15
de Desembre
de
2016
Act.
15
de Desembre
de
2016
"És com l'eBay dels proveïdors, però a l'inrevés", diu Josep María Nadal per explicar de manera planera BidDown. Aquest projecte empresarial és una plataforma de negociació en línia i gestió de compres que permet als usuaris publicar subhastes inverses. Aquest sistema permet als compradors obtenir estalvis en les compres perquè fa "que els proveïdors competeixin a temps real, millorant les ofertes progressivament", explica Nadal, cofundador de la plataforma.
Segons Nadal l'eina serveix per "estalviar temps de negociació, simplificar el procés de compra centralitzant-lo, obtenir el millor preu, veure els indicadors d'estalvi i sobretot oferir transparència en el procés d'adjudicació".
El millor preu en menys temps
L'usuari només ha d'escollir els paràmetres de la subhasta, especificant el producte o servei requerit, seguidament la proposta s'envia als proveïdors. Tot seguit l'usuari les pot seleccionar o descartar tenint en compte els paràmetres establerts i convida els proveïdors a la subhasta fixant una data. Llavors els proveïdors competiran en temps real per millorar l'oferta. Finalment BidDown emet l'acord final de manera electrònica. A més a més, BidDown ha desenvolupat un sistema per puntuar els productes, "de manera que no sempre guanya el producte amb el millor preu, sinó el producte que té una millor mitja i és la més òptima".
"Un dels nostres clients ha emès ja quatre processos i ha obtingut una mitja d'estalvi del de gairebé el 20%", explica Nadal i afegeix que en aquest cas "s'ha estalviat entre un 60% i un 80% de temps de negociació".
Aquesta companyia vol incidir en la claredat de la contractació i les compres i es presenta com una oportunitat pel sector públic. Els contractes més petits, els de 18.000 euros, "a vegades manquen de transparència i aquesta plataforma pot servir per fer les coses molt millor i de manera transparent", indica l'emprenedor. Segons diu Nadal ja hi ha administracions que fan servir aquest tipus de subhastes i normalment s'assoleixen considerables descomptes. En el seu cas concret, afirmen des de la companyia que de mitjana el descompte aconseguit en les transaccions fetes amb BidDown és del 17%.
Nadal i el seu equip han introduït millores en la plataforma que la diferencien de la resta de sistemes de subhasta inversa. D'una banda, la subscripció és una tarifa plana mensual, mentre que les altres empreses dedicades a aquest mètode -normalment consultories d'estalvi- cobren un percentatge del descompte obtingut. D'altra banda han desenvolupat una plataforma que el client pot fer servir de manera independent i sense formació: "Nosaltres no intervenim en les operacions, ni demanem dades de facturació, tot són facilitats, quan normalment la competència requereix molta informació".
Una xarxa social de proveïdors
La idea va sorgir fa més o menys dos anys i mig, Nadal treballava per un proveïdor de material de quiròfans d'hospital. En un concurs per vendre sutures pels hospitals del País Valencià va conèixer les subhastes inverses. Després de veure la idoneïtat d'aquest tipus de pràctiques va decidir emprendre juntament amb Marc Alameda, un dels clients de la seva època treballant com a proveïdor. Els dos emprenedors són al capdavant de BidDown i acaben d'entrar a la incubadora de Barcelona Activa. A més d'ells dos també fan feina a la startup dos estudiants en pràctiques i un informàtic.
En aquests moments la companyia es troba a les beceroles de la seva activitat. Pròximament es llançaran a realitzar una campanya de màrqueting per tal d'incorporar clients per tancar l'any vinent amb uns 150 i, així, obtenir una facturació que rondi els 50.000 euros mensuals. Nadal apunta, però, que de cara al futur BidDown vol esdevenir una espècie de xarxa social per grans compradors i proveïdors de manera que "l'eina proposarà als clients nous proveïdors i permetrà fer compres conjuntes per augmentar el volum de negociació i reduir més els preus".
Segons Nadal l'eina serveix per "estalviar temps de negociació, simplificar el procés de compra centralitzant-lo, obtenir el millor preu, veure els indicadors d'estalvi i sobretot oferir transparència en el procés d'adjudicació".
El millor preu en menys temps
L'usuari només ha d'escollir els paràmetres de la subhasta, especificant el producte o servei requerit, seguidament la proposta s'envia als proveïdors. Tot seguit l'usuari les pot seleccionar o descartar tenint en compte els paràmetres establerts i convida els proveïdors a la subhasta fixant una data. Llavors els proveïdors competiran en temps real per millorar l'oferta. Finalment BidDown emet l'acord final de manera electrònica. A més a més, BidDown ha desenvolupat un sistema per puntuar els productes, "de manera que no sempre guanya el producte amb el millor preu, sinó el producte que té una millor mitja i és la més òptima".
"Un dels nostres clients ha emès ja quatre processos i ha obtingut una mitja d'estalvi del de gairebé el 20%", explica Nadal i afegeix que en aquest cas "s'ha estalviat entre un 60% i un 80% de temps de negociació".
Aquesta companyia vol incidir en la claredat de la contractació i les compres i es presenta com una oportunitat pel sector públic. Els contractes més petits, els de 18.000 euros, "a vegades manquen de transparència i aquesta plataforma pot servir per fer les coses molt millor i de manera transparent", indica l'emprenedor. Segons diu Nadal ja hi ha administracions que fan servir aquest tipus de subhastes i normalment s'assoleixen considerables descomptes. En el seu cas concret, afirmen des de la companyia que de mitjana el descompte aconseguit en les transaccions fetes amb BidDown és del 17%.
Nadal i el seu equip han introduït millores en la plataforma que la diferencien de la resta de sistemes de subhasta inversa. D'una banda, la subscripció és una tarifa plana mensual, mentre que les altres empreses dedicades a aquest mètode -normalment consultories d'estalvi- cobren un percentatge del descompte obtingut. D'altra banda han desenvolupat una plataforma que el client pot fer servir de manera independent i sense formació: "Nosaltres no intervenim en les operacions, ni demanem dades de facturació, tot són facilitats, quan normalment la competència requereix molta informació".
Una xarxa social de proveïdors
La idea va sorgir fa més o menys dos anys i mig, Nadal treballava per un proveïdor de material de quiròfans d'hospital. En un concurs per vendre sutures pels hospitals del País Valencià va conèixer les subhastes inverses. Després de veure la idoneïtat d'aquest tipus de pràctiques va decidir emprendre juntament amb Marc Alameda, un dels clients de la seva època treballant com a proveïdor. Els dos emprenedors són al capdavant de BidDown i acaben d'entrar a la incubadora de Barcelona Activa. A més d'ells dos també fan feina a la startup dos estudiants en pràctiques i un informàtic.
En aquests moments la companyia es troba a les beceroles de la seva activitat. Pròximament es llançaran a realitzar una campanya de màrqueting per tal d'incorporar clients per tancar l'any vinent amb uns 150 i, així, obtenir una facturació que rondi els 50.000 euros mensuals. Nadal apunta, però, que de cara al futur BidDown vol esdevenir una espècie de xarxa social per grans compradors i proveïdors de manera que "l'eina proposarà als clients nous proveïdors i permetrà fer compres conjuntes per augmentar el volum de negociació i reduir més els preus".