Housfy, la plataforma tecnològica de compravenda d'habitatges sense comissions ni intermediaris, ha començat a operar a València aquest mes d'abril i preveu invertir 500.000 euros el 2018. L'objectiu és consolidar-se com una de les agències immobiliàries més grans de la ciutat i àrea metropolitana com ja ha fet a Madrid i Barcelona, on ha venut 200 immobles en el seu primer any.
L'entrada a València, en el marc de l'estratègia d'expansió, va ser acordada pels inversors de Housfy, que el febrer passat van tancar una ronda de finançament d'un milió d'euros i que, al juliol 2017, van tancar la primera de 700.000 euros. La inversió anirà destinada a publicitat, comunicació, SEU, màrqueting online i a contractar assessors, comercials i fotògrafs, explica el seu CEO Albert Bosch.
Guanyar terreny
D'acord amb l'objectiu d'operar a la totalitat del conjunt d'Espanya, la startup entra en la seva tercera comunitat en menys d'un any. En concret, València ha viscut una millora de la compravenda d'habitatges que va ser del 33,71% l'últim any i del 72,1% des de 2016. Segons l'INE, es van vendre 26.706 immobles en tota la província.
Housfy preveu captar 50 habitatges el primer mes i vendre'ls abans que acabi l'estiu, digitalment i sense intermediaris ni comissions. En la seva primera setmana, després de llançar les campanyes online, s'han registrat a la plataforma prop de 1000 nous usuaris de València. A Barcelona i Madrid la proptech va créixer un 300% en menys d'un any, l'objectiu és que passi el mateix a la capital valenciana, ha assenyalat Bosch.
De vuit mesos a 40 dies
D'aquesta manera, la plataforma tecnològica se situa entre les agències més grans d'Espanya. En el seu primer any de vida ha venut més de 200 habitatges, el que implica que ven dos immobles al dia i redueix el temps de venta mitjana a Espanya de vuit mesos a 40 dies.
Per vendre un habitatge cobra un preu de servei fix de 2990 euros a èxit. A Espanya la comissió que cobren les agències és del 5% i en grans ciutats pot suposar un cost de fins a 15.000 euros per al venedor. Així doncs, Housfy reivindica que ha aconseguit estalviar 3 milions d'euros en comissions als seus clients.