• Arc Mediterrani
  • Meliá aprofundeix les pèrdues però veu la llum al final del túnel

Meliá aprofundeix les pèrdues però veu la llum al final del túnel

L'hotelera perd 130,9 milions d'euros, un 64,1% més que al primer trimestre del 2020 a causa de la paralització del turisme per la covid-19

Una seu de Meliá Hotels International | Europa Press
Una seu de Meliá Hotels International | Europa Press
Europa Press
Barcelona
06 de Maig de 2021
Act. 06 de Maig de 2021

Meliá Hotels International ha registrat unes pèrdues netes atribuïdes de 130,9 milions d'euros el primer trimestre del 2021 per la paralització del turisme a causa de la covid-19. Encara que suposa un empitjorament del 64,1% davant els números vermells de 79,7 milions del mateix període de l'exercici precedent, la companyia ja comença a veure la llum al final del túnel. Com a opcions alternatives per incrementar liquiditat i reduir deute, la companyia valora realitzar una potencial venda d'actius per un import d'entre 150 i 200 milions d'euros, transacció que la companyia confia que pugui materialitzar-se d'aquí poc.

Els ingressos consolidats de Meliá han caigut un 73,9% respecte al mateix període del 2020, fins a aconseguir els 76,3 milions d'euros. El resultat brut d'explotació (Ebitda) ha registrat una xifra negativa de 51,2 milions d'euros, fet que representa una caiguda del 460,4%, "evidenciant la impossible comparació entre el resultat dels dos períodes, derivada de la caiguda de la demanda en els tres primers mesos del 2021", ha assegurat la companyia hotelera.

Les despeses operatives s'han reduït un 54,2% respecte a l'any anterior, i l'ingrés mitjà per habitació (RevPAR) ha descendit un 68,6%, fins als 16,9 euros. Durant el primer trimestre, Meliá ha mantingut prop d'un 50% menys d'habitacions operatives que el primer trimestre del 2020 i una ocupació del 19,7%, que suposa un 32,5% menys que l'any anterior. La demanda s'ha centrat gairebé exclusivament al mercat local i no hi ha hagut activitat en el segment internacional, ni en el corporatiu i MICE (congressos, reunions i incentius).

La companyia, que ha tancat el trimestre amb 230 milions d'euros de liquiditat, ha culminat el refinançament dels venciments per al 2021. Durant el primer trimestre de l'any el deute net postNIIF 16 s'ha incrementat 143,6 milions, aconseguint al tancament de març els 2.747,4 milions d'euros. En l'àmbit de les operacions, Meliá té ja oberts tots els seus hotels a l'Àsia Pacífic, així com el 80% a Amèrica i manté una previsió d'obertura a Espanya de 110 hotels com a mínim per al mes de juny, és a dir, més del 70% del portfoli al país.

La setmana passada, el grup hoteler va anticipar l'obertura d'alguns dels seus grans hotels vacacionals a les Illes Balears, com Meliá Calviá Beach i Hotel de Mar Gran Meliá a Mallorca; Meliá Cala Galdana i Sol Falcó a Menorca i ME by Meliá i Sol Beach House a Eivissa. Condicionat a l'avançament de la vacunació i a la relaxació de les limitacions de la mobilitat, la companyia espera un bon estiu i es mostra prudent respecte al quart trimestre, a causa de la més lenta recuperació esperada del segment urbà.