No és casualitat que als lineals dels supermercats s'haja duplicat la venda d'un producte com la piadina. A falta de restaurants oberts, a principis del mes de maig als establiments de Mercadona, primer supermercat del mercat, s'ha evidenciat que aquest producte d'estil italià ha omplert amb més freqüència la cistella de la compra del consumidor. En conseqüència, la planta valenciana de la firma Delibreads Europe, ubicada a Llíria, va haver de reforçar la producció per garantir-ne el subministrament. A més, en paral·lel, també ha crescut el consum de formatge ratllat en més d'un 60%, ingredient per a les receptes que els clients s'han estat preparant a casa durant aquests mesos.
És només un exemple de l'efecte no ja del confinament, sinó de la desescalada, en els comportaments del consumidor. I la situació tendeix a seguir canviant, ja que les conclusions de Kantar durant la recent jornada Redefinint els nostres plans d'acció per al postconfinament alerta que el consum dins de la llar continuarà registrant "un creixement en la nova normalitat sobretot referent a una cuina més saludable i elaborada, així com als moments de snack/plaer", àmbit que ha resultat ser el gran guanyador (+56%) en aparéixer nous espais de consum en la llar.
De fet, Mercadona reconeix haver augmentat aproximadament un 15% les vendes dels productes per a preparar barbacoes -Costa Brava Mediterranean Foods, gironina, forma part dels fabricants responsables d'elaborar l'assortiment- i un 40% les vendes dels musclos i escopinyes. Entre els proveïdors per a les escopinyes beneficiat per aquest canvi està l'empresa catalana Conservas Dani.
Més passejos, amb o sense mascotes
Per exemple, els passejos de les mascotes, una de les poques activitats permeses sense restricció horària durant el confinament, ha comportat que la cadena de distribució haja duplicat les vendes de les bosses per a residus canins.
Kantar alerta que el consum dins de la llar continuarà registrant "un creixement en la nova normalitat sobretot referent a una cuina més saludable i elaborada"
En la fase 0, amb una restricció horària per a poder passejar, les ciutats s'omplien de persones, sobretot, a partir de les 20 hores. Hores tardanes que, amb una primavera incipient, han incidit també en la compra dels clients, ja que les vendes de productes antimosquits de Mercadona han augmentat en aquell període un 90% respecte d'altres anys perquè el client ha estat fent més passejades en hores tardanes. Ara la situació ja està canviant.
També amb aquell primer permís per eixir a passejar ha augmentat la preocupació per la cura personal i en aquest cas el lineal de productes per a la cura dels peus duplicava les vendes i és així com s'han comprat més exfoliants, cremes hidratants i d'urea, les quals es produeixen a la fàbrica de RNB a les seues instal·lacions de La Pobla de Vallbona, a València.
Amb el final del mes de maig i l'arribada de la fase 2 a la majoria del territori, per exemple, s'ha quintuplicat les vendes dels productes solars pel canvi d'hàbits del consumidor. De nou, els valencians RNB han elaborat algunes de les més de 20 referències que té a la venda la companyia.
Més sabó que Coca-Cola
Amb la fase 3 i la mobilitat provincial, el vehicle ha tornat a ser un producte al qual dedicar-li certes atencions. És per això que Mercadona ha notificat un augmenta d'aproximadament un 60% les vendes de productes per a netejar el cotxe pel canvi d'hàbits del consumidor.
La neteja de mans ha estat una constant durant la pandèmia, amb missatges recurrents des de les Administracions i dels experts sanitaris per a prevenir els contagis, raó per la qual l'augment de la venda de sabons de mans ha crescut també en aquest període. Ja a l'abril d'aquest any Kantar assenyalava que el sabó de mans havia entrat en més llars que la Coca-Cola, producte que encapçala el rànquing Brand Footprint de productes de gran consum.
Novetats que es venen per milers
La recomanació de desinfectar roba, productes i objectes que, sobretot, es va donar quan la corba de l'epidèmia estava en el seu pic més alt també ha quallat en el consumidor. És per això que el laboratori de co-innovació ha creat un alcohol perfumat en esprai que ja es ven com l'escuma: 50.000 unitats ixen cada dia dels establiments de Mercadona.
L'esprai sorgeix del treball conjunt amb clients i amb el proveïdor murcià Francisco Aragón, després de més de 20 sessions amb 30 clients per a desenvolupar un producte que "s'ajustés a les seues necessitats: una solució pràctica i àgil per a netejar en profunditat i fer front a aquesta situació difícil que s'està vivint", apunten des de Mercadona.