• Arc Mediterrani
  • Saytrip, la solució per no perdre's el viatge darrere de la pantalla

Saytrip, la solució per no perdre's el viatge darrere de la pantalla

La plataforma ofereix contractar per hores a fotògrafs, que també són guies locals i recomanen experiències que no estan en els fullets turístics

Les emprenedores darrere de Saytrip
Les emprenedores darrere de Saytrip
València
30 de Gener de 2019

Mai has tingut la sensació d'haver-te perdut el Coliseu de Roma o l'Abadia de Westminster ,que tenies enfront, perquè estaves més concentrat en fotografiar-lo que en apreciar els seus detalls? Una cosa així va experimentar Belén Huerta en un inoblidable viatge per la Costa Est dels Estats Units. En el Top of the Rock, amb les millors vistes a l'Empire State i envoltada per una multitud de turistes amb la càmera a la mà, es va adonar què ens perdem molts moments màgics per la necessitat d'immortalitzar-los. Va pensar que "el món és massa bonic per a veure'l a través d'una pantalla". A la tornada, li va contar la idea a la seua amiga Ana Galiana i juntes van començar una nova aventura: Saytrip, una plataforma que uneix locals "apassionats de la fotografia" i viatgers que volen desenganxar-se una estona del mòbil o càmera, eixir tots en les captures i tenir una imatge de qualitat.

 

De moment tenen poques setmanes de rodatge, perquè es van constituir com a empresa en 2018. Estan en una acceleradora de luxe, Lanzadera, on agraeixen estar rebent "una formació espectacular" que "és millor que un màster". Galiana ve del món de la Comunicació, Relacions Públiques i Màrqueting, i Huerta va estudiar Publicitat i Relacions Públiques. Comparteixen, a més, la passió per viatjar i pels reptes.

 

Un extra per a fotògrafs, un respir per a viatgers

El funcionament és molt senzill i recorda a altres plataformes: es pot crear un compte com a fotògraf o com a viatger. El viatger marca el destí i les dates que necessita contractar un fotògraf. Aleshores tria en funció de les seues preferències i necessitats: hi apareix el preu, valoracions d'altres usuaris, estil fotogràfic o equip que utilitza.

Els fotògrafs marquen la seua disponibilitat i poden ser des d'estudiants que busquen uns ingressos fins a professionals que volen complementar la seua feina amb un extra. De la seua experiència i material fotogràfic dependrà, òbviament, el preu per hora: els amateurs poden cobrar 15 euros i algun professional demana 100 euros, tot i que el preu mitjà està al voltant dels 25 euros.

El pagament es congela en la plataforma i, fins que l'activitat no s'ha fet i no ha arribat el material, no s'envien els diners al fotògraf. "Així fem que l'activitat siga completament segura", afirma Belén Huerta, CEO de Saytrip. Tenen un marge d'entre 48 i 72 hores per pujar les fotografies.

Els fotògrafs de Saytrip  són com "el típic amic que tens fora i t'ensenya la ciutat millor que ningú"

Els fotògrafs tenen un valor afegit i és que la plataforma explota la figura del fotògraf-guia local. No és tant un transmissor de la informació historicocultural de la Lonely Planet, sinó "el típic amic que tens fora i t'ensenya la ciutat millor que ningú", és a dir, on menjar bé i a bon preu, quines són les "trampes per a turistes", espais que no apareixen en cap guia però que són interessants, etc.

Saytrip acaba d'engegar-se i, de moment, només està disponible en Barcelona, Madrid, Sevilla, on ja s'estan validant els primers fotògrafs, i sobretot València, ciutat on té la caserna i una base de 70 càmeres. Però el seu objectiu, assegura Huerta, és convertir-se en "un referent del turisme espanyol" i ampliar a altres destins estatals. "Però també estem amb un ull per a pegar el salt a capitals europees", afegeix.

Pagar per una cosa que podem fer de franc?

Estem disposats a pagar per una cosa que poden fer de franc? "Sí, molta gent. A més de no viure i gaudir del destí, tampoc tenim grans fotografies. Tots tenim el típic amic que sempre fa les fotos i mai apareix. O en els viatges amb la parella, la fem l'un o l'altre, però poques vegades estem junts. Tirem del pal-selfie, que és horrible, o demanem la foto a un desconegut, amb el risc que té: que et talle mig cos o la punta de la Torre Eiffel", explica Huerta.

saytrip1

Conta que han identificat dues tendències en la societat. Per una banda, la derivada d'internet i les xarxes socials d'aconseguir el número més gran de likes amb fotos originals i de gran qualitat; per altra banda, el frenètic ritme de vida actual ha desencadenat una tendència cap a l'slow life, gaudir, parar, centrar-se. "Saytrip aconsegueix conjuminar aquestes dues tendències tan diferents oferint un servei per viure el moment sense renunciar a unes fotografies increïbles", apunta la CEO de l'empresa.

"Els nostres objectius ara mateix són consolidar el model de negoci i captar leads de qualitat per poder, en un futur, fer el salt a les capitals europees"

En aquest sentit, exposa que el seu target principal és un perfil més adult que busca bones fotos de la família i un altre més jove, "a qui li agrada el postureig i tenir una bona galeria a les xarxes socials". A més, diu que han descobert un altre nínxol de mercat on podrien créixer: els comiats de solter, un moment en què ningú vol estar pendent de fer les fotos.

Expectatives de futur? "Els nostres objectius ara mateix són consolidar el model de negoci i captar leads de qualitat per poder, en un futur, fer el salt a les capitals europees", explica l'emprenedora. Ana Galiana i Belén Huerta, dues amigues apassionades dels viatges, emprenen ara la seua Odisea digital.