Naan Furniture, el moble online al natural

Un jove dissenyador industrial aposta per produir mobles de fusta sense cap vernís que ven online per evitar intermediaris

Nacho García, de Naan Furniture, en l'últim Palo Market Fest | NNG
Nacho García, de Naan Furniture, en l'últim Palo Market Fest | NNG
Neus Navarro | VIA Empresa
Exdirectora de VIA Empresa
València
09 d'Octubre de 2018

Un moble sense estridències, senzill, de fusta natural, i sense cap vernís. És el producte pel qual aposta el dissenyador industrial Nacho García, natural de València i que amb 29 anys ha optat per dissenyar i vendre online les seues pròpies creacions. Ell és el nom darrere la marca Naan Furniture, una startup de mobles per a la llar i infantils que treballa des de fa poc més d'un any i que ara aspira a créixer gràcies al suport que li ha atorgat Lanzadera, la incubadora d'empreses de Juan Roig.

 

"És un mobiliari bastant mediterrani, senzill però amb caràcter i amb alguns trets de disseny que creiem li donen molt de valor afegit", explica García, qui ha dirigit el seu producte a un públic jove, d'entre 25 i 35 anys. "Sempre dic que és un públic que la seua casa l'ha moblat d'Ikea i després, als dos o tres anys, es cansa d'algunes peces i vol invertir una mica més, donar-li més caràcter a la seua llar i posar alguna cosa especial, i ací és on entrem nosaltres", apunta el jove dissenyador.

 

Amb referents com Kenay HomeInuk HomeNaan Furniture planteja la cocreació al client". Algunes vegades, en alguns productes, donem l'opció al client que ell s'ho personalitze. Que en el moble de televisió et pugues pintar la porta d'un color: et donem el kit perquè t'ho pintes, o tu t'ho pintes amb els teus productes, al teu gust. Com els mobles són sense envernissar, tu pots donar-los el teu toc personal i íntim i fer-ho teu", explica.

García: "Sempre dic que és un públic que la seua casa l'ha moblat d'Ikea i després, als dos o tres anys, es cansa d'algunes peces i ací és on entrem nosaltres"

Motivat per la vinculació que la seua família ha tingut tradicionalment amb el sector del moble, l'emprenedor ha materialitzat la seua experiència com a dissenyador de producte per dedicar-se al mobiliari contemporani professionalment. "Portem un any amb la idea i des de 2018 venent", explica el jove emprenedor que treballa sol però a qui de tant en tant ajuda son pare.

Moble de televisió de Naan Furniture | Naan Furniture
Moble de televisió de Naan Furniture | Naan Furniture 

De la soledat de l'emprenedor ha extret algunes dificultats. "Els primers mesos vaig tenir atur i després se'm va acabar i vaig comptar amb l'ajuda de la família, el meu pare ha sigut qui parcialment ha finançat el projecte. He passat algunes dificultats, perquè abans vivia a Barcelona i ara he tornat a casa: si no te'n vas a viure amb la teua família, sabent que l'empresa tardarà molt temps a donar beneficis, és inviable. Si tinguera molts diners estalviats, seria fàcil, però pagar totes les factures tots els mesos és complicat. És la gran dificultat", reconeix.

García reconeix que "si no te'n vas a viure amb la teua família, sabent que l'empresa tardarà molt temps a donar beneficis, és inviable" 

Ell és el cap visible i qui més treballa: dissenya els mobles, que envia a produir a un taller d'Alginet, a la província de València, i després els supervisa, els emmagatzema i els envia als clients online per evitar intermediaris. La venda és tota online: "Ara com ara ens volem centrar en açò per a llevar-nos intermediaris i el nostre objectiu és democratitzar el disseny més exclusiu a petita escala, perquè si tens intermediaris, et caurà a sobre el preu, i jo vull intentar arribar a la gent d'una manera econòmica per a la qualitat que oferisc", apunta Nacho García.

Motivació per créixer

Ara la seua oficina està a Lanzadera, a la Marina de València, des d'on espera donar una espenta al projecte. "Ens poden assessorar molt bé, a més, crec que l'important és la motivació que ofereix envoltar-te de gent que està fent el mateix que tu, per a mi és una mica la clau. La motivació és imprescindible perquè al final tu a soles en un projecte, almenys a mi em passa, és difícil a pesar que et recolze gent, per açò estar en Lanzadera és molt important".

Amb tot, no vol pronosticar un objectiu, perquè la seua meta és anar pam a pam. "Tot va molt de pressa, i les coses costen, és difícil donar-te a conéixer, per això he participat en fires com Palo Market Fest últimament", però García argumenta que el segon trimestre de l'any respecte al primer trimestre "hem crescut en vendes un 80%, en facturació és una mica difícil, cal treballar-ho més".

Al maig van batre rècord de mes més voluminós en vendes i en facturació i, humilment, comenta que "està molt bé veure que vas creixent encara que siga molt a poc a poc".