27
d'Octubre
de
2014
Act.
27
d'Octubre
de
2014
De les idees més sorprenents poden sorgir els millors negocis. Si no, que li pregunten a Jaime Escamilla, CEO d'aparca&go. Natural de Mallorca però resident a Barcelona, un dia va pensar que "ja estava bé" de pagar més per l'estacionament del seu cotxe quan volava a casa que pel bitllet d'avió. "Quan tornava em cobraven 200 o 300 euros, i em costava més aparcar que el bitllet. Per això dic que la innovació va venir del cabreo". Aquesta idea ja implica feina per 55 treballadors i una facturació de 4 milions d'euros en 2013 que preveuen augmentar un 20% quan tanquin el present exercici.
Buscant opcions més assequibles per adaptar el seu negoci, Escamilla va posar els ulls en els models ja existents als EUA, on ja existien pàrquings privats pròxims a l'aeroport des d'on et traslladaven en mini bus. Arran la motivació i la seva necessitat va crear en 2009 Aparca i vola, la primera versió d'aquesta start-up fortament consolidada a Barcelona.
Gestionen un aparcament privat situat al costat de l'Aeroport del Prat (al costat del Mercat de les Flors) que té capacitat per 3.000 vehicles. "Els nostres clients reserven per la web i després els traslladem a la terminal que desitgin. Tenim tants usuaris que ja no s'esperen ni un minut al bus: tenim uns 9.000 vehicles al mes. Al final, traslladem a més de mig milió de persones al cap de l'any", explica.
Amb aquestes xifres i un creixement positiu, el salt a Madrid no es va fer esperar, tot i que hi ha van haver de canviar el nom per ser "més globals". Ara ja es coneix la marca com aparca&go. Disposen de 200 places al costat de l'estació de trens d'Atocha i ofereixen el mateix servei de transport, també trasllat en mini bus fins a l'estació.
Preus altament competitius
En els preus que ofereixen està la vertadera diferència, on l'empresa busca guanyar adeptes. "En el pàrquing oficial de l'aeroport, aparcar costa 18,75 euros i nosaltres cobrem 8,95 euros al dia i a partir del cinquè dia, 4,95 euros. En les estacions encara és pitjor: surt per 30 euros al dia i nosaltres cobrem 12,45 euros el dia i a partir del quart dia, uns 10 euros", relata.
En opinió d'Escamilla, Aena segueix aprofitant-se que la gent creu que són l'única opció d'aparcament. "Segueixen amb la idea de rebregar al màxim al consumidor".
Pàrquings a les ciutats, nova zona blava
Després del pàrquing per a viatgers, Escamilla reconeix que necessitaven una nova línia de negoci. D'aquesta manera sorgeix el conveni amb aparcaments públics per reservar places a llogar, durant un cert període, als seus clients, funcionant com una mena de 'zona blava'. És a dir, aparca&go acorda amb diferents una rebaixa de la seva tarifa i aquestes places són pels seus usuaris. El pàrquing es queda amb el 80% del pagament i aparca&go amb el 20% restant.
A hores d'ara, estan associats amb mès de 80 aparcaments públics a la ciutat de Barcelona i voltants. I el seu objectiu és arribar a abastar 120 aparcaments a Barcelona i en ciutats com Sabadell, Terrassa, L'Hospitalet del Llobregat, Badalona, Santa Coloma i Girona a la fi de 2014.
A Madrid, on també funciona aquest servei, s'han associat més de 50 aparcaments i esperen arribar als 100 per poder oferir el mateix servei per als seus ciutadans. "Tenim quasi més pàrquings que Saba i Núñez i Navarro. Volem que els clients sempre trobin un pàrquing nostre", confessa Escamilla.
Un segon pas: l'app per aparcar
L'últim pas de la curta però reeixida història d'aquesta empresa és el canvi d'empresa innovadora a empresa tecnològica. I és que per poder gestionar millor aquest servei, Escamilla va comprar, per 50.000 euros, l'start-up Park Inside, qui ha desenvolupat la seva app. "Nosaltres compràvem la companyia i ells s'incorporaven com a responsables de cada departament, marcant un business pla de tres anys que, en cas de compliment, els permetrà ser socis d'aparca&go".
