14
de Juny
de
2016
Act.
14
de Juny
de
2016
No sabem ben bé com però tots acabem acumulant trastos a casa. Ja siguin mobles, roba o objectes, costa desprendre's de moltes coses tot i que se'ns mengin el pis. Per això va aparèixer el negoci dels trasters, un lloguer d'espais per desar les pertinences que ja no caben a casa. Ara una startup catalana hi dóna una volta més. Es tracta de Boxmotions, que pràcticament es pot definir com un traster virtual. L'empresa va a casa del client, recull els trastos, els etiqueta i en fa un inventari digital amb fotografies perquè cadascú pugui saber a un clic d'smartphone què hi té al traster. D'aquesta manera, quan necessita un objecte concret només l'ha de demanar a l'empresa, que li porta allà on indiqui.
"Tenim tres pilars fonamentals que ens diferencien dels trasters convencionals", explica a VIA EmpresaPol Karaso, cofundador d'una companyia de sis treballadors que ha començat a operar aquest 2016. "El primer és que venim a buscar les coses a casa, no cal desplaçar-se. En 24 hores ho venim a buscar tot", explica. El segon pilar, i segurament el més atractiu, és el catàleg online que generen amb les pertinences dels clients. "Ho etiquetem tot i fem fotografies, d'aquesta manera disposes d'aquest contingut al mòbil per consultar tot el que tens guardat. És com tenir un armari virtual al mòbil", indica Karaso.
Finalment, el cofundador de la companyia fa referència al preu del seu servei. "Som un mínim d'un 20% més barat", assegura. L'explicació? "La nostra estructura de pricing és pagar només pel que deses". A diferència dels trasters convencionals, amb espais compartimentats, a Boxmotions ofereixen l'opció d'emmagatzemar caixes (a 3,90 euros/mes cadascuna), o llogar diverses mides de superfícies. "Al final tenim unitats d'emmagatzematge molt petites que els trasters convencionals no es poden permetre", argumenta. Tot plegat en un magatzem a Sant Andreu de la Barca on els clients no hi tenen accés. "No ho necessiten perquè els ho portem tot a casa", incideix Karaso.
Una solució per a famílies i empreses
El seu cofundador deixa clar que el target de Boxmotions "són tant particulars com empreses". Al capdavall, moltes companyies necessiten espais d'aquest tipus, "com les que tenen representants comercials que han de tenir mostres pels clients i van a fires", exemplifica. "Empreses així tenen molt material i no tenen on guardar-lo. Necessiten espais grans i una duració i permanència que valorem molt", afegeix.
A Boxmotions asseguren que el seu perfil ideal de client són famílies d'entre 28 i 45 anys. Tant parelles com famílies amb fills, amb pisos d'entre 70 i 90 metres quadrats i una renda bruta d'un mínim de 40.000 euros. "Per sobre de 90 metres quadrats els pisos acostumen a tenir el seu traster; i per sota de 70 la capacitat econòmica de la família fa que no siguin usuaris habituals d'aquesta commodity", reflexiona Karaso.
Un servei complementari
A banda d'oferir el servei directe als clients, a Boxmotions ja pensen una mica més enllà per buscar canals d'adquisició indirectes. "Ens volem acostar a empreses que ja tenen una xarxa d'usuaris i fer un acord amb elles per oferir un servei que els interessi", diu Karaso.
Plataformes de compravenda d'objectes (Wallapop?), o de lloguer temporal de pisos (Airbnb?), poden ser objecte d'aquests acords. "D'aquesta manera els seus usuaris poden desar les pertinences particulars durant el temps que lloguen els seus pisos", indica Karaso.
Reorientar la idea
Boxmotions ha començat l'activitat aquest 2016. El seu origen, però, va una mica més enrere. "La idea ve d'un altre projecte", reconeix Karaso fent referència a Backmotions, una solució perquè els passatgers s'oblidin del seu equipatge mentre no el necessiten. "Vam operar aquest servei durant el 2015 i principis del 2016, però a causa d'una sèrie de circumstàncies de mercat i d'adquisició de la demanda, l'entorn competitiu es va complicar i el mercat no era tan gran com havíem pensat", recorda.
