• Bionline, Intel·ligència Artificial per encertar amb els clients

Bionline, Intel·ligència Artificial per encertar amb els clients

L'startup valenciana ofereix una plataforma d'anàlisi de dades per millorar l'acció comercial amb un model de pagament per ús

L'equip de Bionline, a la Marina d'Empreses | Cedida
L'equip de Bionline, a la Marina d'Empreses | Cedida
València
15 d'Octubre de 2019
Act. 15 d'Octubre de 2019

Hi ha sectors, com el de la banca, que tenen molt clara la importància de les dades per millorar l'eficàcia de la seua acció comercial. D'altres encara no s'han capbussat, segurament per desconeixement, en l'ús de la Intel·ligència Artificial (IA) per orientar millor els productes al que necessita el client. Ací entra l'startup valenciana Bionline, i ho fa amb un sistema de computació cloud de pagament per ús. Ja tenen clients com Telefónica, Consum, Banca March o Global Omnium.

 

El CEO de Bionline, José Manuel Narciso, prefereix no donar dades de facturació, però assenyala que actualment té un capital social vora els 70.000 euros i una plantilla de nou treballadors. Va néixer en 2014 i els primers anys es van centrar en el desenvolupament de la plataforma; no va ser fins a 2019 que es van prendre "de debò" amb la seua comercialització. De moment, ja poden presumir de tenir clients potents com Telefónica, Consum, Banca March o Global Omnium.

Poden presumir de tenir clients potents com Telefónica, Consum, Banca March o Global Omnium

Per eixe motiu van sol·licitar entrar en Lanzadera, l'ecosistema emprenedor de Juan Roig a La Marina de València. "T'ajuden en aportar solidesa a la gestió de les empreses i en l'eixida al mercat. Nosaltres hem vingut per aquest darrer motiu, perquè després d'haver desenvolupat el producte i haver-lo testat en companyies amb bona acceptació, necessitàvem una bona comercialització. A més de finançament, que sempre va bé", assegura.

 

Però, en què consisteix Bionline? Es tracta de computació cloud, com la que ofereixen grans proveïdors com Microsoft o Amazon. És a dir, "tecnologies molt avançades que fa uns anys eren impensables per a xicotetes empreses: Abans no et podies plantejar fer ús d'una màquina que costa tres o quatre milions d'euros. Ara és factible emprar-les sota un esquema de pagament per ús, pagues només pel lloguer, com un renting, pel temps que utilitzes la computadora".

En aquesta línia, Bionline ofereix mòduls de IA que tradueixen un problema o necessitat de negoci real en algoritmes que prediuen el comportament dels clients i de les màquines de les empreses. Amb aquestes prediccions es pot incrementar l'eficàcia comercial i, per tant, els ingressos.

"Les vendes es poden triplicar o quadruplicar"

Narciso diferencia entre dos grans clients: les empreses de serveis i les empreses de tipus industrial. Les primeres, amb Bionline, poden "millorar la seua proposta de valor als seus clients i fer-ho d'una forma totalment personalitzada". "La recomanació es basa en un paradigma: als consumidors ens agrada que la nostra marca de referència per a cadascuna de les nostres necessitats ens suggerisca coses que ens agraden, que encaixen amb la nostra forma de pensar i amb el nostre estil de vida. En canvi, ho rebutgem si ens ofereixen productes sense trellat i ens omplen el cap de promocions a les quals no veiem un valor afegit", apunta el CEO.

"Amb Bionline, el client està més satisfet perquè rep assessorament i ofertes de productes i serveis que són del seu interés. Per tant, des del punt de vista de la companyia, qualsevol acció comercial té una eficàcia molt més gran perquè troba els productes idonis per a cada client. Les vendes es poden triplicar o quadruplicar", assegura Narciso.

La segona pota de Bionline són les empreses de tipus industrial. Ací la plataforma treballa la predicció de com es comportaran els actius físics de les empreses, és a dir, la maquinària, i en la seua optimització. "El trencament d'una màquina pot suposar un gran perjudici econòmic per a la companyia i per al servei que presten als seus clients. Si t'anticipes a eixes fallades, pots fer una millor planificació del manteniment i no deixar d'abastir al client amb el producte que ofereixes. Estalvies en manteniment i generes millor feedback amb els clients perquè dones un millor servei", afirma el CEO.

Útil a sectors de gran consum

Narciso conta que excepte sectors "amb més maduresa" en tractament de dades com és el de la banca, "en general" han d'explicar els beneficis que els aporta l'ús de la IA. I quins serien els sectors on més útil seria la seua aplicació? "Les companyies de gran consum que tenen relació directa amb milers i milions de clients, com ara la banca, el retail, aerolínies, telecomunicacions o tot allò que està relacionat amb el sector turístic (hotels, rent a car...)", apunta.

De moment, diu que la competència de Bionline serien les "grans consultores" perquè no han trobat el seu model enlloc, ni en Europa ni als EUA: "Però no competim en igualtat de termes perquè elles treballen sota un model de negoci de consultoria i nosaltres no. El nostre model és molt més simple, de llicenciament de software; tenim una plataforma, la llicenciem als nostres clients i ells l'utilitzen sota un esquema de pagament a un preu molt raonable que inclou un manteniment del sistema i dels algoritmes".

Ara l'equip de Bionline preveu "una arrencada comercial bona" de cara a 2020 en Lanzadera i "poder aconseguir un creixement important del 100% en facturació". Per a l'any següent, Narciso espera tenir "el producte ja distribuït", un augment "més sostingut en el temps" i "una solidesa més treballada".