El sistema permet als seus usuaris saber on hi ha places lliures a la ciutat, reservar una, accedir al pàrquing sense haver de treure tiquet, sortir sense haver de passar pel caixer i generar una factura amb tots els rebuts a final de mes perquè, empreses i autònoms, puguin desgravar-se el 21% de l'IVA. De moment, disposen de 70.000 clients particulars i 7.250 empreses registrades.
Buscant opcions més assequibles per adaptar el seu negoci, Escamilla va posar els ulls en els models ja existents als EUA, on ja existien pàrquings privats pròxims a l'aeroport des d'on et traslladaven en mini bus. Arran la motivació i la seva necessitat va crear en 2009 Aparca i vola, la primera versió d'aquesta start-up fortament consolidada a Barcelona.
Gestionen un aparcament privat situat al costat de l'Aeroport del Prat (al costat del Mercat de les Flors) que té capacitat per 3.000 vehicles. "Els nostres clients reserven per la web i després els traslladem a la terminal que desitgin. Tenim tants usuaris que ja no s'esperen ni un minut al bus: tenim uns 9.000 vehicles al mes. Al final, traslladem a més de mig milió de persones al cap de l'any", explica.
Amb aquestes xifres i un creixement positiu, el salt a Madrid no es va fer esperar, tot i que hi ha van haver de canviar el nom per ser "més globals". Ara ja es coneix la marca com aparca&go. Disposen de 200 places al costat de l'estació de trens d'Atocha i ofereixen el mateix servei de transport, també trasllat en mini bus fins a l'estació.
Preus altament competitius
En els preus que ofereixen està la vertadera diferència, on l'empresa busca guanyar adeptes. "En el pàrquing oficial de l'aeroport, aparcar costa 18,75 euros i nosaltres cobrem 8,95 euros al dia i a partir del cinquè dia, 4,95 euros. En les estacions encara és pitjor: surt per 30 euros al dia i nosaltres cobrem 12,45 euros el dia i a partir del quart dia, uns 10 euros", relata.
En opinió d'Escamilla, Aena segueix aprofitant-se que la gent creu que són l'única opció d'aparcament. "Segueixen amb la idea de rebregar al màxim al consumidor".
Pàrquings a les ciutats, nova zona blava
Després del pàrquing per a viatgers, Escamilla reconeix que necessitaven una nova línia de negoci. D'aquesta manera sorgeix el conveni amb aparcaments públics per reservar places a llogar, durant un cert període, als seus clients, funcionant com una mena de 'zona blava'. És a dir, aparca&go acorda amb diferents una rebaixa de la seva tarifa i aquestes places són pels seus usuaris. El pàrquing es queda amb el 80% del pagament i aparca&go amb el 20% restant.
A hores d'ara, estan associats amb mès de 80 aparcaments públics a la ciutat de Barcelona i voltants. I el seu objectiu és arribar a abastar 120 aparcaments a Barcelona i en ciutats com Sabadell, Terrassa, L'Hospitalet del Llobregat, Badalona, Santa Coloma i Girona a la fi de 2014.
A Madrid, on també funciona aquest servei, s'han associat més de 50 aparcaments i esperen arribar als 100 per poder oferir el mateix servei per als seus ciutadans. "Tenim quasi més pàrquings que Saba i Núñez i Navarro. Volem que els clients sempre trobin un pàrquing nostre", confessa Escamilla.
Un segon pas: l'app per aparcar
L'últim pas de la curta però reeixida història d'aquesta empresa és el canvi d'empresa innovadora a empresa tecnològica. I és que per poder gestionar millor aquest servei, Escamilla va comprar, per 50.000 euros, l'start-up Park Inside, qui ha desenvolupat la seva app. "Nosaltres compràvem la companyia i ells s'incorporaven com a responsables de cada departament, marcant un business pla de tres anys que, en cas de compliment, els permetrà ser socis d'aparca&go".
El sistema permet als seus usuaris saber on hi ha places lliures a la ciutat, reservar una, accedir al pàrquing sense haver de treure tiquet, sortir sense haver de passar pel caixer i generar una factura amb tots els rebuts a final de mes perquè, empreses i autònoms, puguin desgravar-se el 21% de l'IVA. De moment, disposen de 70.000 clients particulars i 7.250 empreses registrades.