06
de Maig
de
2014
Act.
06
de Maig
de
2014
Els vestits de núvia made in Spain triomfen arreu del món. Una de cada deu núvies tria un vestit dissenyat a Espanya, fet que converteix l'Estat espanyol en el segon país exportador de vestits nupcials a nivell mundial, només per darrere de la Xina. "És un sector molt estable", assegura el director de la Barcelona Bridal Week, Miquel Serrano, que matisa que "no es tracta d'un boom, sinó que cada vegada més, les empreses aposten per l'exportació".
En aquest context, Barcelona torna a convertir-se aquests dies en la capital de la modanupcial gràcies a la celebració de la 24ena edició de Barcelona Bridal Week, un certamen integrat per la Passarel·la Gaudí Núvies i el Saló Internacional Noviaespaña, on més de 200 empreses presentaran les últimes tendències.
Un mercat català
Disseny català i triomfar als cinc continents. Això és el que han aconseguit Pronovias, Rosa Clará, Raimon Bundó, Jesús Peiró i Yolan Cris, firmes amb base a Catalunya que ja són un referent internacional del sector. Segons Serrano, "els dissenyadors són els que aporten el prestigi gràcies a la innovació i la qualitat dels seus dissenys i teixits, ara bé, el lloc on es presenten les col·leccions, Barcelona els dóna la força comunicativa necessària per donar-se a conèixer".
En total, en la Passarel·la Gaudí Núvies hi haurà 23 grans firmes que presentaran les col·leccions de la temporada 2015. El director de la Bridal Week diferencia entre els conceptes prêt-à-porter i alta costura, que qualifica de "modelsdenegoci antagònics". Segons Serrano no és el mateix model de negoci ja que unes són marques i les altres són dissenyadors".
El sector que vesteix el tèxtil
L'aparador nupcial de Barcelona també es tradueix en xifres. El made in Spain factura més de 341,76 milions d'euros anuals (segons les últimes dades disponibles de l'ICEX) gràcies en bona part a l'exportació. "El 50% de les exportacions de l'Estat espanyol surten de Catalunya", afirma el director de la Barcelona Bridal Week.
El mercatintern també és un dels més actius de l'economia espanyola. Segons un informe de la consultora Deloitte al maig 2012, la indústria de la moda per a núvia, nuvi i cerimònia va facturar 1.300 milions d'euros en un any, el 15% del total del sector tèxtil.
La núvia: la 'butxaca intocable'
El vestitdenúvia continua disposant de tots els privilegis. Tot i la crisi és la partida de la celebració que pateix menys retallades. Segons la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents (FUCI) el vestit suposa una despesa no inferior als 500 euros, als quals cal sumar el preu de les sabates, complements, maquillatge, pentinat i ram que incrementen molt un pressupost, que com mínim arriba als 1.500 euros. "Per contra, el banquet, el viatge de nuvis i alguns detalls nupcials són els pressupostos que més es retallen, explica Serrano.
Aparador mundial
Enguany és la primera vegada que Fira de Barcelona organitza directament l'esdeveniment que, segons assegura el seu director, "té una vocació continuista tot i que s'ha reforçat la presència online". Aquest any, la Barcelona Bridal Week tindrà presència a totes les xarxessocials i les desfilades es podran veure en streaming.
En aquest context, Barcelona torna a convertir-se aquests dies en la capital de la modanupcial gràcies a la celebració de la 24ena edició de Barcelona Bridal Week, un certamen integrat per la Passarel·la Gaudí Núvies i el Saló Internacional Noviaespaña, on més de 200 empreses presentaran les últimes tendències.
Un mercat català
Disseny català i triomfar als cinc continents. Això és el que han aconseguit Pronovias, Rosa Clará, Raimon Bundó, Jesús Peiró i Yolan Cris, firmes amb base a Catalunya que ja són un referent internacional del sector. Segons Serrano, "els dissenyadors són els que aporten el prestigi gràcies a la innovació i la qualitat dels seus dissenys i teixits, ara bé, el lloc on es presenten les col·leccions, Barcelona els dóna la força comunicativa necessària per donar-se a conèixer".
En total, en la Passarel·la Gaudí Núvies hi haurà 23 grans firmes que presentaran les col·leccions de la temporada 2015. El director de la Bridal Week diferencia entre els conceptes prêt-à-porter i alta costura, que qualifica de "modelsdenegoci antagònics". Segons Serrano no és el mateix model de negoci ja que unes són marques i les altres són dissenyadors".
El sector que vesteix el tèxtil
L'aparador nupcial de Barcelona també es tradueix en xifres. El made in Spain factura més de 341,76 milions d'euros anuals (segons les últimes dades disponibles de l'ICEX) gràcies en bona part a l'exportació. "El 50% de les exportacions de l'Estat espanyol surten de Catalunya", afirma el director de la Barcelona Bridal Week.
El mercatintern també és un dels més actius de l'economia espanyola. Segons un informe de la consultora Deloitte al maig 2012, la indústria de la moda per a núvia, nuvi i cerimònia va facturar 1.300 milions d'euros en un any, el 15% del total del sector tèxtil.
La núvia: la 'butxaca intocable'
El vestitdenúvia continua disposant de tots els privilegis. Tot i la crisi és la partida de la celebració que pateix menys retallades. Segons la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents (FUCI) el vestit suposa una despesa no inferior als 500 euros, als quals cal sumar el preu de les sabates, complements, maquillatge, pentinat i ram que incrementen molt un pressupost, que com mínim arriba als 1.500 euros. "Per contra, el banquet, el viatge de nuvis i alguns detalls nupcials són els pressupostos que més es retallen, explica Serrano.
Aparador mundial
Enguany és la primera vegada que Fira de Barcelona organitza directament l'esdeveniment que, segons assegura el seu director, "té una vocació continuista tot i que s'ha reforçat la presència online". Aquest any, la Barcelona Bridal Week tindrà presència a totes les xarxessocials i les desfilades es podran veure en streaming.