• Bikebitants té la bici de l'inspector Gadget

Bikebitants té la bici de l'inspector Gadget

L'empresa engega un ecommerce i posa a la venda tot de ginys futuristes pel ciclista urbà

Enric Bisbe, Miguel Belenguer i Oriol Huesa són l'equip de Bikebitants
Enric Bisbe, Miguel Belenguer i Oriol Huesa són l'equip de Bikebitants
Aiats Agustí
19 de Maig de 2016
Act. 19 de Maig de 2016
Si l'inspector Gadget hagués de comprar-se una bicicleta, no seria una bici normal. Segurament inclouria tots aquells dispositius que a vegades apareixen a les seccions de tecnologia dels diaris: un giny que converteix qualsevol bici en elèctrica, o smart, o llums intel·ligents, cascs intel·ligents, manillars smart... Si l'inspector Gadget es compres una bicicleta, ho faria a Bikebitants, un ecommerce que concentra aquests dispositius i els posa a la venda.

Els gadgets del futur a un clic
Bikebitants és una empresa que es dedica a "seleccionar i oferir productes de base tecnològica i innovadors que ajuden al ciclista urbà a superar certes barreres a les ciutats", diu un dels seus fundadors, Miguel Belenguer. Avui dia existeixen gadgets que donen un cop de mà als ciclistes a millorar la seva seguretat, evitar robatoris o a pacificar la vida entre els dos pedals i els vianants o vehicles. Belenguer i el seu soci i cofundador de la startup, Oriol Huesa, es dediquen a buscar aquests ginys i a dur-los a la seva botiga en línia.

Al seu ecommerce hi podrem trobar un làser que projecta la silueta d'un ciclista a uns metres pel davant, un carregador mòbil per bicicletes, uns llums LED que s'acoblen a les rodes i il·luminen la calçada, un casc amb airbag i un llarg etcètera. Amb l'ús d'aquests ginys, "podríem haver evitat la lamentable mort de dues persones darrerament", apunta.

Bicicleta i invents
Belenguer és ciclista urbà i enginyer: "Sempre m'han agradat els invents i, a més, sóc ciclista urbà". En veure que hi havia un nínxol de mercat per a les seves dues passions va fer néixer Bikebitants.

La idea de muntar aquest ecommerce sorgeix arran l'experiència de Belenguer en el camp de l'R D al món de l'automoció. Aquest enginyer va decidir canviar "els mals fums del dièsel cap a mitjans de transport sostenible". Belenguer volia "dedicar el seu temps i esforços a potenciar una mobilitat més sostenible".

Així, a mitjans de 2014 va començar a rumiar en el projecte. Mitjançant un programa sobre comerç electrònic de Barcelona Activa, Belenguer va aprendre tot el que cal per endegar un ecommerce: màrqueting digital, finances, estratègia empresarial, etc. Ell notava que "el projecte agradava a qui li parlava d'ell, però no volia llançar-m'hi sol", explica l'emprenedor, que cercava qualcú amb experiència dins del màrqueting digital per sumar-se al projecte. Llavors va aparèixer l'Oriol, que té una llarga experiència a altres startups com ByHours i Volotea. Entre els dos han posat a pedalar el projecte.

La majoria de botigues en línia "només revenen els típics complements que tothom portem a les bicicletes i no fan cas a les innovacions", per això va néixer Bikebitants. L'empresa es va constituir a l'octubre del 2015 i en aquest temps han venut uns 150 productes, "sobretot per l'estacionalitat del sector". Això no obstant, en el que portem de maig, ja han facturat més que en qualsevol altre, cosa que fa que observin un "creixement prou sostingut".

Aquesta setmana, precisament, Bikebitants incorporen un nou CTO, Enric Bisbe, "que es farà càrrec del desenvolupament digital de l'empresa". Durant el 2016 s'incorporarà un altre treballador encarregat de màrqueting i un altre a compres.

Esperit inventor
"Volem continuar traient nous productes innovadors al nostre mercat", diu Belenguer, i això ho fan estan en contacte amb els desenvolupadors i fabricants de nous gadgets cada dia. Ara bé, l'objectiu final d'aquest enginyer amb ànima d'inventor és, aprofitant la seva experiència en R D, "posar en marxa un pla de desenvolupament de producte propi". És a dir, Belenguer vol satisfer la seva ànima d'inventor: "Primer hem sortit a conèixer el mercat, ara observem quines necessitats no estan cobertes. El proper pas és inventar per cobrir aquestes necessitats amb els nostres propis productes". Esperem amb candeletes a veure amb què ens sorprèn.