• Economia
  • 4 milions de canelons artesanals aquest Nadal

4 milions de canelons artesanals aquest Nadal

Els carnissers i xarcuters catalans calculen que cada establiment en vendrà uns 2.000 de mitjana

Els canelons són un dels plats més populars per Nadal
Els canelons són un dels plats més populars per Nadal
ACN
Barcelona
15 de Desembre de 2017
Act. 15 de Desembre de 2017

La Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers - Xarcuters calcula que els catalans menjaran més de 4 milions de canelons artesans aquest Nadal. Enguany es preveu un increment de venda dels elaborats amb bolets, foie o espinacs, o fins i tot sense gluten, baixos en greix o sense lactosa, i que cada comerç d'aquest gremi en vendrà uns 2.000 de mitjana. Unes creacions que, des de fa dies, els carnissers i xarcuters catalans estan preparant en els seus obradors de manera artesanal. I és que, segons aquest gremi, cada vegada hi ha més gent que opta per encarregar els àpats durant les festes nadalenques. Els canelons són una tradició culinària italiana que va arribar a Catalunya el 1815, des d'aleshores s'ha imposat com a plat nadalenc català per excel·lència.

 

Tot i la gran varietat de canelons que ofereix el Gremi de Carnissers, Cansaladers i Xarcuters de Barcelona i Comarques, el clàssic farcit de carn amb pasta i beixamel continua sent un dels plats més típics d'aquestes festes i el més demanat.

Carnissers i Xarcuters de Catalunya, la nova marca

Amb més de 2.000 punts de venda majoritàriament vinculats a obradors artesans i més de 7.000 llocs de treball directes, la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers - Xarcuters (formada pels 4 gremis provincials: GremiCarn Barcelona, Gremi de Carnissers i
Xarcuters Artesans de les comarques Gironines, Gremi d'Artesans Cansaladers - Xarcuters de les comarques de Lleida, i Gremi de Carnissers, Xarcuters i Cansaladers de les Comarques Tarragonines) fomenta els valors de la cultura gastronòmica de la carn. La federació ha creat la marca 'Carnissers i Xarcuters de Catalunya' amb la qual vol reforçar les propostes que cada artesà elabora especialment per als seus clients i la importància del consum responsable de carn i productes carnis de qualitat.