Un viatge als Estats Units va canviar la vida de Nico Beguer, fundador de Bacco Experiences. Potser no dràsticament, però sí que el va impulsar a emprendre. Un dia, mentre Beguer i un amic de la universitat eren al Central Park jugant a futbol amb persones locals, els van convidar a un esdeveniment a les típiques rooftops americanes. “Aquesta experiència ens va fer canviar la imatge de la ciutat que teníem”, recorda. Així que en tornar del seu viatge, Beguer va decidir crear una plataforma que precisament ajudés els turistes a tenir una visió diferent de la ciutat que visitaven. Com ell li va passar a Nova York.
Bacco és una plataforma en forma de guia d’activitats que ofereix propostes diferents per a viure experiències úniques i diferents. Propostes com practicar el llançament de destral com si estiguéssim a l’edat mitjana, pilotar un tanc de la Segona Guerra Mundial o sopar a les fosques en un restaurant són les que es poden trobar a la plataforma. “Intentem crear un producte per a l’usuari, que la generació millennial visqui experiències que els aporti un valor afegit”, explica l’emprenedor.
D’aquesta manera, Bacco aposta per adoptar la imatge de la ciutat de destí i afegeix tots aquells secrets que no surten a les guies convencionals. Ara bé, si en un principi s’enfocava al turista d’entre 17 i 28 anys, amb el temps s’han adonat que els ciutadans locals d’aquella ciutat també s’interessen per aquestes propostes diferenciades.
Activitats molt instagrameables
La startup, que va néixer fa un any i mig en forma exclusivament d’app i ara ha passat a ser plataforma web, compta ja amb gairebé 300 empreses d’oci i restauració que volen tenir presència a la seva guia d’activitats. D’aquesta manera, Bacco cobra una quota mensual, que pot anar dels 10 als 30 euros en funció de si és una cafeteria o un karting, a tots aquells establiments que volen tenir un lloc a la seva plataforma. Així mateix, s’emporta un percentatge per cada experiència comprada a través de la seva web.
Ara bé, no són una d’aquelles plataformes que ofereixen ofertes d’activitats, sinó que de moment només funcionen com a guia. A l’estil TripAdvisor però només amb les millors cafeteries, restaurants o fins i tot llocs per saltar en paracaigudes. No obstant això, la startup ja està treballant a posar ofertes, com una targeta de punts o descomptes per fidelitzar els seus usuaris.
I com aconseguir les millors activitats? Gràcies a una anàlisi exhaustiva de cada ciutat on operen per trobar les experiències que més valor puguin aportar als clients. Així mateix, la plataforma també ofereix a cada usuari propostes d’oci a mida en funció dels gustos o llocs d’interès de la persona.
Bacco compta amb gairebé 300 empreses d'oci i restauració que volen tenir presència a la seva guia d'activitats
Actualment, Bacco té presència a Barcelona, Madrid i València, tot i que també estan obrint ara a Sevilla i Mallorca. Una proposta diferenciada que ja ha captat l’atenció de més de 32.000 usuaris. “Som una guia selectiva, i a la gent li pot agradar molt el rotllo de Bacco”, apunta Beguer. I és que les seves propostes d’activitats són llocs “molt instagrameables”. “Preferim una petita cocteleria del Born de Barcelona que una gran cadena”, afegeix.
Inversió per créixer arreu del món
La startup, que creix a un ritme d’entre 10.000 i 12.000 usuaris al mes, ha facturat ja al voltant de 35.000 euros des que van sortir al mercat el passat mes de gener. Beguer va impulsar el projecte gràcies a una ronda de 35.000 euros de les tres FFF (friends, family and fools) i després ha aixecat 300.000 euros d’una ronda d’inversió per a créixer en equip –avui són 8 treballadors en plantilla- i millorar el producte.
La startup vol obrir una ronda d'1 milió d'euros per entrar a les principals capitals europees
No obstant això, els plans de l’empresa no acaben aquí i ja estan buscant una nova ronda d’1 milió d’euros per tal de portar Bacco a les principals capitals europees a finals d’aquest any. “Volem agafar el know-how i portar-lo fora”, explica Beguer, alhora que afegeix que la nova ronda també serviria per millorar el producte, afegir una nova categoria d’experiències en equip i seguir creixent en facturació.