UrbanFisio, el fisioterapeuta en casa

Des de Madrid, Barcelona i València, la startup gestiona el servei a domicili d'un especialista que atén al pacient fins i tot una hora després de fer la petició online

Un dels professionals de l'equip UrbanFisio | Cedida
Un dels professionals de l'equip UrbanFisio | Cedida
Neus Navarro | VIA Empresa
Exdirectora de VIA Empresa
Barcelona
04 d'Abril de 2018

Mal d'esquena. I a qui truques? Algú que et recomana un amic, un fisioterapeuta que saps que coneix l'amic de l'amic... És una realitat, ningú recorda la fisioteràpia fins que la necessita. No és un servei amb el qual estem familiaritzats i aquest és el nínxol que han trobat els cofundadors d'UrbanFisio, una startup incubada per Lanzadera (la plataforma de startups de Mercadona) que busca apropar la fisioteràpia a les persones. Aquest dimecres participen al 21 Fòrum d'Inversió Healthcare Barcelona 2018 on es presenten projectes de biotecnologia, dispositius mèdics, serveis sanitaris i tecnologies de la informació relacionades amb la salut. 

 

"Normalment funciona a escala de contactes personals, però volem posar fi a això, donant qualitat i servei personalitzat". Ho explica Miguel de Santiago, amb experiència en Administració i Direcció d'Empreses i el 50% d'aquesta empresa que opera des de l'octubre de 2016. "La fisioteràpia és qualitat de vida i el que volem és acostar-la a les persones perquè la coneguin. El mercat de clíniques està saturat, però des del punt de vista de l'atenció a domicili, que és on més confort té el pacient, no existeix cap proposta", explica l'emprenedor.

Liderar la fisioteràpia a domicili

Amb aquesta proposta, i demanant diners a amics i familiars, principalment, De Santiago i la cofundadora, Irma Gutiérrez, fisioterapeuta, van engegar aquest projecte. "Vam pensar que volíem acostar la fisioteràpia a la gent. Volem ser els líders de la fisioteràpia a domicili en dos o tres anys", explica sincer. 

 

UrbanFisio funciona de manera online: una web, un usuari i un servei que pot ser atès, si el pacient té urgència, en una hora màxim. "Treballem cada dia de dilluns a diumenge, de 9 del matí a 22 hores. Intentem que no hi hagi excuses i que sigui un servei el més ràpid possible, de fet hi ha l'opció de donar un servei amb solament una hora de diferència. Si ho demanes a les 10.30, a les 11.30 hores hi ha un fisioterapeuta a la teva casa", explica.

L'atenció personalitzada és un dels seus reclams | Cedida
L'atenció personalitzada és un dels seus reclams | Cedida 

 

Ganes no en falten i les xifres, pel que explica, els acompanyen. D'una banda, ja operen a tres ciutats, les principals capitals de l'Estat: Madrid, Barcelona i València, des d'on treballen com a empresa, a més. D'altra banda, són 40 professionals treballant en l'empresa, una xifra elevada perquè s'ha de tenir en compte que els fisioterapeutes amb què treballen són plantilla de la companyia, ni freelance i autònoms. De fet, a Barcelona acaben de duplicar l'equip (de 4 a 8 tècnics) perquè "segons ens van coneguent, ens valoren i hi ha molts clients que són recurrents. Altres ens contracten per manteniment una vegada al mes, per exemple quan hi ha una carrera com una marató", apunta Miguel de Santiago. En total, ja han atès 3.000 pacients i gestionen una mitjana de 1.000 reserves cada mes a un preu que se situa, de mitjana, en els 37 euros per sessió.

Miguel de Santiago apunta que "volem ser els líders de la fisioteràpia a domicili en dos o tres anys"

Entre els reptes, busquen consolidar Barcelona i obrir a Sevilla i Bilbao. "La veritat és que ara mateix Madrid és la ciutat que millor funciona, Barcelona també té demanda, però ens falta arribar al públic encara perquè la gent que ens coneix està encantada però ara que dupliquem l'equip a Barcelona, fem l'aposta per la ciutat comtal i àrea metropolitana", apunta.

El model Mercadona

Tot i que la seva seu social està domiciliada a Madrid, parlem amb Miguel de Santiago des de València, ja que treballen a les instal·lacions de Lanzadera, la plataforma de startups que gestiona Juan Roig a la Marina de València, amb qui se sent en sintonia: "Ell aposta per líders emprenedors que creen empreses, les empreses creen llocs de treball, els llocs de treball generen riquesa i la riquesa ben gestionada suposa benestar en la societat I aquesta visió no totes les acceleradores la tenen i nosaltres ens sentim agust, perquè és l'encaix perfecte, compartim visió i aquesta mirada", apunta. Explica que a la incubadora també els donen formació sobre el model de qualitat total de la cadena de supermercats, gran tractora de l'economia valenciana i estatal.

El cofundador destaca que "si Angels -vehicle d'inversió de Lanzadera- segueix apostant per nosaltres, seguiríem a València" 

De fet, pròximament obriran una ronda d'inversió de 500.000 euros en què podria participar el vehicle d'inversió de Lanzadera, Angels. "Això ja és inversió financera, que poden capitalitzar o no, però suposaria que entressin com a socis. I és un dels inversors amb els quals estem en converses. I si Angels segueix apostant, seguiríem a València", explica. Si no, la caducitat a Lanzadera arriba al maig d'aquest 2018.

Per últim, a la nostra pregunta de les diferències entre emprendre en aquella o aquesta part del Mediterrani, Miguel de Santiago explica que "València ha canviat de velocitat i es veu que va per bon camí", apunta; "cada vegada hi ha més tracció, però la diferència és que la marca Barcelona és la més potent que hi ha i ha estat capaç d'atreure més públic internacional; a València hi ha grans projectes però són d'àmbit més nacional", conclou.