Quan una companyia comença a treballar amb un operador de transport s'ha de fer una integració dels sistemes operatius de les dues empreses. Tanmateix, aconseguir optimitzar els costos d’entrega dels productes pot ser complicat si es compta amb més d’una empresa de repartiment. Un problema amb què s'ha topat l'empresa de papereria Charuca, la companyia Vino Premier o la firma Rugbier, que han hagut de fer aquest procés d'integració amb cadascuna de les companyies amb les quals treballen. Per donar resposta a aquesta problemàtica neix Deliverea, una solució tecnològica que ofereix als ecommerce la possibilitat de treballar amb múltiples operadors des d’una única eina que gestiona i optimitza els enviaments. A més, gràcies a Deliverea, els ecommerce poden escollir la tarifa d’operadors que millor s’adapta a les necessitats de cada producte, estalviant temps i reduint els costos fins a un 30%.
“Som un complement als operadors de transport, ajudem a fer que el procés d’integració amb el client sigui més ràpid i àgil”, explica Joan Rovira, CEO i fundador de Deliverea. La startup vol accelerar aquesta part del procés i facilitar la integració al client en funció dels requisits que té. “Nosaltres intentem cobrir el gap tecnològic que hi ha entre el que demana el client i el que li pot oferir l’operador”, afegeix Rovira.
La startup, nascuda a mitjans del 2015, ja compta amb una cinquantena de clients, tant a Espanya com a l’estranger, entre els quals s'hi troben Ticketbis, Charuca, Northweek o Castañer. “Els nostres clients normalment tenen la seva seu a Espanya però donen servei també fora del territori”, diu l’emprenedor. La xarxa d’operadors de Deliverea compta amb 23 empreses de transport que ofereixen més de 200 serveis als ecommerce. “El que fem és facilitar-los que puguin treballar amb diferents companyies de repartiment a través d’una única plataforma”, afirma Rovira.
“A Deliverea volem cobrir el gap tecnològic que hi ha entre el que demana el client i el que li pot oferir l’operador”
Deliverea, que l’any passat va obtenir una facturació superior als 90.000 euros, estableix un cost d’expedició que ronda els 0,45 cèntims en funció del nombre d’enviaments. La startup, amb un equip de nou treballadors, ja està multiplicant la facturació que va obtenir el 2016 en el que va d’any.
Ara, la startup busca consolidar-se en el mercat i reforçar el lideratge com a solució multioperador, sobretot al sud d’Europa i a Espanya. Des del punt de vista d’operadors, un dels pròxims objectius de Deliverea “és treballar amb empreses de transport amb models d’entrega disruptiva i que tinguin una cartera de serveis enfocats a l’ecommerce”, explica el CEO de la companyia.
Emprendre per cobrir necessitats de les companyies
Deliverea neix de la mà de dos emprenedors, Joan Rovira i Ramón Pujol. Abans d’embarcar-se en el projecte de Deliverea, Rovira treballava a la part operativa d’una companyia. Va ser allà quan va adonar-se que moltes empreses tenen la necessitat d’incorporar nous operadors de manera més o menys constant, cosa que implica un cost d’integració addicional.
Per això, l’emprenedor va començar a fer una recerca per veure si hi havia alguna solució que pogués optimitzar aquest procés d’integració entre empreses i transportistes. “No ho vam trobar i va ser en aquell moment quan vam veure que un projecte nascut per una necessitat de la companyia podria tenir un interès comercial”, explica Rovira. Després de sis mesos desenvolupant de la plataforma, la startup es va llançar al mercat.
L’empresa, ubicada a les instal·lacions de Barcelona Activa, s’ha finançat amb recursos propis, amb un préstec del Banc Sabadell i també ha rebut un crèdit Enisa per a joves emprenedors.