Renfe ha transportat 13,27 milions de persones en els serveis AVE, Avlo, Euromed i Avant a Girona i Figueres Vilafant des de l’entrada en funcionament de l'alta velocitat l'any 2013. Aquests desplaçaments han suposat la reducció de la circulació de 8,8 milions de cotxes amb el corresponent estalvi en costos socials i mediambientals.
Des de l’11 de desembre, malgrat la descisió unilateral de SNCF (matriu de la filial Ouigo Espanya, que sí opera en la relació d’alta velocitat Barcelona-Madrid) de trencar la societat Renfe - SNCF en Cooperación, Renfe mantè l’oferta de trens Avant al corredor Vilafant – Girona – Barcelona. A més de conservar les freqüències actuals, 13 per sentit, va incrementar el nombre de places setmanals fins a les 42.500, cosa que significa un 15% més que les existents el 2019. Renfe és l’única empresa ferroviària que comunica Girona i Figueres amb la resta de Catalunya, Saragossa, Madrid i el corredor mediterrani.