L'Autoritat Portuària de València invertirà 1.098 milions d'euros entre 2021 i 2025 per renovar tots els recintes del Port de València. Amb aquest projecte, l'APV espera aconseguir un Port "més sostenible i descarbonitzat, més innovador, digitalitzat i segur", tot transformant els recintes de València, Sagunt i Gandia en "referents d'infraestructures" al servei del teixit econòmic i empresarial del País Valencià i de la seva societat.
El pla d'inversions, que ja ha estat validat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Govern central, pretén "consolidar Valenciaport com a hub estratègic del Mediterrani". Així, segons ha comunicat l'autoritat portuària, la proposta consta d'iniciatives que donin resposta a les necessitats de les empreses import-export. A més, esperen adaptar-se a les exigències en termes de sostenibilitat amb la instal·lació d'energia eòlica o plantes fotovoltaiques, així com actuacions diverses d'eficiència energètica.
En concret, l'APV espera dedicar prop de 400 milions d'euros en el dragat i la Terminal Nord de contenidors. La proposta contempla també una inversió de prop de 50 MEUR en condicionaments i adequacions de diverses infraestructures portuàries, així com prop de 110 milions d'euros per a la remodelació de la xarxa viària i de ferrocarril de les diverses terminals. També s'invertiran 54,6 milions d'euros en un edifici de serveis múltiples, la recuperació de l'Escalera Real i actuacions compensatòries per les obres d'accessibilitat viàries i ferroviàries. Pel que fa als altres dos recintes, l'autoritat preveu actuacions com el condicionament del Dic Nord del Port de Sagunt, una inversió que ronda els 12 milions d'euros; així com una intervenció al moll Serpis 2 del Port de Gandia per un total de 14,5 milions d'euros.