• Economia
  • Acord històric de la DO per prestigiar el cava

Acord històric de la DO per prestigiar el cava

El ple de la Denominació d'Origen Cava aprova unànimement un pacte per acreditar aquest escumós posant l'accent en la revaloració del territori i l'origen

El president de PimeCava, Pere Guilera; el president de la DO Cava, Javier Pagés i el president de l'Institut del Cava, Damià Deàs |Europa Press
El president de PimeCava, Pere Guilera; el president de la DO Cava, Javier Pagés i el president de l'Institut del Cava, Damià Deàs |Europa Press
Europa Press
Barcelona
24 de Desembre de 2019
Act. 24 de Desembre de 2019

"Acord històric" per incrementar el prestigi del cava i promocionar el seu consum. El ple de la Denominació d'Origen Cava ha aprovat de manera unànime aquest acord amb l'objectiu de "prestigiar aquest escumós posant l'accent en la revaloració del territori i l'origen". L'etapa final d'aquest full de ruta es concretarà en l'aprovació de la modificació del plec de condicions, que recollirà l'aposta per la qualitat, una gran diferenciació dels diferents tipus de cava i establirà un sistema de classificació territorial, ha informat la DO Cava en un comunicat.

El president de la DO Cava, Javier Pagés, ha destacat que existeix "el consens i la unitat del sector" per impulsar mesures que reforcen la vinya, la sostenibilitat i els temps d'elaboració, després d'un estudi tècnic fet amb el suport d'experts nacionals i internacionals. Ha afegit que és un pla inclusiu, integrat pels representants dels sectors viticultor i cellerer, i que visibilitzar la seva unitat, la qual cosa suposa "un gran assoliment".

El president de l'Institut del Cava, Damià Deàs, ha afirmat que "la unitat del sector ha fet possible fer una nova gran passa que serà transcendental", mentre que el president de PimeCava, Pere Guilera, ha destacat que el nou pla és una bona decisió estratègica i de futur.

L'acord també inclou una nova normativa complementària d'exigència qualitativa amb l'objectiu d'oferir al consumidor més informació per a la seva decisió de compra, i s'ha creat un sistema propi de zonificació i ordenació geogràfica consistent i útil per al consumidor.