Mercadona canvia la seva estratègia de marca blanca

La cadena valenciana de supermercats introdueix la figura del 'proveïdor totaler'

Juan Roig durant la roda de premsa de Mercadona 2017 | Cedida
Juan Roig durant la roda de premsa de Mercadona 2017 | Cedida
Europa Press
València
18 de Gener de 2019
Act. 18 de Gener de 2019

La cadena de supermercats Mercadona ha decidit canviar l'estratègia de producció de les seves marques blanques (Hacendado, Deliplus, Bosque Verde i Compy). Si fins avui tenia interproveïdors que desenvolupaven en exclusiva per a la companyia tota una categoria de productes i proveïdors especialitzats per a casos concrets, ara ha decidit transformar tots dos en un proveïdor totaler amb qui contractarà producte a producte.

Es tracta d'un moviment que Mercadona va iniciar el 2012, després d'adonar-se que els interproveïdors que els assortien una categoria completa de productes no tenien per què ser especialistes a fabricar tots els productes d'aquesta categoria, per la qual cosa calia donar-li temps per a desenvolupar un nou producte o recórrer a un proveïdor especialista.

Amb el proveïdor totaler Mercadona podrà guanyar "agilitat" a l'hora d'introduir l'"assortiment eficaç" que demanda el client, i diverses empreses podran fer productes de marca blanca per a Mercadona d'una mateixa categoria. L'objectiu és oferir un assortiment més ampli de "màxima qualitat i al millor preu possible", han explicat a Europa Press fonts de la companyia.

En total Mercadona compta amb 1.400 interproveïdors i proveïdors especialitzats que des d'aquest moment deixen de diferenciar-se per a denominar-se tots proveïdors totaler, amb els qui passa de gestionar categories completes a gestionar producte a producte.

El model de relació amb el proveïdor totaler serà una relació a llarg termini, amb l'objectiu de desenvolupar un producte amb el cap i per al cap amb innovació i que aporti diferenciació. El contracte del producte serà indefinit, socialment responsable i rendible tant per al proveïdor com per a Mercadona.