17
de Març
de
2016
L'escena és habitual. Un turista entra a un restaurant i no s'entén amb el cambrer que, òbviament, no parla japonès. Així, anar de viatge i acabar optant per menjar una pizza per no arriscar-se a l'hora de tastar el menjar autòcton és una pràctica tristament normal. Però això s'ha acabat. Així mateix, el temor de menjar gluten o ingerir cacauets si s'és al·lèrgic als fruits secs en un país estranger està a punt de desaparèixer. Dues emprenedores disposades a menjar-se el món impulsen Check Eat, una aplicació que tradueix les cartes dels restaurants a vuit idiomes diferents.
Check Eat és una plataforma que digitalitza i tradueix l'oferta gastronòmica de qualsevol establiment de restauració. D'aquesta manera, tots els visitants d'un restaurant, esdeveniment amb càtering, bar o hotel poden veure la carta o el menú en el seu idioma i la seva moneda. A més, l'usuari també podrà conèixer altres informacions dels plats oferts: els celíacs podran detectar i menjar sense por plats a l'estranger amb la seguretat que no porten gluten, o els partidaris del menjar kosher o halal podran menjar sense patir si es desvien de la seva dieta.
"La traducció és automàtica però no és robòtica" puntualitza Flor Somaschini, co-fundadora, juntament amb Montse Camprubí, d'aquesta start-up incubada a Barcelona Activa. La plataforma compta amb una base de dades molt gran sobre ingredients d'arreu del món, "però en cas que hi hagi algun que no està inclòs, els nostres traductors hi posen remei", indica Somaschini. Actualment les cartes les tradueixen a l'alemany, anglès, francès, italià, català, castellà, rus i japonès, però "pròximament incorporarem el xinès, el coreà i l'àrab", afegeix l'emprenedora.
La companyia va començar a caminar cap a finals del 2015 i en aquests pocs mesos de vida, Camprubí i Somaschini estan molt contentes de l'acceptació que està tenint Chcek Eat: "És molt fàcil de fer servir i els restaurants ho veuen perquè estalvia uns processos que normalment són molt complicats".
"Amb aquest servei posem les coses fàcils als restaurants, bars i altres negocis de restauració perquè puguin fer el salt al món digital sense preocupar-se per les especificitats tècniques", diu Somaschini. "L'experiència dels establiments que ja usen el nostre servei demostra que als clients els encanta poder veure el menú al seu mòbil, consultar-lo en l'idioma que prefereixin, accedir a informació addicional que sovint no cap a la carta impresa, com els ingredients, al·lèrgenes, procés de cocció o pràctiques alimentàries", afegeix.
El client quan arriba al restaurant pot accedir a la carta traduïda mitjançant el paper tradicional o també a través d'un QR, escanejant el codi que els durà a la carta en línia. Aquest enllaç permet que si es realitza un canvi a la carta, el client pot veure'l en línia i no calen aclariments del cambrer "ni apunts amb bolígraf sobre la carta, cosa que dóna molt mala imatge".
Restaurants emblemàtics i no tant
De moment un total de 26 restaurants fan servir la plataforma entre establiments barcelonins i d'altres a la costa d'Alacant i Madrid. El més interessant d'aquests restaurants és, però, "que són emblemàtics de les ciutats on són, com ara el Tapas 24, l'Ocaña o el Mirabé de Barcelona". No obstant, el que intenta Check Eat és obrir l'oportunitat del turisme a "tot tipus de restaurants".
La subscripció mensual al servei costa 20 euros. Aquest paquet bàsic inclou la digitalització de la carta i menús, a més de la fitxa tècnica i les fotografies, així mateix també inclou la gestió de la carta, la traducció a vuit idiomes de la fitxa tècnica de menjars i begudes i la conversió de moneda. A més també genera un codi QR per accedir al menú i el manteniment de la plataforma en línia.
Més facilitats al viatger
"La idea va néixer viatjant", explica Somaschini. "Ens fèiem creus que tenint smartphones tinguem tantes facilitats a l'hora de viatjar –Google Maps, recomanacions, bitllets d'avió, etc.-, però, quan seies a un restaurant, et trobaves al passat: el paper", diu l'emprenedora. Combinant la tecnologia i aquesta oportunitat va néixer Check Eat.
L'aventura emprenedora la van encetar aquestes dues amigues a principi de l'any passat. Camprubí i Somaschini provenen del món del màrqueting i quan es van llençar a la piscina de l'emprenedoria van posar-se en mans de Barcelona Activa. Van accedir a un dels programes d'incubació de l'empresa de promoció econòmica de la capital catalana que, segons expliquen "són genials i ens han ajudat molt".
