30
de Març
de
2017
La Generalitat Valenciana ha denunciat aquest dimecres que el 80% del pressupost que el govern espanyol ha invertit per al Corredor Mediterrani s'ha destinat als eixos radials que connecten amb Madrid. Així ho ha indicat la consellera valenciana d'Habitatge i Obres Públiques María José Salvador en el marc d'un esmorzar informatiu acompanyada del president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig i del secretari autonòmic d'Infraestructures Josep Vicent Boira.
En concret, la consellera ha dit que dels 13.500 milions d'euros que el govern espanyol ha destinat al Corredor Mediterrani només 2.607 milions s'han invertit en trams únics d'aquesta infraestructura mentre que 10.767 milions s'han destinat a aquests eixos radials.
Segons aquestes estimacions tan sols s'ha destinat una inversió mitjana de 3,4 milions d'euros per quilòmetre. Boira ha detallat que els 10.767 milions s'han destinat a l'eix aMadrid-Barcelona-França, a l'eix Madrid-Alacant-Múrcia i l'eix Madrid-Còrdova-Granada. Boira ha indicat que de la inversió prevista en els pressupostos generals de l'Estat entre el 2012 i el 2016, que ascendia a 6.068 milions, tan sols s'ha executat el 35%, segons la inversió real fiscalitzada per la Intervenció General de l'Estat.
El secretari autonòmic ha detallat que els trams pendents del Corredor són el tercer fil Barcelona-Tarragona, amb una inversió de 48 milions i que finalitzarà el 2020; Vandellòs-Tarragona, amb una inversió de 568 milions i que finalitzarà el 2018; Vandellós- Castelló, amb una inversió de 59 milions i del qual es desconeix quan finalitzarà; València Castelló, amb 118 milions d'euros d'inversió; València-La Encina, amb una inversió de 1.140 milions i que finalitzarà el 2019; Múrcia-Almeria, amb una inversió de 792 euros, i sense data estimada de finalització i, finalment, Almeria Granada, que no està pressupostat.
Tres trams per valor de 614 milions d'euros als pròxims PGE
Per la seva part, la consellera d'Habitatge i Obres Públiques ha reclamat una inversió "real" del Govern espanyol i, en aquest sentit, ha dit que els pròxims Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) han d'aparèixer "amb noms i cognoms" tres trams del Corredor Mediterrani al seu pas pel País Valencià com són tercer fil Castelló-Vandellòs, València -La Encina i Montfort-Múrcia. Salvador ha explicat que aquestes actuacions tenen un cost de 614 milions i que s'haurien de veure reflectits en els pròxims PGE.
La consellera ha denunciat que, dels 13.500 milions d'euros que el govern espanyol ha destinat al Corredor Mediterrani, 9.500 s'han invertit abans del 2012. No obstant això, en els últims 3 anys i 9 mesos "no s'ha acabat ni posat en marxa cap tram d'aquesta infraestructura ".
Reunió amb Foment el 27 d'abril
El president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig ha confirmat que el pròxim 27 d'abril es reunirà amb el ministre de Foment Ínigo de la Serna juntament amb la consellera Salvador per abordar una agenda valenciana d'inversions en infraestructures. Puig ha lamentat que el govern espanyol "no hagi prioritzat en absolut el Corredor Mediterrani, especialment durant l'última legislatura". En aquest sentit, ha recordat que, tot i que l'economia de l'arc mediterrani "representa més del 50% de les exportacions i suposa un baló d'oxigen fonamental per a l'economia espanyola", no ha tingut "el suport necessari des de la perspectiva de la inversió pública ".
Sobre els PGE, Puig ha demanat un augment en la velocitat de la inversió i racionalitat per a l'eficiència del sistema productiu. El cap del Consell també s'ha referit a l'últim informe realitzat per la intervenció general de l'estat corresponent a l'any 2015, que indica que només un 35% de la inversió prevista als PGE per al País Valencià va arribar a materialitzar-se.
En concret, la consellera ha dit que dels 13.500 milions d'euros que el govern espanyol ha destinat al Corredor Mediterrani només 2.607 milions s'han invertit en trams únics d'aquesta infraestructura mentre que 10.767 milions s'han destinat a aquests eixos radials.
Segons aquestes estimacions tan sols s'ha destinat una inversió mitjana de 3,4 milions d'euros per quilòmetre. Boira ha detallat que els 10.767 milions s'han destinat a l'eix aMadrid-Barcelona-França, a l'eix Madrid-Alacant-Múrcia i l'eix Madrid-Còrdova-Granada. Boira ha indicat que de la inversió prevista en els pressupostos generals de l'Estat entre el 2012 i el 2016, que ascendia a 6.068 milions, tan sols s'ha executat el 35%, segons la inversió real fiscalitzada per la Intervenció General de l'Estat.
El secretari autonòmic ha detallat que els trams pendents del Corredor són el tercer fil Barcelona-Tarragona, amb una inversió de 48 milions i que finalitzarà el 2020; Vandellòs-Tarragona, amb una inversió de 568 milions i que finalitzarà el 2018; Vandellós- Castelló, amb una inversió de 59 milions i del qual es desconeix quan finalitzarà; València Castelló, amb 118 milions d'euros d'inversió; València-La Encina, amb una inversió de 1.140 milions i que finalitzarà el 2019; Múrcia-Almeria, amb una inversió de 792 euros, i sense data estimada de finalització i, finalment, Almeria Granada, que no està pressupostat.
Tres trams per valor de 614 milions d'euros als pròxims PGE
Per la seva part, la consellera d'Habitatge i Obres Públiques ha reclamat una inversió "real" del Govern espanyol i, en aquest sentit, ha dit que els pròxims Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) han d'aparèixer "amb noms i cognoms" tres trams del Corredor Mediterrani al seu pas pel País Valencià com són tercer fil Castelló-Vandellòs, València -La Encina i Montfort-Múrcia. Salvador ha explicat que aquestes actuacions tenen un cost de 614 milions i que s'haurien de veure reflectits en els pròxims PGE.
La consellera ha denunciat que, dels 13.500 milions d'euros que el govern espanyol ha destinat al Corredor Mediterrani, 9.500 s'han invertit abans del 2012. No obstant això, en els últims 3 anys i 9 mesos "no s'ha acabat ni posat en marxa cap tram d'aquesta infraestructura ".
Reunió amb Foment el 27 d'abril
El president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig ha confirmat que el pròxim 27 d'abril es reunirà amb el ministre de Foment Ínigo de la Serna juntament amb la consellera Salvador per abordar una agenda valenciana d'inversions en infraestructures. Puig ha lamentat que el govern espanyol "no hagi prioritzat en absolut el Corredor Mediterrani, especialment durant l'última legislatura". En aquest sentit, ha recordat que, tot i que l'economia de l'arc mediterrani "representa més del 50% de les exportacions i suposa un baló d'oxigen fonamental per a l'economia espanyola", no ha tingut "el suport necessari des de la perspectiva de la inversió pública ".
Sobre els PGE, Puig ha demanat un augment en la velocitat de la inversió i racionalitat per a l'eficiència del sistema productiu. El cap del Consell també s'ha referit a l'últim informe realitzat per la intervenció general de l'estat corresponent a l'any 2015, que indica que només un 35% de la inversió prevista als PGE per al País Valencià va arribar a materialitzar-se.