Rocío Botella: agulles que marquen la diferència

La creadora de la marca valenciana de moda The-Are va començar cosint roba per a amistats i ara té nou botigues

Rocío Botella, la creadora de la marca de roba valenciana The-Are | Cedida
Rocío Botella, la creadora de la marca de roba valenciana The-Are | Cedida
Ana Bellido
Periodista
València
24 de Juny de 2021

Créixer, créixer i créixer. Aquest és l’objectiu de Rocío Botella, la dissenyadora i emprenedora que ha creat la marca de moda valenciana The-Are. El seu somni era vestir les xiques de la seua generació amb un estil propi, que marcara la diferència, i a poc a poc ho ha anat aconseguint. Botella va iniciar el seu camí venent a internet i, a hores d’ara, compta amb un potentíssim canal de venda en línia, a més de nou punts de venda físics distribuïts per tot l’Estat espanyol. Tot i l’èxit aconseguit, The-Are ha mantingut la seua essència i Botella no ha oblidat els seus orígens.

 

Va començar cosint roba per a amistats i familiars en una xicoteta habitació, després va passar a vendre els seus productes en pop-ups i markets per donar-se a conéixer. Fins que va arribar el dia que realment va donar el gran salt al món de la moda: el 2014, els seus dissenys van desfilar per la passarel·la de la Valencia Fashion Week. Aquesta fita, la primera gran puntada del seu èxit, va suposar un punt d’inflexió tant per a ella com per a la marca. Amb la participació en aquest esdeveniment, la dissenyadora es va adonar que tenia molta roba dissenyada per a passarel·la, però que aquesta era poc posable en el dia a dia. El que ella volia era vestir xiques com ella amb roba diferent 100% feta a Espanya, però per al dia a dia, i es va posar agulla a l’obra.

Si Botella haguera de triar una característica per definir-se, escolliria la creativitat. En acabar la Fashion Week va posar el seu cap a funcionar i va donar per fi forma al seu somni. Així va nàixer The-Are, una marca de roba “amb rotllo, còmoda i especial. Cridanera, però que sents que te la pots posar molt”. Aquest fou el gran pas amb què va començar a construir el seu somni. Per aconseguir-ho, Botella es va formar en disseny de moda i es va traslladar a Londres, on va treballar amb una dissenyadora preparant la seua desfilada a la London Fashion Week. Aquesta estada a la capital britànica li va permetre aprendre moltes de les coses que després farien que la seua marca s’enlairara a València.

 

Un dels principals valors amb què Botella va començar el projecte The-Are era garantir la producció local de la roba, que significa donar feina a molta gent

En tornar de la seua experiència londinenca, Botella no va perdre el temps i va aplicar tot allò aprés a El Showroom, un esdeveniment que va organitzar per donar-se a conéixer i que va tindre un gran èxit. Va agafar totes les teles que tenia i les va mostrar al públic. “Literalment, ho vaig vendre tot”, celebra. Aquesta va ser la seua segona gran puntada cap al triomf.

A partir d’ahí, el creixement fou imparable. “No ha estat fàcil, però sí molt gratificant”, assenyala la dissenyadora, que manté els peus a la terra i segueix fidel als valors amb què va començar aquest projecte. Un dels principals és el compromís per garantir la producció local de la seua roba. Vol lligar la producció local a la qualitat i a dissenys que perduren. Però no només això. Si alguna cosa ha aportat The-Are a la seua creadora és un gran esperit de superació, i per a ella “el Made in Spain és un repte” que vol afrontar i del qual cal “sentir-se molt orgullosos”. A tot això, hi afegeix un altre aspecte, molt important per a ella: produir ací significa donar feina a molta gent. Actualment, a The-Are hi treballa mig centenar de persones.

Sense parar de crear

The-Are va començar amb un canal de venda en línia, i aproximadament un any després, va obrir la primera botiga física a València. Sense abandonar la xarxa, Botella considera que els punts de venda físics permeten una experiència de compra molt més significativa: les peces es poden veure, tocar, provar... L’obertura de la botiga fou un altre dels grans passos amb què va construir el seu projecte i li va donar peu a somiar amb punts de venda per tot l’Estat.

L'arribada de la covid-19 va provocar la interrupció de dues de les col·leccions més potents, la d'esdeveniments i la de festa, però li va permetre apostar per altres, com la roba 'casual' i de bany

Aquest somni ara és una realitat, i els dissenys de Rocío Botella es poden adquirir a nou punts físics a València, Barcelona, Madrid, Sevilla i Granada. Però no es vol detindre ahí. En els seus principals plans de futur hi ha l’expansió internacional, i en això està treballant ara.

Com per a tothom, el 2020 fou un any difícil per a Botella i la seua marca, però la seua creativitat i capacitat de superació la van portar a agafar la pandèmia com una oportunitat per innovar. L’arribada de la covid-19 va provocar la interrupció de dues de les col·leccions més potents de la marca: la d’esdeveniments i la de festa. Lluny de rendir-se, Botella va fer un canvi de perspectiva i va apostar per donar més impuls a altres col·leccions i crear-ne de noves “molt potents” en la línia de roba casual i de bany. A més, ha llançat la seua primera col·lecció de pijames.

En aquests anys, Botella ha anat madurant junt amb el seu projecte, i això vol seguir fent: créixer i seguir sent sempre ella mateixa. Sense perdre la perspectiva, continua agulla en mà treballant incansablement per marcar la diferència.