Bigle Legal té un objectiu clar: treure de sobre tota la paperassa a la qual empresaris, pimes i autònoms s’enfronten cada dia. Fa aproximadament dos anys la startup va sortir al mercat amb un software que automatitza tot el procés de creació, revisió, signatura i enviament de documents i ja compta amb una cartera on hi figuren clients com Núñez y Navarro. Dit d'una altra manera, es presenta com el Netflix de la gestió de papers.
El seu cofundador i CMO, Sergio Esteve de Miguel, assegura que han aconseguit reduir els 120 minuts que de mitjana es trigava en tot el procés fins a convertir-ho en uns escassos 10 minuts. “Però no només és més ràpid. Hem aconseguit mitigar l’error humà i estalviar diners a les companyies”, insisteix. I és que ho saben de primera mà pels seus clients, però també perquè ell mateix havia experimentat com pot ser de feixuga aquesta tasca en la seva anterior feina a Dubai com a consultor i auditor.
Mentre que ell s’encarrega més de la part de negoci, el seu germà Alejandro – l’altre cofundador- ocupa el càrrec de CEO i aporta com a advocat de professió el coneixement pel que fa a la part més legal. L’equip, format per vuit persones, compta també amb un CTO amb experiència a Fujitsu i el BBVA.
Un servei per subscripció
Fins al moment treballen de prop amb immobiliàries, tot i que volen ampliar els verticals per captar gestories i notaries, “o qualsevol altra empresa que mogui cada dia muntanyes de documents”, apunta el CMO, conscient de tenir un producte escalable. De fet, amb tant potencial que ja han comptat amb suport de l’acceleradora de Cuatrecases, on van poder posar a prova directament l’eina amb professionals que dia rere dia maneguen documents legals.
De Miguel: "Hem aconseguit mitigar l’error humà i estalviar diners a les companyies”
A escala pràctica, De Miguel explica que el sofware proporciona unes plantilles bàsiques que qualsevol persona es pot descarregar ja sigui pagant el paquet pensat per a empreses o l’altre preparat per a professionals individuals. Es treballa sobre aquest primer esborrany i s’activa el procediment pertinent: revisar-lo, donar-li el vist-i-plau i enviar-lo a signar amb la signatura digital.
El servei té un cost mitjà aproximat de 30 euros, un preu que es paga al mes per usuari i que ja han contractat fins a 11 grans companyies. Aquestes compten amb una subscripció especial de documents il·limitats i elaborats a mida en funció de les necessitats particulars. Segons el cofundador, aquest segment de negoci representa el 80% de la facturació, mentre que el 20% restant prové de la contractació dels arxius estàndard que fan altres professionals i pimes.
Consolidar per créixer
La startup, integrada en el Barcelona Tech City, es troba en plena ronda de finançament. Preveuen aixecar 400.000 euros, una xifra que preveuen tancar sense massa dificultats. Fins al moment, Bigle Legal s’ha sostingut amb l’aportació pròpia dels socis i els ingressos per la mateixa activitat del negoci.
Ara mateix tenen el focus posat en Espanya, on volen consolidar la companyia. No obstant això, la internacionalització és una idea amb la qual han nascut. Saben que alguns dels clients que tenen els ajudaran a fer el pas, no en va han rebut ja peticions d’operar en les seus que tenen a fora, tal com apunta De Miguel. Ara bé, el CMO insisteix a dir que ara no és la prioritat de la companyia.