• Economia
  • El 82% dels catalans participa del comerç digital

El 82% dels catalans participa del comerç digital

La segona edició del Pulso Digital d'Adevinta mostra una tendència a l'alça en la compra i la venda en línia

Els catalans s'han convertit en els usuaris més actius de les compres digitals a l'Estat espanyol | iStock
Els catalans s'han convertit en els usuaris més actius de les compres digitals a l'Estat espanyol | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 de Març de 2022

Catalunya s'ha establert com una de les regions de l'Estat espanyol amb més activitat quant al comerç en línia. Segons l'informe Pulso Digital d'Adevinta, el 82% dels consumidors catalans ja realitza les seves compres en entorns digitals. La companyia, propietària de llocs com Milanuncios, Infojobs o habitaclia, demostra així la consolidació dels mercats digitals entre els hàbits de compra dels catalans.

 

Aixi, de l'estudi es desprèn que el 47% dels usuaris de comerç digital a Catalunya el fan servir mínim un cop al mes, enfront del prop del 53% que ho fa de forma puntual. Quant a les vendes, els usuaris que fan servir les plataformes per a aquest propòsit ho fan de forma puntual – un 43%, quatre punts més que l'estudi de 2020. Quant als imports de les compres, en prop de la meitat (46%) dels casos els usuaris declaren unes despeses d'entre 50 i 250 euros al mes.

Els usuaris catalans, segons registra Adevinta, confien substancialment més ara que abans de la pandèmia en el comerç en línia. Mentre que un 57% de la població del país tenia la mateixa confiança en els comerços electrònics que en els físics el 2020, l'any 2021 aquesta xifra va arribar al 65%, un augment de vuit punts en només un exercici.

 

Al país, a més, la comoditat és un factor tan rellevant com el preu. De fet, el 75% dels consumidors consideren la facilitat d'accés als productes el principal motiu per la compra en línia, per un 67% que destaca el preu dels productes, quatre punts per sota de la mitjana de l'Estat espanyol, que arriba fins al 71%. Pel que fa al feedback de la comunitat en els marketplaces digitals, els catalans confien menys que els espanyols en les reviews d'altres compradors, i només el 45% considera que els comentaris influeixen en la seva compra.