Mercadona redueix el seu consum energètic en 39,7 milions de kWh durant el període 2019 – 2020. La cadena valenciana de supermercats ha assolita aquesta fita mitjançant el seu programa de renovació i eficiència energètica, que ha aplicat a milers de botigues i centres logístics en tot el territori espanyol i portugués.
Un dels principals esforços de la companyia ha estat la instal·lació de 1.400 panells de cèl·lules solars a vuit centres de tota la seva àrea de cobertura territorial, cosa que ha permès l'estalvi del 15% de l'energia consumida en cada complex. Amb aquesta instal·lació, Mercadona compta ja amb un parc fotovoltaic de 9.000 plaques solars, l'equivalent a 600 kWp d'energia fotovoltaica.
També ha avançat en els darrers 24 mesos en la transformació de les seves botigues cap a formats més sostenibles. El Model de Botiga Ecoeficient, o Botiga 8, redueix el consum elèctric en un 40% en comparació amb un supermercat normal. La cadena ja compta amb 1.020 d'aquests establiments entre Espanya i Portugal, 159 d'elles a Catalunya.
Segons destaca la mateixa empresa, aquesta nova "lògica sostenible" els ha permès retallar el consum energètic per metre cúbic de mercaderia en prop de 4 kWh, dels 61,5 que es gastaven el 2017 fins als 57,6 que s'han d'invertir ara. A més, la firma ha continuat el seu treball complementari amb altres iniciatives verdes, com els punts de recàrrega per a vehicles elèctrics o el control de fuites de gasos refrigerants. També ha adoptat una nova estratègia de gestió de residus, coneguda com a Estratègia 6.25, que hauria de reduir en un 25% el plàstic dels seus envasos en arribar al 2025. Les noves mesures pel que fa als residus plàstics els han permès, segons informen, reciclar fins a 3.000 tones de plàstic només en 2020.