La passió per les flors d’Agustí Sala li ve de família. La seva àvia venia flors al carrer i la seva mare va muntar una parada al costat del metro de Joanic, a Barcelona. Després d’uns anys venent al carrer, van muntar una floristeria, Flors Guberna. Però quan Sala va agafar el negoci de la seva mare, va decidir transformar-lo i adaptar-lo a la nova realitat d'internet sense perdre l'essència d'una floristeria tradicional. Per això, Sala va anomenar Uke Flors a la floristeria i va llançar una app, BonBee, per vendre rams de flors personalitzats i amb entregues a domicili en poc temps.
“Com que Uke Flors ja tenia la seva fama a internet i sabia que la gent del barri seguiria comprant a la floristeria per molt que li canviéssim el nom, vaig decidir posar-li Uke Flors a la botiga amb l’objectiu de fer el negoci més conegut més enllà del barri de Gràcia”, explica Sala. Tot i això, davant dels dos moments forts de feina de l'any per a les floristeries com són Sant Valentí i Sant Jordi, l'emprenedor va veure que que havia de fer un pas més i llançar la seva pròpia app de venda de flors a casa.
Sala: "El 2016 vaig quedar-me amb la floristeria i li vaig canviar el nom per fer el negoci més conegut més enllà del barri de Gràcia"
Sant Jordi, un punt d'inflexió
“Quan només tenia la pàgina web d’Uke Flors, ens promocionàvem a través d’altres apps d’enviament de productes per Barcelona. Però, al agafar la botiga i començar a tenir bastants clients, vam veure que aquestes aplicacions tenien un problema”, explica l’emprenedor. Per a Sala, com que els clients feien la comanda a través de les apps dels seus distribuïdors, la comanda els arribava només mitja hora abans de que el repartidor anés a la botiga a recollir el ram de flors. Això els provocava un problema de planificació d’estoc i de gestió de les comandes.
El punt d’inflexió va ser el Sant Jordi del 2017, quan després d’un dia molt dur, Sala va tenir la idea de crear ell mateix una app pròpia, BonBee. L’objectiu era poder gestionar les comandes i proporcionar als clients preus més assequibles, ja que “el problema de treballar amb terceres aplicacions és que l’ús d’un intermediari encareix el preu final”, explica l’emprenedor.
Després del Sant Jordi de l'any passat, Sala va decidir crear BonBee per proporcionar als clients preus més assequibles
Un dels trets diferencials de BonBee és que els clients poden personalitzar totalment els rams de flors. A més, un dels seus valors afegits són els curts períodes d’entrega. “Per posar un exemple, avui hem fet una entrega a domicili en només 30 minuts”, apunta Sala. Per a ell, aquests temps d’entrega els aconsegueixen gràcies a la rapidesa de l’empresa de transport amb la qual treballen, Shargo, i a la d’Uke Flors en preparar els rams. Així mateix, la localització de la floristeria al centre de Barcelona també els facilita molt aquesta tasca.
Envia rams des de qualsevol lloc a Barcelona
De moment, l’empresa envia principalment a la ciutat de Barcelona, tot i que també poden entregar flors a poblacions com Sant Adrià del Besòs, Esplugues de Llobregat o Sant Just Desvern.
No obstant això, tenen clients d’arreu del món. “El client el que normalment fa és buscar una floristeria propera al lloc on vol enviar les flors”, explica Sala, per la qual cosa l’empresa té compradors no només de Catalunya sinó també de l’estranger (del Japó, dels Estats Units, del Regne Unit...).
Sant Valentí, el dia clau per les a floristeries
Com bé és sabut, per les floristeries els moments forts de l’any venen per Sant Valentí i Sant Jordi. Tot i això, Sala distingeix dues diferències clau entre aquestes festivitats: “mentre que per Sant Jordi el client prefereix venir a la botiga a comprar la rosa per després entregar-la personalment a la persona a qui va dirigida, per Sant Valentí la gent prefereix enviar el ram a casa o a la feina”. Per això, l’empresa espera tenir més encàrrecs a través de la app aquest 14 de febrer que per Sant Jordi.
Aquest serà el primer Sant Valentí d’Uke Flors des que tenen la app i Sala espera que tinguin forces vendes i que el nombre d’usuaris per Sant Valentí es multipliqui bastant. “L’important per nosaltres el dia dels enamorats no és tant fer negoci sinó demostrar a la gent que poden confiar en la nostra app i en el servei que oferim”, apunta l’emprenedor.