va participar en el Barcelona Mentoring Program organitzat per Barcelona Activa, va facturar més de 200.000 euros durant el 2013 i preveuen duplicar els resultats durant aquest any. Durant el 2015 volen acabar de fer la penetració total en el mercat espanyol i després estudiaran obrir-se a poblacions concretes on puguin tenir una forta presència.