La direcció de Ford Espanya ha traslladat al comitè d'empresa de la companyia en una reunió la possibilitat d'establir quatre dies d'expedient de regulació d'ocupació temporal (ERTO) a la factoria d'Almussafes (València) i reduir la producció diària a 100 vehicles des de setembre.
Els dies d'ERTO es durien a terme els propers 1 i 2 d'agost i 19 i 20 de setembre i afectarien a les plantes de vehicles i de muntatge de motors, segons ha informat a Europa Press el president del comitè d'empresa, Carlos Faubel. CC.OO. d'Indústria ha afegit que el pla de producció de la factoria de motors de juliol a desembre del 2019 apunta a 360.000 unitats fabricades, en comptes de les 380.000 unitats de l'exercici precedent.
Per la seva banda, 300 treballadors del torn de nit serien recol·locats en uns altres de dia i en labors de llançament del nou Kuga. A més, la direcció de l'empresa ha plantejat parar la producció del torn de nit al sistema A (Mondeo, Galaxy, S-Max i Kuga) a partir de l'1 de setembre.
Un canvi en les condicions laborals
Davant d'aquest plantejament, UGT farà saber les condicions per aconseguir un acord en una reunió aquest divendres. Faubel ha indicat que la baixada de fabricació suposarà la pèrdua d'entre 16.000 i 17.000 cotxes aquest any i que el plantejament de l'empresa solament abasta els sis mesos que resten per finalitzar el 2019. "Volem saber què passarà després del llançament del nou Kuga", ha subratllat.
Per la seva banda, des de STM, davant el canvi substancial en les condicions de treball i el possible perjudici als afectats, que perdran el complement de nocturnitat, insisteixen que l'empresa demani "voluntaris" ja que entenen que donada la "versatilitat" dels treballadors, és "molt factible" compaginar l'organització empresarial amb atendre aquest criteri de la voluntarietat tenint en compte que hi ha empleats que, per diferents raons, volen i poden deixar el torn de nit.
Sobre l'ERTO, el sindicat es pronunciarà en la reunió del proper divendres encara que ja avança que, igual que en altres ocasions, no avalaran que la plantilla afectada continuï perdent un 20% del seu salari. Aquest sindicat ha precisat que l'empresa situa els nous plans de producció per al proper semestre en 195.798 unitats, cosa que suposa una reducció de gairebé 10.000 motors.