09
de Febrer
de
2017
Act.
09
de Febrer
de
2017
La seu del Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC) a Barcelona ha acollit la conferència Infraestructures i mobilitat: dèficits, reptes i oportunitats en una Catalunya Estat a càrrec del secretari d'Infraestructures del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font. Font ha iniciat la seva intervenció recordant que "el model d'infraestructures espanyol sempre ha donat resposta a una economia basada en la proximitat amb els centres de poder de la capital, mentre que a Catalunya l'economia necessita unes infraestructures al servei de l'exportació". En aquest sentit ha denunciat els "reiterats dèficits en la inversió estatal" subratllant la necessitat d'invertir en el Corredor Mediterrani, els "colls d'ampolla" de la xarxa de Rodalies, els desdoblaments pendents a la N340 a Tarragona o a la NII a Girona, o la manca de gestió individualitzada dels ports i aeroports.
Pel que fa als reptes, Font ha apuntat la necessitat de "planificar de forma integrada el conjunt de totes les infraestructures". També ha destacat la lluita contra el canvi climàtic i de millora de la qualitat de l'aire mitjançant "una aposta clara per un model de transport públic eficient amb especial èmfasi en la xarxa de Rodalies". A més ha afirmat que el model de mobilitat del futur passa per "una mobilitat intel·ligent i automàtica".
D'altra banda, el secretari d'Infraestructures de la Generalitat de Catalunya ha apuntat que "l'única manera de posar en funcionament palanques autèntiques de modernització imprescindibles per a l'economia de Catalunya és construint un Estat nou amb una nova administració". En aquest sentit ha afegit que "l'element diferencial per captar nova inversió estrangera i ser més competitius és justament l'optimització dels costos del transport".
La T-Mobilitat, al 2018
Font també ha mencionat que "es preveu que es pugui començar a implantar progressivament el projecte T-Mobilitat d'accés a una mobilitat més eficient i planificada l'any 2018".
Aquesta conferència ha estat l'última d'un cicle al voltant de deu temes clau per a Catalunya que ha organitzat la Comissió d'Economia Catalana del CEC i que ha reflexionat sobre, entre d'altres, el model energètic, el bancari, el tributari o el de pensions. El seu president, Modest Guinjoan, ha presentat i moderat la conferència. D'altra banda, el degà del CEC, Joan B. Casas, ha presidit l'acte.
Pel que fa als reptes, Font ha apuntat la necessitat de "planificar de forma integrada el conjunt de totes les infraestructures". També ha destacat la lluita contra el canvi climàtic i de millora de la qualitat de l'aire mitjançant "una aposta clara per un model de transport públic eficient amb especial èmfasi en la xarxa de Rodalies". A més ha afirmat que el model de mobilitat del futur passa per "una mobilitat intel·ligent i automàtica".
D'altra banda, el secretari d'Infraestructures de la Generalitat de Catalunya ha apuntat que "l'única manera de posar en funcionament palanques autèntiques de modernització imprescindibles per a l'economia de Catalunya és construint un Estat nou amb una nova administració". En aquest sentit ha afegit que "l'element diferencial per captar nova inversió estrangera i ser més competitius és justament l'optimització dels costos del transport".
La T-Mobilitat, al 2018
Font també ha mencionat que "es preveu que es pugui començar a implantar progressivament el projecte T-Mobilitat d'accés a una mobilitat més eficient i planificada l'any 2018".
Aquesta conferència ha estat l'última d'un cicle al voltant de deu temes clau per a Catalunya que ha organitzat la Comissió d'Economia Catalana del CEC i que ha reflexionat sobre, entre d'altres, el model energètic, el bancari, el tributari o el de pensions. El seu president, Modest Guinjoan, ha presentat i moderat la conferència. D'altra banda, el degà del CEC, Joan B. Casas, ha presidit l'acte.