Així doncs, Boxmotions va néixer de mantenir el model logístic i operacional, però canviant la proposta de valor. "En lloc de moure maletes, vam pensar a moure les coses de la gent", diu Pol Karaso. "Això ens dóna accés a un mercat no només de viatgers, sinó de tot tipus de gent que té necessitats molt més àmplies", afegeix. Adonar-se del punt de connexió entre el que estaven fent i el que podien fer els ha permès aprofitar la logística i la plataforma web. A més, conclou Karaso, "el concepte d'alliberar-te de les teves coses des de casa sense moure't era una proposta de valor molt més potent".
"Tenim tres pilars fonamentals que ens diferencien dels trasters convencionals", explica a VIA EmpresaPol Karaso, cofundador d'una companyia de sis treballadors que ha començat a operar aquest 2016. "El primer és que venim a buscar les coses a casa, no cal desplaçar-se. En 24 hores ho venim a buscar tot", explica. El segon pilar, i segurament el més atractiu, és el catàleg online que generen amb les pertinences dels clients. "Ho etiquetem tot i fem fotografies, d'aquesta manera disposes d'aquest contingut al mòbil per consultar tot el que tens guardat. És com tenir un armari virtual al mòbil", indica Karaso.
Finalment, el cofundador de la companyia fa referència al preu del seu servei. "Som un mínim d'un 20% més barat", assegura. L'explicació? "La nostra estructura de pricing és pagar només pel que deses". A diferència dels trasters convencionals, amb espais compartimentats, a Boxmotions ofereixen l'opció d'emmagatzemar caixes (a 3,90 euros/mes cadascuna), o llogar diverses mides de superfícies. "Al final tenim unitats d'emmagatzematge molt petites que els trasters convencionals no es poden permetre", argumenta. Tot plegat en un magatzem a Sant Andreu de la Barca on els clients no hi tenen accés. "No ho necessiten perquè els ho portem tot a casa", incideix Karaso.
Una solució per a famílies i empreses
El seu cofundador deixa clar que el target de Boxmotions "són tant particulars com empreses". Al capdavall, moltes companyies necessiten espais d'aquest tipus, "com les que tenen representants comercials que han de tenir mostres pels clients i van a fires", exemplifica. "Empreses així tenen molt material i no tenen on guardar-lo. Necessiten espais grans i una duració i permanència que valorem molt", afegeix.
A Boxmotions asseguren que el seu perfil ideal de client són famílies d'entre 28 i 45 anys. Tant parelles com famílies amb fills, amb pisos d'entre 70 i 90 metres quadrats i una renda bruta d'un mínim de 40.000 euros. "Per sobre de 90 metres quadrats els pisos acostumen a tenir el seu traster; i per sota de 70 la capacitat econòmica de la família fa que no siguin usuaris habituals d'aquesta commodity", reflexiona Karaso.
Un servei complementari
A banda d'oferir el servei directe als clients, a Boxmotions ja pensen una mica més enllà per buscar canals d'adquisició indirectes. "Ens volem acostar a empreses que ja tenen una xarxa d'usuaris i fer un acord amb elles per oferir un servei que els interessi", diu Karaso.
Plataformes de compravenda d'objectes (Wallapop?), o de lloguer temporal de pisos (Airbnb?), poden ser objecte d'aquests acords. "D'aquesta manera els seus usuaris poden desar les pertinences particulars durant el temps que lloguen els seus pisos", indica Karaso.
Reorientar la idea
Boxmotions ha començat l'activitat aquest 2016. El seu origen, però, va una mica més enrere. "La idea ve d'un altre projecte", reconeix Karaso fent referència a Backmotions, una solució perquè els passatgers s'oblidin del seu equipatge mentre no el necessiten. "Vam operar aquest servei durant el 2015 i principis del 2016, però a causa d'una sèrie de circumstàncies de mercat i d'adquisició de la demanda, l'entorn competitiu es va complicar i el mercat no era tan gran com havíem pensat", recorda.
Així doncs, Boxmotions va néixer de mantenir el model logístic i operacional, però canviant la proposta de valor. "En lloc de moure maletes, vam pensar a moure les coses de la gent", diu Pol Karaso. "Això ens dóna accés a un mercat no només de viatgers, sinó de tot tipus de gent que té necessitats molt més àmplies", afegeix. Adonar-se del punt de connexió entre el que estaven fent i el que podien fer els ha permès aprofitar la logística i la plataforma web. A més, conclou Karaso, "el concepte d'alliberar-te de les teves coses des de casa sense moure't era una proposta de valor molt més potent".