Ford vol desencallar la situació a Almussafes amb un ERO

L'automobilística planteja un expedient de regulació d'ocupació per a 400 persones a causa d'un descens de vendes "no conjuntural"

L'interior de la fàbrica de Ford a Almussafes | Europa Press
L'interior de la fàbrica de Ford a Almussafes | Europa Press
Redacción VIA Empresa
Barcelona / València
04 de Març de 2020
Act. 04 de Març de 2020

El pla de Ford per retallar plantilla a Europa segueix. L'automobilística ha comunicat als representants sindicals de la fàbrica que té a Almussafes que planteja un ERO que pot afectar fins a 400 treballadors. L'empresa ho atribueix a un descens de vendes "no conjuntural". 

A través d'un comunicat intern que ha enviat a tota la plantilla, la direcció de Ford indica que la demanda del Kuga "segueix essent forta", però que s'ha d'ajustar la producció i afrontar "l'excés de personal" per mitjà d'un expedient de regulació d'ocupació a causa del descens continu de vendes. La reducció que planteja és de 100 unitats diàries. 

El document diu que aquesta mesura és "necessària" per tal de "mantenir la competitivitat en aquests moments crucials". Ara, s'obrirà un període de consultes per tal de negociar amb els sindicats la sortida de part de la plantilla.  

"Reajustaments necessaris"

Des de fa més d'un any, la fàbrica d'Almussafes ha patit canvis i ajustaments. Al setembre, per exemple, es va eliminar una part del torn de nit per tal de baixar la producció, mentre que dos mesos després, l'empresa anunciava que deixaria de fabricar els motors Ecoboost de 2.0 i 2.3 litres a la planta valenciana l'any 2024 per començar a muntar-los als Estats Units. 

D'altra banda, el Clúster d'Automoció de la Comunitat Valenciana (AVIA) lamenta profundament els reajustaments anunciats per la planta de Ford a Almussafes. El Clúster interpreta aquesta decisió com "uns reajustaments necessaris per a mantindre la competitivitat de la companyia" i la supervivència d'aquesta planta en l'entorn global de la companyia. 

En un comunicat, apunten que per la seua part, els proveïdors de Ford "han aprofitat per a reivindicar la necessitat d'aprofundir en la flexibilitat laboral i amb això poder mantindre la continuïtat de les empreses". Asseguren que es tracta d'una "demanda històrica" de l'entitat que li permetria adequar els recursos humans a la demanda i a la càrrega de treball.
No obstant això, des d'AVIA, s'insisteix en què les empreses proveïdores d'automoció han desenvolupat un important treball de diversificació en sectors clients i mercats.