Les empreses de 'sharing' amb les quals dialoga València

El regidor d'Hisenda es reuneix amb la catalana Koko i la madrilenya Cargreen per tractar temes relatius a la futura ordenança fiscal del sector

Un dels carrets elèctrics de la firma Cargreen | Cargreen
Un dels carrets elèctrics de la firma Cargreen | Cargreen
València
26 de Novembre de 2018

El repte de la nova mobilitat és un dels que més sacseja les ciutats i València és una d'elles. Després d'una legislatura en què el consistori valencià ha apostat fermament (amb clars detractors) per la bicicleta creant carrils-bici on abans només circulaven cotxes, la polèmica per l'aparició de nous agents, com són els patinets elèctrics, també ha sumat alguns episodis.

Finalment, l'Ajuntament ha publicat aquest octubre un esborrany de la nova ordenança en què es regula per primera vegada la presència i ús dels vehicles de mobilitat personal, patins, patinets i altres elements de característiques similars que, fins ara, estaven prohibits.

Però, ara toca fer el pas a escala fiscal. És per això que aquest dilluns dues companyies de mobilitat compartida es reuneixen amb el regidor d'Hisenda Ramon Vilar per parlar de la nova ordenança, en aquest cas fiscal, per al sector del sharing.

La primera és la catalana Cargreen, natural de Rubí. Empresa familiar amb delegacions a València, Barcelona i Madrid, està especialitzada en disseny i fabricació de carrets elèctrics de golf (a partir de 520 euros de preu) i vehicles elèctrics lleugers des de 1989. Asseguren que són la primera empresa espanyola fabricant d'aquest tipus de carrets elèctrics que ja exporten a països com els EUA, Regne Unit, Alemanya, Suècia, Tailàndia i l'Argentina, etc. Cargreen treballa la venda en línia i el rènting mitjançant un fixe mensual.

D'altra banda, el consistori valencià també dialoga aquest dilluns amb l'empresa madrilenya Koko, autodenominada 'el kicksharing de patinets elèctrics d'Espanya'. Koko funciona a través d'una aplicació mòbil que l'usuari descarrega i consulta per veure on està ubicat el patinet més proper, el desbloqueja mitjançant un codi i ja el pot utilitzar.

El funcionament és similar al de Lime-S, el proveïdor nord-americà amb el qual l'Ajuntament va tenir una disputa aquest estiu per omplir les voreres de la ciutat dels seus patinets sense consentiment. Al setembre, i després de les queixes de l'Ajuntament valencià per envair l'espai públic, la Policia Local els recollia dels carrers de la ciutat on s'havien distribuït.