• Economia
  • 13 pecats capitals en una entrevista de feina

13 pecats capitals en una entrevista de feina

Falta de puntualitat, parlar massa o mentir són alguns dels errors més comuns en els processos de selecció

Actuar correctament en una entrevsita de treball dóna punts per aconseguir el lloc de feina
Actuar correctament en una entrevsita de treball dóna punts per aconseguir el lloc de feina
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
20 de Setembre de 2017

Encara que tenir un bon currículum és una clau fonamental per accedir a un lloc de treball, realitzar una bona entrevista és l'altre gran pilar. Els experts de la IMF Business School han volgut analitzar els 13 errors que poden convertir una entrevista de treball en una autèntica cadena de despropòsits:

  1. Falta de puntualitat. No és necessari arribar amb massa antelació, però sí amb el temps suficient per localitzar el lloc i poder analitzar els altres candidats o l'empresa en si. Si s’arriba amb arribar tard per algun imprevist, s’ha d'avisar amb antelació a la persona encarregada de l'entrevista perquè conegui el motiu del retard prèviament.
     
  2. Descuiudar el contacte previ. La forma en la qual lliurem un CV, el nostre correu electrònic de presentació davant una oferta laboral o la trucada telefònica per confirmar la cita de l'entrevista formen part de la impressió que l'empresa pot obtenir de cadascun dels candidats.
     
  3. Falta d'interès. Els candidats envien desenes de currículum a la setmana, pel que buscar informació sobre l'empresa, els seus valors, història o localització, són tasques fàcils que poden donar un cop de mà per diferenciar-se de la resta de candidats. A més, és important conèixer l'oferta i el lloc en qüestió abans d'acudir a l'entrevista.
     
  4. No deixar parlar l'interlocutor. És fonamental deixar que l'interlocutor porti el pes de la conversa en un primer moment fins que comenci l'entrevista i arribi el torn de les preguntes. Tampoc convé ser escarit. L'empresa necessita conèixer el candidat i les seves qualitats per seleccionar-lo. Els experts aconsellen respostes d'entre 30 segons i 2 minuts i res de monosíl·labs.
     
  5. Anticipar-se. Començar l'entrevista preguntant sobre les condicions econòmiques, els horaris o vacances, mai és una bona idea. Cap companyia demanda treballadors interessats en aquests aspectes més que en l'oferta o l’empresa en si. La mateixa empresa traurà el tema quan arribi el moment idoni.
     
  6. Interessar-se per la resta de candidats. Avui dia, una oferta de treball rep entre 800 i 1.300 candidatures, segons l'estudi Brand Employment de Randstad. Interessar-te pel nombre de candidats per al lloc només servirà per augmentar el nerviosisme.
     
  7. Tan dolent és inventar-se coses com no saber què apareix en el propi currículum vitae. Cal ser molt coneixedor de la pròpia vida laboral i no disfressar la realitat. Per tal de contestar les preguntes, és convenient preparar un guió explicant la formació i experiència prèvia. No ser capaç d'explicar algun dels aspectes que apareixen en el CV sona a fals.
     
  8. Caure en adulacions. Igual que no és aconsellable parlar malament de les feines anteriors, tampoc ho és afalagar en desmesura el lloc al qual es postula. Els pilotes descarats no solen agradar.
     
  9. Presumir d'idiomes. Encara que 6 de cada 10 empleats asseguren no utilitzar els idiomes que els van exigir en ser contractats, segons la I Enquesta Adecco sobre Exigència d'Idiomes segueix sent un dels punts forts a l'hora de trobar feina. No obstant això, enganyar sobre els coneixements d'idiomes no és aconsellable, ja que pot ser que realitzin l'entrevista en aquest idioma.
     
  10. Passar-se d'insistent. Deixar clar l’interès per una l'oferta està bé, però suplicar pel lloc de feina és un error, perquè s’aconseguirà l'efecte contrari. Tampoc és recomanable trucar cada dia per conèixer l'estat de l'oferta.
     
  11. Alerta amb la seguretat en un mateix. Tampoc és aconsellable donar per fet que s’ha aconseguit el lloc fins que es confirma o preguntar com ha anat l’entrevista. Ni passar-se ni quedar-se curt: En el terme mitjà està la clau.
     
  12. Mentir sobre la situació personal. Si la situació personal no és compatible amb el lloc de feina, s’ha de reconèixer i no fer perdre el temps a l'empresa. Es valorarà la sinceritat per a properes ofertes que siguin compatibles amb la vida personal del candidat en un futur.
     
  13. No portar la documentació necessària. Diverses còpies del currículum, els títols i contractes que avalin l’experiència són documents imprescindibles en una entrevista. Si a més es pot mostrar exemples del treball realitzat, molt millor.