Ice Wave, els gelats mallorquins amb més ‘rotllo’

La startup renova el concepte d’aquestes postres fent-les en una planxa a 20 graus sota zero i en directe davant el client

La innovadora idea de gelats amb forma de rotllo d'Ice Wave | Ice Wave
La innovadora idea de gelats amb forma de rotllo d'Ice Wave | Ice Wave
Barcelona
20 d'Agost de 2019

Fer un MBA a Tailàndia amb la intenció de muntar un negoci sense tenir ni idea de quin. I tornar amb un innovador projecte de gelats fets en una planxa de fred a 20 graus sota zero i en forma de rotllo. Resumida, aquesta és la història del mallorquí Tomeu Riutord, CEO i fundador d’Ice Wave. Un emprenedor que ha renovat el concepte dels gelats i que en només quatre anys ha facturat ja 2 milions d’euros i acaba de llançar la seva tercera ronda de finançament.

“Un gelat és un concepte molt tradicional i que amb els anys no havia avançat”, detalla el director d’operacions d’Ice Wave, Pedro Jiménez. És per això que la startup mallorquina vol anar un pas més enllà per oferir un producte diferenciat i innovador dins d’un sector com és el dels gelats. I la innovació ve, ni més ni menys, que de Tailàndia. Quan Riutord va veure que al país asiàtic els gelats es feien en una planxa freda i que això cridava l’atenció de molts turistes, va pensar que era el negoci ideal per portar a Mallorca. “Riutord es va adonar que el perfil de gent que mirava en directe com es feien els gelats a Tailàndia era el mateix que el que visita les Illes Balears. A més de ser un producte que podia adaptar-se bé a les necessitats del consumidor d’aquí”, explica Jiménez.

Així va ser com l’emprenedor mallorquí va dur la idea cap al nostre país i va adaptar les plaques fredes amb materials que no fossin un problema amb la normativa espanyola. Això ha portat a Ice Wave a tenir actualment el model d’utilitat a Espanya de la planxa amb la qual fan els gelats.

El CEO d'Ice Wave va portar de Tailàndia la idea de fer gelats en una planxa de fred 

Treballant en millorar i adaptar les planxes de fred va ser quan els quatre socis d’Ice Wave van obrir la primera gelateria a Palma l’any 2015. I després de Palma, en van venir més. “Es va apostar per la franquícia perquè és un model en auge i amb el qual pots créixer més de pressa utilitzant recursos aliens. A més que et permet donar a conèixer la marca i explotar-la ràpidament”, assenyala Jiménez.

El 2016 van obrir la primera botiga a Barcelona i l’any següent van venir Eivissa, Sevilla, Madrid i quatre gelateries més. Tot un seguit d’obertures que només ha seguit creixent fins a arribar a les 35 botigues: la majoria a l’Estat espanyol, una a Eslovènia i una a Portugal. “L’objectiu del 2019 era iniciar l’expansió internacional amb el primer establiment a Lisboa i Eslovènia, i ara estem treballant en obrir més botigues a Sud-amèrica”, apunta el director d’operacions de la startup.

El show dels gelats

Si hi ha un lema que volen potenciar els fundadors d’Ice Wave és el show que suposa comprar i menjar un dels seus gelats. Una aposta innovadora i revolucionaria que atregui la gent jove, com el seu equip. En aquest sentit, tots els gelats d’Ice Wave es fan en directe davant del client, cosa que li dóna un valor afegit.

L’empresa compta amb una base neutra de llet desnatada amb un toc de iogurt, amb un 9% de matèria grassa. A les tres mides de gelats que tenen, se li poden afegir els anomenats Mixtings, que són els productes que donen sabor als gelats. Disposen de set tipus diferents de galetes com Kit Kat, Kinder o Oreo i set tipus de fruites que reben diàriament, com maduixa, síndria o mango. “Per exemple, el consumidor escull maduixa amb Kinder. Tirem els Mixtings sobre la planxa freda juntament amb la base neutra i en aquell mateix moment i davant el client es congela”, explica Jiménez.

“Mentre fem el show-cooking, el gelat es va convertint en la textura adient, s’expandeix sobre la planxa fins a convertir-se en una massa fina i es fan uns cinc o sis rotllos que aniran a la terrina”, afegeix. Llavors el consumidor tria el Topping que vol afegir, com per exemple un xarop líquid.

Jiménez: "Es va apostar per la franquícia perquè és un model en auge i amb el qual pots créixer més de pressa utilitzant recursos aliens"

Ara bé, mentre que el gelat és un dels productes que fan més gana els dies de molta calor de l’estiu, a l’hivern poca gent hi ha que li vingui de gust. Un problema d’estacionalitat que Ice Wave ha sabut compensar amb el Volcano. Es tracta d’una espècie de crep d’origen japonès però fet amb una massa tradicional de Palma que es serveix amb dos Mixtings i un Topping i s’enrotlla com un entrepà i es serveix calent. “El Volcano representa un 35% de les vendes totals i és el que ens permet tenir beneficis durant tot l’any”, assenyala Jiménez.

Una de les 35 botigues que Ice Wave té a l'Estat espanyol i a l'estranger | Cedida

Una de les 35 botigues que Ice Wave té a l'Estat espanyol i a l'estranger | Cedida

Ice Wave també ven smoothies aprofitant la base líquida de gelat o els granissats, però són productes secundaris. Al final, el gelat no deixa de representar gairebé el 65% del que ven la startup. “Sempre hem apostat per tenir dos productes molt potents, però de gran qualitat”, detalla el director d’operacions.

Una aposta que, de moment, va vent en popa i que ha portat a la companyia a obtenir un creixement del 289% l’any passat. Ara, l’objectiu és seguir obrint noves gelateries arreu del món, per la qual cosa han llançat una nova ronda de finançament de 350.000 euros. “El 2017 ja en vam tancar una a escala nacional i ara el que volem és llançar la marca a l’exterior”, afegeix Jiménez. I amb l’ambiciós pla d’assolir les 100 botigues el 2020 arreu del món.