Un terç de les noves startups de Lanzadera són catalanes

La firma Heura, productora de carn vegetal 100% i proveïdora de El Celler de Can Roca, entra al programa Corporate de Mercadona

Els emprenedors de Lanzadera que arrenquen aquest gener | Cedida
Els emprenedors de Lanzadera que arrenquen aquest gener | Cedida
Redacción VIA Empresa
València/Barcelona
16 de Gener de 2020

Que ningú se sorprenga si d'ací uns mesos en els prestatges de Mercadona podem trobar carn 100% vegetal amb el segell d'Heura, una de les firmes catalanes que està canviant el sector de l'alimentació del futur i que ja hem donat a conèixer en VIA Empresa en més d'una ocasió. La startup fundada a Barcelona per Marc Coloma i Bernat Añaños entra ara al programa Corporate de Mercadona. Juntament amb ell, altres sis empreses catalanes de recent creació treballaran el seu creixement des de la Marina d'Empreses projectada a València per Juan Roig. Són Alfred Smart Systems, Finteca, SAALG Geomechanics, Saigu Cosmetic i HolaPlace, que entren al programa Lanzadera; igual que humanITcare ho fa al Corporate de Ribera Salud.

 

A través d'aquest últim programa, Lanzadera col·labora amb empreses líders per a buscar i impulsar projectes que aporten noves solucions a necessitats concretes de cada sector i entre les noves startups que han entrat en la casa destaquen dues que treballaran amb Ribera Salud, la citada humanITcare i Serenmind; dues altres amb Airbus com son Ienai Space i Cedrion; dues amb Mercadona -l'esmentada Heura i Revoolt- i una última amb Facsa, Bionline.

 

En total, Lanzadera accelerarà 21 empreses que innoven en alimentació, salut, logística i finances, entre altres sectors. I d'elle, un terç són catalanes. Durant nou mesos, Lanzadera els ofereix assessorament personalitzat perquè els emprenedors puguen fer créixer i consolidar les seues empreses.

A banda de les catalanes, Lanzadera incorpora a Idoneo.com, el comparador digital amb la més gran oferta de cotxes en renting del mercat; NEXT Electric Motors, que accelera l'electrificació de la mobilitat urbana creant motos elèctriques accessibles, amb bateries lleugeres, extraïbles i recarregables en qualsevol endoll convencional. També treballaran amb Smartvel, que ajuda a empreses del sector turístic a afegir valor als seus clients durant totes les etapes del viatge, gràcies a la seua tecnologia de contingut que permet conéixer el que ocorre en qualsevol destinació segons les dates de viatge i interessos de l'usuari. Naiz Fit desenvolupa solucions de recomanació de talla per a e-commerce de moda, evitant les devolucions per problemes de talla i oferint seguretat al comprador.

També amb BooBoo, la primera xarxa d'optimització col·lectiva del sector del transport i logística; amb Rocking Baby, que produeix carrets i cadires de passeig de bebé lleugeres, convertibles, versàtils i d'alta qualitat, a través de l'escolta activa dels seus clients, a un preu competitiu; Waffle Time, que s'ha especialitzat en l'elaboració del gofre tradicional belga, aportant una imatge instagrameable amb gran difusió per xarxes socials; Mealz, que aplica la intel·ligència artificial en les cuines fantasma, facilitant la possibilitat de gaudir a casa d'una alimentació a mida i que actualment disposa de tres restaurants: Ohana Poke Bar, Oh My Bowl! i Moctezuma. I per últim Hangry, una plataforma que ofereix mostres de productes, vendes i publicitat als usuaris de taxis i transports VTC, possibilitant a les marques una nova manera d'arribar al seu públic.