A partir d'ara, les noies de Check Eat esperen seguir expandint la marca i buscar finançament "per donar-nos a conèixer al sector de la restauració, perquè ens hem de presentar personalment als restaurants".
Check Eat és una plataforma que digitalitza i tradueix l'oferta gastronòmica de qualsevol establiment de restauració. D'aquesta manera, tots els visitants d'un restaurant, esdeveniment amb càtering, bar o hotel poden veure la carta o el menú en el seu idioma i la seva moneda. A més, l'usuari també podrà conèixer altres informacions dels plats oferts: els celíacs podran detectar i menjar sense por plats a l'estranger amb la seguretat que no porten gluten, o els partidaris del menjar kosher o halal podran menjar sense patir si es desvien de la seva dieta.
"La traducció és automàtica però no és robòtica" puntualitza Flor Somaschini, co-fundadora, juntament amb Montse Camprubí, d'aquesta start-up incubada a Barcelona Activa. La plataforma compta amb una base de dades molt gran sobre ingredients d'arreu del món, "però en cas que hi hagi algun que no està inclòs, els nostres traductors hi posen remei", indica Somaschini. Actualment les cartes les tradueixen a l'alemany, anglès, francès, italià, català, castellà, rus i japonès, però "pròximament incorporarem el xinès, el coreà i l'àrab", afegeix l'emprenedora.
La companyia va començar a caminar cap a finals del 2015 i en aquests pocs mesos de vida, Camprubí i Somaschini estan molt contentes de l'acceptació que està tenint Chcek Eat: "És molt fàcil de fer servir i els restaurants ho veuen perquè estalvia uns processos que normalment són molt complicats".
"Amb aquest servei posem les coses fàcils als restaurants, bars i altres negocis de restauració perquè puguin fer el salt al món digital sense preocupar-se per les especificitats tècniques", diu Somaschini. "L'experiència dels establiments que ja usen el nostre servei demostra que als clients els encanta poder veure el menú al seu mòbil, consultar-lo en l'idioma que prefereixin, accedir a informació addicional que sovint no cap a la carta impresa, com els ingredients, al·lèrgenes, procés de cocció o pràctiques alimentàries", afegeix.
El client quan arriba al restaurant pot accedir a la carta traduïda mitjançant el paper tradicional o també a través d'un QR, escanejant el codi que els durà a la carta en línia. Aquest enllaç permet que si es realitza un canvi a la carta, el client pot veure'l en línia i no calen aclariments del cambrer "ni apunts amb bolígraf sobre la carta, cosa que dóna molt mala imatge".
Restaurants emblemàtics i no tant
De moment un total de 26 restaurants fan servir la plataforma entre establiments barcelonins i d'altres a la costa d'Alacant i Madrid. El més interessant d'aquests restaurants és, però, "que són emblemàtics de les ciutats on són, com ara el Tapas 24, l'Ocaña o el Mirabé de Barcelona". No obstant, el que intenta Check Eat és obrir l'oportunitat del turisme a "tot tipus de restaurants".
La subscripció mensual al servei costa 20 euros. Aquest paquet bàsic inclou la digitalització de la carta i menús, a més de la fitxa tècnica i les fotografies, així mateix també inclou la gestió de la carta, la traducció a vuit idiomes de la fitxa tècnica de menjars i begudes i la conversió de moneda. A més també genera un codi QR per accedir al menú i el manteniment de la plataforma en línia.
Més facilitats al viatger
"La idea va néixer viatjant", explica Somaschini. "Ens fèiem creus que tenint smartphones tinguem tantes facilitats a l'hora de viatjar –Google Maps, recomanacions, bitllets d'avió, etc.-, però, quan seies a un restaurant, et trobaves al passat: el paper", diu l'emprenedora. Combinant la tecnologia i aquesta oportunitat va néixer Check Eat.
L'aventura emprenedora la van encetar aquestes dues amigues a principi de l'any passat. Camprubí i Somaschini provenen del món del màrqueting i quan es van llençar a la piscina de l'emprenedoria van posar-se en mans de Barcelona Activa. Van accedir a un dels programes d'incubació de l'empresa de promoció econòmica de la capital catalana que, segons expliquen "són genials i ens han ajudat molt".
A partir d'ara, les noies de Check Eat esperen seguir expandint la marca i buscar finançament "per donar-nos a conèixer al sector de la restauració, perquè ens hem de presentar personalment als restaurants".