“La represa de l’activitat que farem a partir de dilluns és un punt d’inflexió. Serà com el primer dia d’escola per a nosaltres” ha assegurat Constantí Serrallonga, director de Fira de Barcelona, en una roda de premsa atípica on el futur Fira i el dur cop que la Covid-19 ha suposat a l’economia han estat els protagonistes. A les acaballes d’un any complicat Bizbarcelona torna al recinte de Montjuïc del 21 a 23 de setembre. Serà el primer gran esdeveniment semipresencial de la nova temporada de Fira.
Els organitzadors esperen que el saló aplegui a 10.000 visitants en la seva desena edició. Es mostren optimistes respecte a l’assistència, ja que actualment ja compten amb més de 5.000 inscrits, “tenint en compte que la gent s’apunta a última hora”, ha recordat Serrallonga. La inscripció enguany és gratuïta i online, i les persones que es registren podran escollir si la seva presència serà física o online. Serrallonga ha remarcat que, per ara, els visitants opten principalment per participar de forma física, fet que pel director de Fira de Barcelona demostra les ganes de la gent de tornar a estar en contacte.
Collboni: "Aquest saló és un missatge per reactivar la ciutat econòmicament, per donar confiança a la ciutat de què ens en sortirem"
Ens trobem davant d’un inici de curs especialment dur. Per això l’objectiu principal del Bizbarcelona és la reactivació econòmica. "Aquest saló és un missatge per reactivar la ciutat econòmicament, per donar confiança a la ciutat de què ens en sortirem d’aquesta situació tan complicada en la que estem”, ha remarcat Jaume Collboni, primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona. Collboni a més ha destacat la importació de les fires per l’economia de Barcelona i ha remarcat que la ciutat s’ha convertit en un referent internacional del sector en els últims anys.
Per “sortir-nos en” en aquesta edició tant el Bizbarcelona com el Saló de l’Ocupació uneixen forces. Els dos esdeveniments se celebraran de forma simultània convergint en l’espai Talent Arena. Un punt de trobada entre empreses i el talent local de la ciutat. “Sí els dos salons seguiran celebrant-se conjuntament, és una cosa que valorarem després de veure com va aquesta edició”, assegura Salvador Tasqué, director de Negoci Propi de Fira Barcelona, qui no descarta la prolongació d’aquest format i aquestes dates en un futur.
Serrallonga: “El valor afegit d’una fira física és insuperable”
Hibridació amb tendència física
El Bizbarcelona no és la primera fira de la nova temporada, però sí és la primera semipresencial. Un format d’esdeveniment pel qual Fira de Barcelona vol apostar. La hibridació entre la presència física i la digital no serà un 50 a 50. “El valor afegit d’una fira física és insuperable”, assegura Serrallonga. El director de Fira ha exemplificat la importància de la interacció física en aquesta mena de salons amb el Bridal Fashion Week i el Mobile World Congress, on la gran part dels tractes i vendes es tanquen de forma presencial.
Tot plegat no treu importància a la introducció de la digitalització en el futur de les fires. El streaming no es convertirà en el nou format dominant a les fires però sí que serà “una palanca més per donar-li internacionalitat”, ha assegurat Serrallonga. La participació a través de la xarxa, per tant, no desapareixerà sinó que es pretén que es converteixi en una eina de reclam per a futurs participants, els quals esperen que comencin participant de forma digital i acabin venint a la ciutat.
En el cas concret del Bizbarcelona, on el 90% el públic que hi participa és de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, segons Jaume Collboni, s’espera que la participació física tingui un gran pes. “Esperem una afluència limitada pels nostres aforaments però una gran afluència física complementada digitalment”, assegura Tasqué. “L’audiència digital reforçarà l’esdeveniment físic”, ha resumit el director de Negoci Propi de Fira Barcelona.
'Touchless', 'paperless', 'cashless'
Covidless Event, un adjectiu clau per descriure el Bizbarcelona d’enguany. Tasqué ha resumit aquest nou concepte amb tres paraules: touchless, paperless, cashless. El director de Negoci Propi de Fira Barcelona ha explicat les mesures que s’aplicaran durant el saló. Una de les més cridaneres és la prolongació dels dies que durà el saló, tradicionalment dos, per descongestionar l’afluència de visitants. També es seguiran els protocols, ja clàssics, de prendre la temperatura, controlar la congestió de persones i marcar els recorreguts d’entrada i sortida. Tot plegat amb l’ajuda d’eines digitals com la desaparició de tota mena paper, siguin diners o acreditacions, per tant de reduir el contacte entre els assistents.
Amb les noves mesures també s’implanten nous continguts. Tasqué ha destacat la incorporació de nous continguts del món de les startups, en especial les tecnològiques, “amb un aire més de 4YFN o Barcelona Tech City”, ha matisat. A més, de les grans apostes per la incorporació dels ODS i el networking al Talent Arena.
També s’incorporaran nous reconeixements com el “Barcelona mai s’atura” que es divideixen en tres categories: “Crear o reinventar un negoci”, adreçat a ciutadans, emprenedors, autònoms o pimes que han estat capaços de detectar noves oportunitats de negoci; “Iniciatives per a mantenir l'activitat empresarial”, dirigit a emprenedors, autònoms o pimes de sectors afectats per la Covid-19 que han pogut mantenir o ampliar la seva activitat; i “Col·laboració/iniciativa compartida”, que distingirà aquelles persones emprenedores, autònomes o pimes que han desenvolupat noves iniciatives.