• Arc Mediterrani
  • Ibercaja aposta per Catalunya amb l'obertura de 4 oficines i 40 llocs de feina

Ibercaja aposta per Catalunya amb l'obertura de 4 oficines i 40 llocs de feina

El 'Pla Catalunya' té com a objectiu incrementar el volum d'activitat en 1.900 milions d'euros, entre el 2017 i el 2020

El conseller delegat, Víctor Iglesias, i el director territorial per a l'Arc Mediterrani, Jaime Rebull, han presentat els plans d'Ibercaja a Catalunya
El conseller delegat, Víctor Iglesias, i el director territorial per a l'Arc Mediterrani, Jaime Rebull, han presentat els plans d'Ibercaja a Catalunya
Laia Corbella
01 de Febrer de 2017
Ibercaja inicia aquest 2017 amb l'expansió del seu projecte territorial que passa per augmentar la presència i el posicionament de l'entitat aragonesa a Catalunya, amb l'obertura de quatre noves oficines al centre de Barcelona, tres centres de negoci d'empreses (dos a Barcelona i un a Lleida) i la creació de 40 llocs de feina. Aquests són alguns dels reptes del 'PlaCatalunya' i que té com a objectiu incrementar el volum d'activitat en 1.900 milions d'euros, entre el 2017 i el 2020, segons ha avançat aquest dimecres el conseller delegat d'Ibercaja, Víctor Iglesias, durant la presentació del pla estratègic, on també hi ha assistit el director territorial per a l'Arc Mediterrani, Jaime Rebull.

Iglesias ha destacat que Ibercaja inicia una nova etapa en la que el mercat català ha d'assolir una gran rellevància en el futur del banc: "Partim d'un posicionament rellevant i consolidat, amb especial capil·laritat a les províncies de Lleida i Barcelona". Actualment la radiografia d'Ibercaja a Catalunya és de 96 oficines, un equip de 350 persones i 175.000 clients.

El mercat català
"L'economia catalana genera el 20% del PIB nacional i les empreses catalanes posseeixen una història de vocació internacional fet que fa que una tercera part de les empreses espanyoles que exporten siguin catalanes", ha contextualitzat Jaime Rebull. Segons el director territorial per a l'Arc Mediterrani, aquest context justifica l'estratègia del nou pla: "No partim de zero, ja tenim un posicionament comercial amb més de 35 anys d'història a Catalunya".

Avui en dia, Ibercaja compta amb un volum d'activitat de 5.900 milions d'euros a Catalunya, i amb el pla d'expansió pretén un increment de 1.900 milions, que suposa un 51% més en el volum de crèdit i un 59% més en el de recursos.

El 63% d'aquest volum d'activitat actual correspon a Barcelona, el 24% a Lleida, un 12% a Tarragona i un 1% a Girona.

Concretament, el 'PlaCatalunya' se centra en els segments de banca personal i privada, pimes i grans empreses. "Volem potenciar l'experiència Ibercaja amb una nova imatge i un pla d'inversions", ha explicat Rebull. Per això obriran quatre noves oficines a Barcelona on també inauguraran dos centres de negoci d'empreses i un altre a Lleida, enfocats exclusivament a la captació de companyies que facturin més de 10 milions d'euros.



140 anys d'història
Durant la seva intervenció, Iglesias ha repassat els 140 anys d'història de l'entitat aragonesa, amb especial lideratge a la zona d'actuació tradicional i amb forta presència a Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana.

Actualment, Ibercaja és el vuitè grup bancari espanyol, amb 2,8 milions de clients, 1.250 oficines, 5.500 treballadors i un volum d'activitat de casi 85.000 milions d'euros. "Tenim la dimensió adequada per competir; la clau de l'èxit no és el volum, sinó tenir més clients satisfets i vinculats a l'entitat. Ara el gran repte del sector bancari europeu és la rendibilitat del negoci minorista".

En aquest sentit, el conseller delegat ha recordat que Ibercaja no ha comercialitzat de manera inadequada productes financers als seus clients: "Mai hem comercialitzat clàusules sòl, les que tenim al nostre balanç procedeixen de l'herència de Caja 3; de fet, vam perdre moltes operacions per no tenir aquest producte".

Un model independent
Iglesias també ha confirmat que de moment Ibercaja no sortirà a borsa. Tot i estar preparats, Iglesias ha argumentat que no tenen cap necessitat ni urgència de capital i que el context del sector no acompanya. "Les cotitzacions dels bancs europeus estan molt per sota del valor net comptable, és a dir, el valor relatiu del sector bancari és baix i nosaltres creiem en el valor econòmic del nostre projecte i, en segon lloc, perquè la situació actual de tipus d'interès negatius i les motxilles d'actius improductius que encara tenim, fa que la rendibilitat del negoci minorista recurrent, en general, sigui baixa".

Ara bé, això no treu que l'entitat financera no escolti altres ofertes. "Analitzarem qualsevol proposta que ens permeti accelerar el nostre full de ruta; després de la profunda crisis del sector financer, som molts pocs els operadors bancaris que hem sobreviscut, no obstant això, els supervivents som sòlids i competitius", ha destacat Iglesias.