La nova edició del 080 Barcelona Fashion Connect —el showroom organitzat per la Generalitat a través del Departament d’Empresa i Treball, i pel Clúster català de la Moda (MODACC)-, tindrà lloc el proper 31 de març, pocs dies abans que comenci oficialment la 29a edició del 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril també en format digital. Es tracta d'una trobada digital comercial que es fa en el marc de la 080 Barcelona Fashion que multiplica l’assistència de compradors internacionals i suposa un increment del nombre de contactes, reunions bilaterals i acords de venda aconseguits durant la jornada.
Al llarg de la jornada, les marques podran explicar online els seus trets distintius i mostrar les seves col·leccions en presentacions de 15 minuts. També podran fer trobades bilaterals amb els compradors inscrits, la majoria agents, distribuïdors, representants de plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals, amb alta capacitat de compra internacional. Un cop passat el 31 d'abril, la plataforma del 080 Barcelona Fashion Connect es mantindrà operativa durant tot el mes d’abril, perquè les marques puguin deixar-hi documents i vídeos d’interès per als agents, i els compradors amb diferències horàries respecte Europa puguin visualitzar els continguts quan sigui més escaient.
Fins al moment, una vintena de marques catalanes de moda de dona i complements ja han confirmat la seva participació a l’esdeveniment per presentar davant de compradors d’arreu del món les seves col·leccions per a la propera temporada. Entre les marques inscrites hi ha Aldomartins, Escorpion, Sita Murt, Guitare, Lola Casademunt, Yerse, Torras, Designers Society, Nou Moscada, Leap Concept, Perpetummobile, Baluard Barcelona, Miu Sutin, Yolancris, Una Somiatruites, Brava Fabrics, Mimochula, Mus&Bombon i Mirror in the Sky, i es preveu que aquesta setmana s’acabin d’omplir les places que encara queden disponibles per a expositors. Les places per a compradors encara estan obertes, i des de l’organització es treballa amb especial interès per aconseguir el màxim nombre de visitants d’arreu del món com Croàcia, Eslovènia o Austràlia, a través de les oficines de la Generalitat en aquests països, ja que es tracta de mercats amb alta capacitat de compra i interessats en la moda que es fa a Catalunya. A la passada edició celebrada el mes d’octubre de 2021 es va batre rècord d’assistència amb 180 compradors internacionals.