La Jornada de Turisme de Benidorm ha tancat la seua cinquena edició amb tres reptes per la indústria turística del País Valencià: cuidar al turista, que el treballador l'atenga de forma personalitzada i augmentar la interacció entre empreses. Així ho ha resumit el president d’AVE, Vicente Boluda, durant la clausura de l’acte, qui va destacar que “tots som turisme perquè d’una forma o altra tota l’activitat econòmica es beneficia de la vinguda de turistes al nostre país i a la nostra comunitat”.
Més de 200 empresaris i directius del territori han assistit a la jornada, que ha començat amb un homenatge a Roc Gregori, impulsor de la primera llei turística valenciana i creador de l’Agència Valenciana de Turisme. A més, s’ha destacat la bona conjuntura i les perspectives per al 2018, amb una desacceleració del creixement en volum de turistes i una millora de la despesa mitjana, segons informen en un comunicat.
La jornada també ha analitzat un aspecte clau en l’èxit dels llocs turístics: la seguretat, l’estabilitat i la confiança de les destinacions. Així, s’han analitzat els casos de dos països com Turquia i França de la mà d’Iskender Çayla, soci director de Delicias Travel & Incentives, Olivier Jager, CEO de Forwardkeys i Cedric Prieto, Cónsul General de França a Madrid.
També han participat el president d’AC Hotels by Marriott, Antonio Catalán i el director de Xacobeo, Rafael Sánchez, qui han analitzat el cas del Camí de Santiago com a exemple de com convertir un recurs i el patrimoni en un producte turístic.