Quan un usuari busca una assegurança, és un clàssic anar al cercador de Google i esperar que apareguin dos o tres comparadors que, en teoria, trobaran el millor pla per a cada persona. La realitat, però, no és aquesta. Aquestes pàgines web es limiten a buscar l’oferta més barata, no s’aturen a estudiar cas per cas les necessitats de cada client. Això és el que critica l’equip de Brokoli, una startup creada per convertir-se en un “assessor completament online”, segons el seu cofundador i CEO, Marcos Aubeso.
“Els comparadors fan un bon servei, però en el moment de contractar, et passen a la companyia i ningú t’assessora, no hi ha una gestió postvenda adequada”, afegeix. Per això han dissenyat una aplicació mòbil gratuïta que estudia amb detall les necessitats del client potencial. “Preguntem què vols cobrir i protegir a través de formularis senzills per identificar el que realment busques”, detalla el CEO. El servei es pot contractar tant a través del web com de l’app, i es comprometen a oferir un servei postvenda durant tota la vida: “Si tens un sinistre, vols renovar, millorar la cobertura, tenir un descompte... tot ho pots fer amb l’app i amb l’assessor personalitzat que et recomanem segons el teu cas”.
Ni lletres petites ni condicions rocambolesques
“A més de l’acompanyament prevenda, venda i postvenda, també ajudem a entendre la lletra petita de l’assegurança”, afegeix la directora comercial, Sara Benslaiman, “els contractes són molt tècnics i normalment la gent no sap quina cobertura té contractada”. Amb Brokoli res d’això passa, perquè igual que fan tot el possible per trobar la pòlissa més personalitzada possible, també treballen perquè no quedi cap mena de dubte respecte a les condicions.
Aubeso: “Volem que la gent s’acostumi a parlar amb Brokoli per tenir-ho tot allà i veure’l com un assessor”
Un altre tret característic de la startup és que l’app permet fer una fotografia de l’objecte que es vol assegurar i ella s’encarrega de dir quin és el millor producte. Una funcionalitat que va en la línia de “fer que la gent s’acostumi a parlar amb Brokoli per tenir-ho tot allà i veure’l com un assessor”, especifica Aubeso.
Apujar-se a l’era tecnològica
Fins al moment, la companyia treballa amb 34 asseguradores, però la llista ha de créixer. I és que a Espanya es fa una despesa de 64.000 milions d’euros en assegurances de vida i no vida, els dos grans grups. Una data “molt alta”, tal com apunta Benslaiman, qui afirma que hi ha una “clara consciència asseguradora a escala nacional, però també manca d’informació i d’eines que ajudin a entendre els productes”.
Benslaiman: "Tot ens porta a una despesa mitjana espanyola de 1.760 euros. El negoci hi és”
Segons la directora comercial, la despesa mitjana de les persones majors de 35 anys és de 1.200 euros; i entre les de 18 i 34 anys, de 950 euros. “Tot ens porta a una despesa mitjana espanyola de 1.760 euros. El negoci hi és”, insisteix.
L’oportunitat estava a traslladar tot aquest model al mòbil per arribar a “un mercat jove que busca serveis premium a cost zero”, afegeix el CEO.
Inversors que avalen la proposta
La companyia, creada per Aubeso, Benslaiman i Sandra Zárate, porta només sis mesos en marxa i amb un equip de 12 persones ja ha superat els 2.000 clients assessorats.
Acaba de tancar la seva primera ronda d’inversió amb 550.000 euros de fons privats i públics i ha donat entrada a nous socis inversors com Carlos Blanco, Lanai Partners i la família Fajulo Chopo (Grup OCA). Una injecció de capital bàsica per créixer a escala nacional i consolidar el model de negoci, objectiu principal del 2018.