
10
de Setembre
de
2014
Quantes vegades se us ha espatllat el mòbil? Quantes pantalles d'iPhone se us han esquerdat al caure a terra i han tardat massa a reparar-lo? Aquestes preguntes són les que van portar a AlertaPhone, una jove empresa dirigida per Raimon Roger, a sortir al mercat amb una filosofia molt concreta. "No cal llençar telèfons, amb la reparació se'ls hi pot allargar la vida i això, amb la crisi, fa que la gent ho tingui més present", expliquen.
Primers passos i especialització en reparacions
AlertaPhone va néixer l'any 2011 centrat plenament en el món d'iPhone. Les dues branques de l'empresa eren la venda d'accessoris per a smartphones i tablets de la casa Apple i la reparació dels seus productes de forma immediata. "Vam veure oportunitat de negoci perquè l'usuari de l'iPhone era el que més comprava i perquè llavors Apple no reparava els productes", explica Roger.
A finals del 2011, l'empresa va redirigir-se definitivament cap a les reparacions i obrint-se als smartphone d'Android, en creixement. "El nostre nínxol de mercat era aprofitar-se de la lentitud de les grans empreses, marcades per la burocràcia, i oferir un servei ràpid i còmode", assegura el CEO de l'empresa, "llavors vam ser la primera empresa a fer reparacions en 24 hores". AlertaPhone també oferia una guia web on l'usuari podia saber com reparar el seu telèfon.
Obertura a Espanya i proximitat al client
Instal·lats a Barcelona i amb el negoci en ple creixement, van tenir la idea d'obrir-se a la resta de l'Estat a través d'una xarxa de reparadors locals. La idea, poc ortodoxa, permetia a AlertaPhone actuar a diverses poblacions espanyoles sense haver de fer una gran despesa en l'expansió.
Aquesta xarxa està formada per reparadors professionals formats per la companyia, que actuen en una àrea determinada i amb total mobilitat. "Actuen com una filial i són ells qui van al client, no al revés", explica Roger, "d'aquesta manera els reparadors venen a casa teva, a la feina o on vulguis a ajudar-te".
L'ús d'aquesta xarxa no només és un estalvi econòmic per l'empresa i un estalvi de temps per l'usuari, sinó que també aporta proximitat, confiança i versatilitat a l'hora d'actuar. "Això fa que hàguem aconseguit relacionar-nos no només amb particulars, sinó també amb comercials o botigues que utilitzen iPads per temes de gestió i que amb nosaltres s'estalvien temps i els problemes de les grans companyies", sentencia Roger.
Un equip en creixement
L'equip d'AlertaPhone està format per vuit membres, que mesclen l'experiència del perfil sènior amb el caràcter emprenedor i tecnològic dels joves. Actualment, també compten amb 12 reparadors distribuïts per ciutats com Barcelona, Madrid, Bilbao, Saragossa, Sevilla o València. A més, ara comencen a posar franquícies a disposició de la gent perquè puguin associar-se i fer arribar la imatge d'AlertaPhone a altres racons del país.
Aquesta jove empresa, que va participar en el Barcelona Mentoring Program organitzat per Barcelona Activa, va facturar més de 200.000 euros durant el 2013 i preveuen duplicar els resultats durant aquest any. Durant el 2015 volen acabar de fer la penetració total en el mercat espanyol i després estudiaran obrir-se a poblacions concretes on puguin tenir una forta presència.
Primers passos i especialització en reparacions
AlertaPhone va néixer l'any 2011 centrat plenament en el món d'iPhone. Les dues branques de l'empresa eren la venda d'accessoris per a smartphones i tablets de la casa Apple i la reparació dels seus productes de forma immediata. "Vam veure oportunitat de negoci perquè l'usuari de l'iPhone era el que més comprava i perquè llavors Apple no reparava els productes", explica Roger.
A finals del 2011, l'empresa va redirigir-se definitivament cap a les reparacions i obrint-se als smartphone d'Android, en creixement. "El nostre nínxol de mercat era aprofitar-se de la lentitud de les grans empreses, marcades per la burocràcia, i oferir un servei ràpid i còmode", assegura el CEO de l'empresa, "llavors vam ser la primera empresa a fer reparacions en 24 hores". AlertaPhone també oferia una guia web on l'usuari podia saber com reparar el seu telèfon.
Obertura a Espanya i proximitat al client
Instal·lats a Barcelona i amb el negoci en ple creixement, van tenir la idea d'obrir-se a la resta de l'Estat a través d'una xarxa de reparadors locals. La idea, poc ortodoxa, permetia a AlertaPhone actuar a diverses poblacions espanyoles sense haver de fer una gran despesa en l'expansió.
Aquesta xarxa està formada per reparadors professionals formats per la companyia, que actuen en una àrea determinada i amb total mobilitat. "Actuen com una filial i són ells qui van al client, no al revés", explica Roger, "d'aquesta manera els reparadors venen a casa teva, a la feina o on vulguis a ajudar-te".
L'ús d'aquesta xarxa no només és un estalvi econòmic per l'empresa i un estalvi de temps per l'usuari, sinó que també aporta proximitat, confiança i versatilitat a l'hora d'actuar. "Això fa que hàguem aconseguit relacionar-nos no només amb particulars, sinó també amb comercials o botigues que utilitzen iPads per temes de gestió i que amb nosaltres s'estalvien temps i els problemes de les grans companyies", sentencia Roger.
Un equip en creixement
L'equip d'AlertaPhone està format per vuit membres, que mesclen l'experiència del perfil sènior amb el caràcter emprenedor i tecnològic dels joves. Actualment, també compten amb 12 reparadors distribuïts per ciutats com Barcelona, Madrid, Bilbao, Saragossa, Sevilla o València. A més, ara comencen a posar franquícies a disposició de la gent perquè puguin associar-se i fer arribar la imatge d'AlertaPhone a altres racons del país.
Aquesta jove empresa, que va participar en el Barcelona Mentoring Program organitzat per Barcelona Activa, va facturar més de 200.000 euros durant el 2013 i preveuen duplicar els resultats durant aquest any. Durant el 2015 volen acabar de fer la penetració total en el mercat espanyol i després estudiaran obrir-se a poblacions concretes on puguin tenir una forta presència.