OkGift, l'assegurança d'encertar regalant

La startup valenciana assegura l'encert pels regals de Nadal amb una col·laboració de 200 empreses

Juantxo González, CEO de OkGift
Juantxo González, CEO de OkGift
Redacción VIA Empresa
València
24 de Desembre de 2019

Un de cada tres espanyols reconeix haver retornat algun regal, un altre 25% que deixa les seues compres per a última hora... a més, els estudis demostren que triar el regal ideal produeix peresa, inseguretats i estrés. La startup valenciana OkGift –incubada a Lanzadera, l'acceleradora d'empreses pertanyent a Marina d'Empreses i impulsada per Juan Roig- ajuda a pal·liar aquests efectes, aconseguint que els seus clients encerten amb els regals que realitzen, encara que siguen comprats a última hora.

 

Les principals marques compten des de fa anys amb targetes regal, inicialment físiques i posteriorment digitals. Aquest concepte ofereix una major possibilitat d'encertar i es caracteritza per la seua rapidesa d'elecció, "però es tracta de diners blindats i hi ha estudis globals que indiquen que una de cada cinc targetes regal es perd o caduca abans de ser usada", indica el fundador d'OkGift, Juantxo González. Tant és així que fins i tot han proliferat empreses dedicades a recomprar targetes regal.

A través de la plataforma web d'OkGift, el client selecciona de més de 200 marques quina targeta regal digital amb "assegurança d'encert" vol regalar. La targeta, el nom de la qual és RegaloCard, inclou marques de primer nivell com Amazon, El Corte Inglés, Media Markt, Zara, Ikea, Nike, Netflix o Rumbo, entre altres. El destinatari és qui decideix si es queda amb la targeta regal que ha rebut o si, per contra, amb un parell de clics, la canvia per una d'una altra marca.

 

"Els receptors de les targetes regal són els principals beneficiaris d'aquesta garantia d'encert, ja que disposen de plena llibertat per a canviar la marca i triar la que preferisquen" destaca González. "Hem pogut comprovar que en 4 de cada 10 targetes RegaloCard el destinatari canvia la marca triada, la qual cosa demostra que no coneixem tant els gustos de les persones a les quals regalem i sempre es pot encertar més", recalca González.

S'està estenent l'ús de les targetes regal entre les empreses, que busquen generar la percepció més gran de valor possible en els seus programes d'incentius a empleats o fidelització de clients. Segons un informe d'Infojobs, el 61% dels treballadors enquestats preferiria haver rebut un regal diferent per part de la seua empresa. Segons es desprén d'aquest, si ens donen a triar, el 59% de la població optaria per una remuneració extra, seguit d'una targeta regal, obsequi triat pel 27% dels empleats.

I no sols ocorre en els regals d'empresa. L'Estudi de consum nadalenc que anualment realitza Deloitte indica que durant els últims vuit anys els diners en efectiu és l'opció preferida pels consumidors espanyols a l'hora de rebre regals. Segons indica l'estudi, "hi ha comportaments que es van implantar amb la crisi i que persistiran; el consumidor s'ha tornat més pràctic". No obstant això, els diners no és dels productes més regalats en percebre's com un regal impersonal.

"Amb la targeta RegaloCard es pot donar un toc personal al regal amb textos i imatges, seleccionant una marca que pensem que li agradarà al destinatari. Si no encertem, no hi haurà cap problema, ja que li estarem regalant, a més, la llibertat de triar", conclou González.