• Economia
  • 4YFN, emprenedors 'made in Barcelona'

4YFN, emprenedors 'made in Barcelona'

Des d'una plataforma d'inversió passant per una altra de fidelització de clients, una empresa que crea jocs 'quiz', altra que dissenya apps musicals... Els projectes catalans cerquen negoci, inversors i visibilitat al certament paral·lel 4 Years From Now

Espanya, Regne Unit, Bèlgica, USA, Alemanya, Itàlia i Romania; són els països amb presència a l'Innovation Market del 4YFN
Espanya, Regne Unit, Bèlgica, USA, Alemanya, Itàlia i Romania; són els països amb presència a l'Innovation Market del 4YFN
Neus Navarro
03 de Març de 2015
Act. 30 de Març de 2015
Desenes de projectes de base tecnològica esperen la seva oportunitat. Emmarcats al Mobile World Congress però amb espai propi, els emprenedors esperen que el 4 Years From Now (4YFN) els obrirà la porta a inversors, aquests al finançament, aquest a fer realitat el projecte i, per últim, el projecte garantirà els clients.

Repetint, en part, l'experiència de l'any anterior,VIAempresa recorre els pavellons de Fira Barcelona dedicats a les start-ups per saber si viuen (o no) l'experiència per primera vegada, per descobrir què esperen de la seva participació i, sobretot, per preguntar-los on es veuen d'aquí a quatre anys.

InqBarna, passar del MWC al 4YFN per guanyar clients 
Aquesta empresa treballa des de fa sis anys al món mobile a través de dues línies de negoci: la primera, oferint consultoria per altres empreses i la segona, dissenyant apps mòbils pròpies. "Aquest és el primer any que hi som al MWC i és la primera vegada que venim al 4YFN", apunta Juan Capeáns, CMO d'Inqbarna. "En Gran Via estan les empreses gegants, amb les que costa molt negociar, i aquí esperem trobar més fàcilment al nostre client. Al certamen busquen nous clients entre les mateixes start-ups o partners de perfil internacional. "Principalment ens interessen els mercats anglosaxons".



A la pregunta d'on volen estar d'aquí a quatre anys, el directiu afirma que Inqbarna continuarà amb el disseny d'apps mòbils musicals. "No crec que hi hagi molts canvis. Ara, amb el gran impuls dels wearables, nosaltres tirarem per aquí i seguirem desenvolupant apps que es consumiran en altres dispositius. De fet, ens agradaria molt entrar en el món dels cotxes intel·ligents", reconeix.

Crowdcube, quan l'objectiu és "la visibilitat"
Oriol Cordón, CEO de Crowdcube, és nou al 4YFN. "Vam arribar a Espanya fa sis mesos i aquesta és la primera edició en què estem presents", apunta. La seva empresa consisteix en una plataforma de crowdfunding d'inversió principalment. "L'objectiu que perseguim és tenir una mica de visibilitat entre la meitat dels nostres clients, que són les start-ups i/o els projectes amb necessitats de finançament per créixer, principalment", afirma, alhora que apunta que aquest és un lloc "idoni per tenir a tots els clients en tots els llocs".



El futur a quatre anys es presenta prometedor: "Esperem estar regulats per finals d'aquest any, creiem que serà un revulsiu molt important pel mercat de crowdfunding, tan d' inversió com pel crowdlanding entre persones i negocis". Des del seu optimisme, Cordón posa xifra també al futur: "D'aquí a cinc anys esperem estar, com a mínim, podent canalitzar més de 15 o 20 milions d'euros anuals", tanca rotund.

Loyal Guru, bàsicament "buscant negoci" 
Parlem amb Javier Fernández, cofundador de Loyal Guru, start-up catalana que hi és al certamen per primera vegada com a exhibidor. "Busquem finançament i volem conèixer inversors principalment. Farem negoci, bàsicament", destaca. El seu projecte consisteix en una plataforma online de fidelització de clients per ajudar a les empreses a poder conèixer millor els seus clients i fer personalitzades. "Depenent de la quantitat d'euros que gasta el client en el teu negoci, i en un context de localització a través de beacons, les companyies poden fer una campanya sabent que el consumidor està en aquell moment en el seu negoci", explica Fernández.



La incertesa és inevitable pels emprenedors. "Amb una mica de sort, en quatre anys estem amb el projecte implantat en molts clients. Però no fem plans a llarg termini, si no més aviat pensem a un any vista per poder portar el producte on creiem que pot arribar", manifesta cautelós.

QUIZ LySe, "porta amb Google" 
L'start-up de disseny de jocs de quiz repeteix experiència després d'haver tastat durant l'edició anterior els networkings del 4YFN. Creadora de jocs socials quiz, QuizLySe transforma el contingut d'una empresa en pregunta-resposta per generar engagement i distracció en el client. "Augmentem la recepció de l'usuari, incrementem les pages view del client i és més alt pel engagement que generem", destaca Jerónimo Forteza, màrqueting manager de la compayia.



Tot i que VIAempresa els 'atraca' en el seu estand dedicat a l'emprenedoria 'made in Barcelona', les aspiracions de la companyia es mostren ben clares i posen l'ull més enllà de l'Atlàntic. "On ens veiem? Porta amb Google. La veritat és que volem expandir-nos al mercat estranger perquè el nostre mercat natural són els Estats Units. Arribar a Sant Francisco o Silicon Valley seria genial", matisa Forteza com a portaveu d'un equipo format per altres tres persones.

Groupiest, el nou 'community manager' 
Visitaren l'any passat el 4YFN i enguany han decidit participar amb estand propi. Beatriz Arantes, cofundadora i CMO de Groupiest, explica que la seva eina de content curation està dissenyada per a community managers i empreses que vulguin tenir una bona presència en xarxes socials. "Nosaltres recomanem el millor contingut perquè publiquis i enganxis al teu públic. Utilitzem una tecnologia que ens diu quin és el millor contingut per publicar a cada momento", destaca.



Amb l'objectiu de tenir bona presència al mercat i aconseguir finançament, intentaran conquerir als inversors per continuar funcionant d'aquí a quatre anys més, almenys.

Oasys, dels 'dreamers' a tenir espai propi 
Fa només un any, Blai Carandell trepitjava els pavellons del 4YFN per triomfar amb el seu projecte com a dreamer. Ara, i gràcies al programa Imagine Express en què va participar, es presenta com el CEO d'Oasys i integrant de l'acceleradora StartUpBootcamp. El seu producte parteix de la idea que, a la llar, tots els individus utilitzen els dispositius mòbils per consultar informació privada, "però hi ha coses que es mereixen compartir", matisa. Tal com ho explica, Oasys digitalitza els clàssics missatges de nevera per compartir la informació més domèstica. Una pantalla tàctil on cada membre de la família està representat amb un avatar. "La informació es representa tant a la pantalla com en un codi de colors al voltant, però tota aquella informació t'ha de venir a buscar a tu", argumenta. Igual que els individus d'una família es comuniquen amb la nevera, Oasys permet assignar taques i compartir-les de manera divertida a través de tots els perifèrics de la llar.



En la seva opinió, el futur està lligat al concepte de Internet of Things. "La tecnologia d'aquí a quatre anys es fusionarà a dintre de diferents dispositius. Per exemple, cada vegada més apareixerà tecnologia dins de la llar i espero que Oasys estigui a les parets de totes informant del que està passant".