El 75% de les persones afirmen no haver canviat els hàbits de mobilitat des de l'entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions a Barcelona l'any 2020. Així ho ha explicat el director de l'Àrea de Mobilitat del Racc, Cristian Bardají, durant la presentació de l'Estudi de l'impacte i acceptació de la ZBE de Barcelona.
Tot i que el 51% dels ciutadans estan a favor de la ZBE, només el 10,5% dels usuaris habituals de cotxe han canviat la manera de desplaçar-se a partir de la implantació. D'aquests, un 82% utilitza el transport públic, un 12% s'ha passat a la moto i un 6% es desplaça a peu, en bici o patinet. Quatre de cada 10 enquestats suspenen la gestió de la ZBEs. L'enquesta s'ha fet a un miler de persones.
Les zones de baixes emissions són espais delimitats per l'administració pública on s'apliquen restriccions d'accés, circulació i estacionament al vehicle motoritzat, segons una classificació de la seva eficiència energètica. El seu propòsit és reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle i de gasos i partícules contaminants dels vehicles de motor amb combustible fòssil. La Zona de Baixes Emissions de Barcelona (ZBE), posada en marxa el 2020, ha suposat diverses mesures restrictives als vehicles més contaminants en diferents zones de la ciutat.