Howlanders, startup especialitzada en la gestió de tours i activitats a Amèrica Llatina, ha obert una ronda de finançament en Startupxplore i prop de 40 inversors ja han invertit 120.000 euros en només una setmana. Amb les xifres actuals, la startup ja es troba en el 60% del seu objectiu fixat: 200.000 euros. Qualsevol inversor podrà registrar-se i invertir a partir d'un tiquet mínim d'1.000 euros sota les mateixes condicions i valoració que l'inversor de referència.
Després de validar el seu model de negoci en països com Espanya i Alemanya, Howlanders ha arrencat des del passat mes de juny un procés d'internacionalització amb el qual preveu facturar 1,5 milions d'euros durant 2019 una vegada finalitzada l'ampliació de capital.
"Durant 2019 el nostre objectiu amb aquesta ronda d'inversió és el d'aconseguir els 1,5 milions d'euros en facturació mantenint el 80% de les nostres vendes a clients internacionals", assegura Javier Moliner, CEO de Howlanders. En aquest sentit, ampliar la xarxa d'operadors i reforçar la relació amb ells és un pilar fonamental en el seu pla de negoci per al pròxim any. "Amb això aconseguirem un augment substancial del nombre de reserves dels operadors al que seguirà un increment dels nostres marges. En definitiva, tant el proveïdor, nosaltres i, especialment, el viatger eixirem afavorits", explica Moliner.
Aquesta ampliació de capital la lidera Carlos Guerra, assessor d'inversions en bancs com JPMorgan, i amb més de 20 startups invertides com Cabify, Housers, Chicisimo i Lola Market, entre altres. En paraules de Guerra, "en tan poc temps i tenint pocs recursos humans, han sigut capaços de generar mètriques molt raonables, marges de doble dígit i quasi el doble de la mitjana del sector; venent ja el 80% fora d'Espanya".
Moliner: "El nostre objectiu amb aquesta ronda d'inversió és el d'aconseguir els 1,5 milions d'euros en facturació"
Ara Howlanders es prepara per a créixer exponencialment en mercats com els EUA i l'Alemanya amb els seus tours i activitats. Nascuda el 2017 de la mà de Javier Moliner i Daniel Gómez (CTO), dos intrèpids viatgers coneixedors del sector turístic a Llatinoamèrica, ha participat en el programa d'acceleració de Lanzadera durant els últims nou mesos.
Creixent amb contundència
El seu model de negoci resol el problema de la reserva i pagament online d'excursions en països exòtics, tasca complexa a causa de l'escassa digitalització del sector a Llatinoamèrica. Segons la companyia, aquesta situació empitjora a causa de la falta de confiança en les agències locals per part dels viatgers i la falta d'assessorament i comunicació per part d'aquestes. "Howlanders combat aquestes ineficiències fent que els viatgers reserven a través d'Internet a preus locals, de manera fiable, fàcil i amb la garantia de reservar amb una agència europea. Atès que treballa directament amb operadors locals, és capaç d'evitar intermediaris, controlant així la qualitat del servei oferint i creant la seua pròpia xarxa de proveïdors", explica l'empresa castellonenca.
La seua proposta ha sigut molt bé rebuda per un mercat, el de tours i activitats en línia, que triplica el creixement mitjà del turisme, aconseguint el 10,4%, i amb un volum de 5.600 milions d'euros només a l'Amèrica Llatina. Howlanders s'enfronta així a una gran oportunitat de mercat en ser est un sector per digitalitzar amb alguns reptes aconseguits: han crescut mes a mes passant d'una facturació de 5.000 euros mensuals el desembre de 2017 a 100.000 euros només 8 mesos després (agost de 2018), obtenint així un creixement superior al 30% intermensual i superant els 500.000 euros. A açò, s'afegeix la seua projecció internacional, ja que el 80% de les seues vendes són internacionals. Una dada gràcies a la qual han esquivat l'estacionalització i han mantingut les seues xifres d'agost durant els següents mesos.